Huiskamer
Regendrup.
07-06-2022 om 18:36
Wat koop jij speciaal in een specifieke winkel?
En liever nergens anders? Dus dat je ervoor om rijdt ipv bij een andere winkel koopt waar je toevallig bent?
En waarom??
Inspiratie vanuit een ander topic waarbij iemand zei dat ze speciaal naar de Hema gaat voor de rookworst
Irregular_Choice
07-06-2022 om 22:12
De Hema-worst
Koffiecups voor de Dolce gusto bij de Aldi, fiets ik ook voor om. En dan neem ik ook meteen de mokka-room chocoladereep van Chateau mee…echt zo lekker!
KillerQueen
07-06-2022 om 22:30
Kaas van de kaasboer of van de markt. Maar dan wel alleen de Extra belegen van Stompetoren <3
Rogue
07-06-2022 om 22:41
curly haar producten bij de (afro)haar winkel, dat is er eigenlijk ingeslopen, omdat afro haar producten vroeger niet te koop waren bij de de etos/kruitvat enz. nu begint het langzaam te keren maar vooral de Amerikaanse producten zijn schaars, steun liever de kleine ondernemer
ook veel kruiden/sauzen koop ik liever bij de toko,
brood bij de bakker maar vergeet het vaak
Mevrouw75
07-06-2022 om 23:52
ik fiets weleens naar de molen voor meel, dan weer eens naar de boer voor melk en de andere keer de ander kant op voor eieren.
het is allemaal niet om de hoek, dus ik doe-het-zelf slechts af en toe.
ToetieToover
08-06-2022 om 00:13
Mevrouw75 schreef op 07-06-2022 om 23:52:
ik fiets weleens naar de molen voor meel, dan weer eens naar de boer voor melk en de andere keer de ander kant op voor eieren.
het is allemaal niet om de hoek, dus ik doe-het-zelf slechts af en toe.
Oja eieren! Ik ben vrijwilliger in de stadsmoestuin en daarbij hoort de stadsboerderij en die houden (onder meer) kippen. Die scharrelen in de moestuin en eten daar allerlei groentenafval en insecten en die eieren zijn super lekker. De eieren krijg ik gratis maar anders zou ik er dik voor willen betalen. Niet te vergelijken, de smaak.
watertoren
08-06-2022 om 07:42
ToetieToover schreef op 08-06-2022 om 00:13:
[..]
Oja eieren! Ik ben vrijwilliger in de stadsmoestuin en daarbij hoort de stadsboerderij en die houden (onder meer) kippen. Die scharrelen in de moestuin en eten daar allerlei groentenafval en insecten en die eieren zijn super lekker. De eieren krijg ik gratis maar anders zou ik er dik voor willen betalen. Niet te vergelijken, de smaak.
Mijn schoonzus en zwager hebben ook kippen en die eieren smaken inderdaad heel anders maar ik vind ze niet lekker. Ik kreeg ze vroeger ook altijd gratis maar ik heb maar eerlijk gezegd dat ik eieren van de supermarkt veel lekkerder vind. Ik koop altijd L eieren of XL. Die van hen waren ook veel kleiner.
Apiejapie
08-06-2022 om 08:23
Eieren van de plaatselijke boer.
Brood van de bakker en vlees van de slager (bedrijf wat generatie op generatie door is gegaan) maar helaas zitten beiden een dorp verderop. Maar ik wil geen vlees van de supermarkt. Juk. En dat zit vol water gespoten waardoor je van een pond gehakt maar 300 gram vlees over houdt. Per kilo ben ik bij mijn slager dus goedkoper uit, hebben de dieren een beter leven gehad en smaakt het zoveel lekkerder en hoop ik dat onze slager nog lang kan blijven bestaan. Oh en elke vrijdag en zaterdag heeft hij warme grillworst. De lekkerste van allemaal!
De koeken van de bakkerij afdeling van de biologische winkel. Ik eet zelden koeken maar die zijn zo ontzettend lekker!
Planten haal ik tegenwoordig bij de plaatselijke bloemwinkel. Fantastische winkel, behulpzaam personeel, veel keuze. Ik heb veel planten (maar nooit genoeg natuurlijk ), word er echt blij van. Zou bijna gaan huilen als ze failliet zouden gaan omdat mensen tegenwoordig alles in de supermarkt gaan kopen.
Hondenbrokken koop ik bij de veevoerhandel in ons dorp. Scheelt flink met de winkel maar heeft er ook veel meer verstand van. Denkt ook echt goed mee.
Tellen auto-onderdelen op de sloop ook mee? Mijn man repareert onze auto's zelf. Omdat we voor recycling zijn en het kostentechnisch vaak veel interessanter is, koopt hij onderdelen op de sloop. Echt niet dat we onderdelen online bestellen. Juist die oude mannetjes die nog duizend bakjes met schroefjes hebben, een halve minuut nadenken en dan exact het juiste bakje open trekken om met het passende schroefje aan te komen zetten, ik vind het geweldig. Of die bij een bijzonder onderdeel nog wel een mannetje kennen en even bellen (ouderwets telefoonboekje erbij pakken om met hun vaste-lijn-telefoon bellen) om te vragen of Piet of Henk dat en dat onderdeel nog heeft. 'Ja van een 940, nee eerste type, ja dat en dat'. Die echte kennis nog hebben. Geweldig! Niks computers met onderdeelnummers, website, facturen, maar heel old school gewoon onderdelen voor een leuk prijsje. "En ruil maar om als het toch die andere moet zijn. Of wacht, neem ze alle twee maar mee en dan zie ik die niet past wel terug. Dan kun je het sowieso maken". En niks twee onderdelen betalen maar er vertrouwen in hebben dat het niet passende onderdeel terug komt.
Bakblik
08-06-2022 om 09:31
Hobbymateriaal bij de hobbywinkel.
Kaas bij een kaasboer p de markt. Bij de reformkraam op de markt sommige kruiden.
Rockstar
08-06-2022 om 10:16
Brood altijd van de Albert Heijn, daar is het het goedkoopste.
Schnitzels en shoarma ook altijd van de Albert Heijn, van andere supermarkten vind ik het minder (al is de shoarma van Jumbo nog wel oké).
De romige knoflooksaus in het plastic bakje heb ik ook het liefste van Albert Heijn, bij gebrek aan beter is die van Hoogvliet ook wel oké.
Muesli altijd bij Hoogvliet, die vind ik de lekkerste.
Spare ribs altijd bij de slager. Maar dat haal ik zeer zelden.
Kibbeling, makreel of lekkerbekjes altijd bij de visboer. Maar dat haal ik zeer zelden.
Dierenbenodigdheden altijd bij de dierenspeciaalzaakwebshops, nooit in de super of andere generieke winkel en zelden in een veel duurdere en beperktere dierenwinkel.
Kleding vrijwel alleen Zalando en Sting.
Atalanta
08-06-2022 om 10:28
Ik koop meel bij de molen. Maar dat vind ik ook echt leuk, het is hier echt een mooi monument in de stad.
Omdat ik geen tarwe verdraag bak ik zelf mijn brood. Gelukkig verdraag ik wel speltmeel.
En mijn kunst benodigdheden koop ik bij een speciaalzaak in de grote stad. Er is een hobby winkel in ons stadje maar die heeft net niet de goede spullen en is ook duurder. Soms online (tijdens de lockdown ontstaan).
Ik woon vlakbij een supermarkt van Jumbo, dus eten koop ik vrijwel alleen daar, echt uit luiheid (ik heb niet zoveel energie). Soms ga ik naar de biologische supermarkt of de markt.
rionyriony
08-06-2022 om 10:49
- Nicknacks, computer-, gadget- en hobbyspullen bij Action en Wibra (ik ga daar in eerste instantie kijken of ze hebben wat ik zoek).
- Aldi: Chateau chocolade, vroeger boekweitmeel en zoetstof (maar ik kan die niet meer vinden sinds ze de winkel hebben omgegooid; vermoedelijk uit het assortiment). Sommige snoepjes, zeker niet alles van Freshlife; vooral de "Latte Macchiato" (hopjessmaak is dat in normaal Nederlands) vind ik erg lekker.
- Lidl heeft vrij veel van wat ik lekker vind: ik neem in eerste instantie daar zoveel mogelijk mee zodat ik niet naar een andere hoef.
- Jumbo zeg ik niet, want ze hanteren daar een uitgesproken flexibel prijsbeleid; dus als ik zeg: de havermout is daar lekker dan vliegt de prijs daar omhoog.
Albert Heijn doet hetzelfde (bijvoorbeeld alle zakjes dropjes van hetzelfde merk hebben verschillende prijzen al naar gelang populariteit) dus daar blijf ik ook vaag: diepvriesbessen koop ik daar vaak maar ik zeg niet welke.
Apiejapie
08-06-2022 om 11:16
Oh en vis van een visboer in Vlissingen. Rijden we speciaal naartoe. 193 km enkel vanuit ons, dus is dagje uit. Maar nergens zo'n lekkere vis als daar!
bieb1963
08-06-2022 om 13:05
- Kaas altijd op de markt (veeeel goedkoper).
- Kruiden en specerijen altijd bij de plaatselijke 'turk'. Veeeeeel goedkoper en meer dan de stegeman e.d. potjes
- Was- en schoonmaakmiddelen nóóit in de supermarkt. Altijd bij Kruidvat, Accion, Zeeman e.d. Wat een idiote prijsverschillen zijn dat. Zelf als het bij Appie 1+1 gratis is, dan is datzelfde wasmiddel bij 1 van de eerder genoemde zaken nóg een stuk goedkoper.
Duufje
08-06-2022 om 14:19
Kaas bij de kaasboer, vlees bij de slager, kip bij de poelier, brood bij de bakker, eieren bij de 'eier-febo' (een hokje langs de weg bij een kippenboer waar je ze uit de muur haalt )
Verder alle boodschappen bij de Plus, omdat dat nu eenmaal de enige supermarkt in ons dorp is. En het is een fijne ook gelukkig.
Ik woon in een dorpje met niet veel winkels, maar wel deze speciaalzaken, dus het kost me nauwelijks extra tijd. 1 of 2 extra stopjes als ik toch boodschappen ga doen. De kwaliteit vind ik beter dan van de super en zo steun ik de lokale ondernemer ook nog wat.
De poelier is een dorpje verder, maar daar ga ik niet zo vaak heen en die stop combineer ik dan met hetgeen waarvoor ik door dat dorpje kom.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.