Huiskamer
Regendrup.
13-12-2021 om 22:15
Wat kan tegenwoordig écht niet meer?
Denk aan antwoorden als "gewone thee bestellen in een restaurant" want "wat is gewone thee?"
of "een lange mouwen truitje zoeken" ipv een "longsleeve" want dan begrijpt de gemiddelde Zara medewerker je tegenwoordig niet meer.
Wat kan tegenwoordig niet meer?
Geen zware onderwerpen als de pietendiscussie of gender gerelateerde opmerkingen a.u.b. Hou het leuk en luchtig in onze gezellig huiskamer!
irmama
14-12-2021 om 12:13
Ysenda schreef op 14-12-2021 om 11:44:
[..]
nee, eigenlijk niet. Ik gebruik dat ding bijna dagelijks. appeltje schillen, touwtje doorknippen, nagels vijlen, even een schroefje aandraaien bij mijn bril, pakketje open maken. Er zit ook een pen in en een tandenstoker. Echt heel erg handig.
Ik heb in 49 jaar nog nooit een zakmes nodig gehad.
En het nut van een tandenstoker zie ik al helemaal niet in.
PriceyRook54
14-12-2021 om 12:13
KillerQueen schreef op 14-12-2021 om 11:12:
Een broekrok
Tenzij je het culottes noemt, dan mag het wel
Ysenda
14-12-2021 om 12:20
Rockstar schreef op 14-12-2021 om 12:12:
[..]
Ik eet geen appels. Ik heb geen touwtjes om door te knippen en als ik op stal ben pak ik een touwtje om het touwtje mee door te ragen. Nagels vijlen doe ik met...Een vijl. Ik draag geen bril en ik heb gewoon een schroevendraaier in huis. Paketten maak ik open met een stanleymes. Ik heb gewoon een pen in mijn tas en in huis en ook tandenstokers heb ik in huis...Ik snap niet wat ik met een zakmes zou moeten.
Zakmes gebruik je juist buitenshuis. Ik heb meestal geen tas mee, maar wel een broekzak.
irmama
14-12-2021 om 12:38
Ysenda schreef op 14-12-2021 om 12:20:
[..]
Zakmes gebruik je juist buitenshuis. Ik heb meestal geen tas mee, maar wel een broekzak.
Dus tandenstoken en nagels vijlen doe je buitenshuis?
Fenyw
14-12-2021 om 12:50
Ysenda schreef op 14-12-2021 om 11:00:
[..]
Ik snap nog steeds niet hoe mensen zonder zakmes kunnen overleven. Ik heb 'm altijd bij me en zoon heeft er 1 gekregen toen hij 9 werd. Zijn vader was het daar niet mee eens maar boeie, zoon heeft 'm niet mee naar school wat ik vroeger wel had.
Helemaal mee eens. Ik heb een aantal zakmessen en altijd eentje bij me. Zó vaak nodig. Wel alleen een mes, geen schroevendraaier, tandenstoker of wat dan ook.
Mijn man heeft ook altijd een zakmes bij zich. Zoals een ander zakdoeken wisselt, wisselt hij van zakmes. Elke dag een ander.
Rockstar
14-12-2021 om 13:03
Ysenda schreef op 14-12-2021 om 12:20:
[..]
Ik heb altijd een tas mee, en als ik voor bijvoorbeeld werk een hele dag weg ben zit daar een vijl in. Maar touwtjes knippen en dingen snijden doe ik niet buitenshuis (op de stal na dus maar daar heb ik dus strotouwtjes voor). Het handigste van alle random tools vind ik nog een zaklampje, maar die zit in mijn telefoon en mijn horloge.
Ysenda
14-12-2021 om 13:35
irmama schreef op 14-12-2021 om 12:38:
[..]
Dus tandenstoken en nagels vijlen doe je buitenshuis?
ja, want je gaat wel eens uit eten en haaltjes aan nagels heb ik meestal ook niet thuis.
Unwind
14-12-2021 om 14:36
Fenyw schreef op 14-12-2021 om 12:50:
[..]
Helemaal mee eens. Ik heb een aantal zakmessen en altijd eentje bij me. Zó vaak nodig. Wel alleen een mes, geen schroevendraaier, tandenstoker of wat dan ook.
Mijn man heeft ook altijd een zakmes bij zich. Zoals een ander zakdoeken wisselt, wisselt hij van zakmes. Elke dag een ander.
Zakdoeken zijn toch ook hartstikke ouderwets tegenwoordig?
Mijn ouders hadden vroeger een hele stapel (die gestreken werden!) en als je dan verkouden was kreeg je er eentje mee. Ik ken niemand meer in de jongere generatie die stoffen zakdoeken gebruikt. En ik geloof dat het tegenwoordig ook afgeraden wordt ivm Corona verspreiding.
bieb1963
14-12-2021 om 15:28
Rogue schreef op 13-12-2021 om 23:10:
[..]
ah weer wat geleerd, ik heb thuis een senseo
voornamelijk voor de sier of bezoeken op het werk hebben wel een echt zo'n koffie machine waar je espresso, cappuccino/lattes enz kan maken
heb er nog een, melk heeft tegenwoordig evenveel variaties als coca cola zag laatst in de AH zelfs erwten melk ff serieus wat the F
😂
irmama
14-12-2021 om 16:37
Ysenda schreef op 14-12-2021 om 13:35:
[..]
ja, want je gaat wel eens uit eten en haaltjes aan nagels heb ik meestal ook niet thuis.
Ik heb nooit een tandenstoker nodig gehad. En dat doe je toch niet op.straat ofzo
ZonnigeSun
14-12-2021 om 18:16
Nog even heel erg mosterd, maar die babyccino, that noemde wij een paar jaar geleden kindercappuchino en dan dronken ik en volwassene cappuchino of koffie en zij kreeg kindercaccpuchino: opgeklopte melk. Iedereen tevreden en heel gezellig!
Piratenkoningin
14-12-2021 om 18:41
Tuinfluiter schreef op 14-12-2021 om 08:22:
Ik heb net gelezen dat ik 🕊️ niet meer mag gewone kerstballen en versieringen mogen ook al niet meer. Er hangen tegenwoordig ornamenten in een plastic boom. Zij mogen wel 🦆🐯🐒🦄🍆🥑🍔🍕🌽🍓🍍🥐 😢.
Mag dit niet meer? Ik vond en vind die vogeltjes nou net het allerleukste van de hele kerstboom! Rare ideeën hebben mensen toch!
Broodjebrie
14-12-2021 om 18:51
He? Waarom mogen er geen vogeltjes meer in de boom? Heb ik iets gemist?
Fenyw
14-12-2021 om 18:53
Unwind schreef op 14-12-2021 om 14:36:
[..]
Zakdoeken zijn toch ook hartstikke ouderwets tegenwoordig?
Mijn ouders hadden vroeger een hele stapel (die gestreken werden!) en als je dan verkouden was kreeg je er eentje mee. Ik ken niemand meer in de jongere generatie die stoffen zakdoeken gebruikt. En ik geloof dat het tegenwoordig ook afgeraden wordt ivm Corona verspreiding.
Klopt, maar als vergelijking. Ik denk dat wij thuis wel een stuk of 30 zakmessen hebben. Allemaal anders. Zakdoeken zijn smerige dingen, ook al voor Corona.
En de mensen zonder tandenstoker hebben waarschijnlijk tanden die procentueel wat verder uit elkaar staan zodat er niets tussen blijft, of geen beugel.
redbulletje
14-12-2021 om 19:27
Piratenkoningin schreef op 14-12-2021 om 18:41:
[..]
Mag dit niet meer? Ik vond en vind die vogeltjes nou net het allerleukste van de hele kerstboom! Rare ideeën hebben mensen toch!
Ze zijn dit jaar weer hip want diverse varianten bij Intratuin verkrijgbaar. Ik heb koperkleurige gekocht. Ik zag ook goude en witte met verenstaart.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.