Huiskamer
Blomke82
27-10-2023 om 21:38
Wat is je favoriete seizoen?
Ik merk dat ik echt blij word als ik door het bos wandel met al die prachtige kleuren, de gordijnen weer dicht zitten met sfeerverlichting aan met regen tegen de ramen en de eerste stamppotten weer op tafel zijn gekomen.
Kortom, herfst maakt me vrolijk en is eigenlijk veruit mijn favoriete seizoen, wat niet iedereen snapt, haha. Was eigenlijk wel benieuwd naar jullie favoriete seizoen, en waarom.
Peiling
Was is je favoriete seizoen?
Dolfje
28-10-2023 om 08:33
MidasWolf schreef op 28-10-2023 om 08:32:
Ik zou trouwens prima kunnen wonen op een plek waar de temperatuur jaarrond ongeveer hetzelfde is. In ieder geval minder groot verschil als op veel andere plaatsen. Dan denk ik bijvoorbeeld aan de Canarische eilanden.
Ja ik ook. Wij hopen later te kunnen gaan overwinteren op de Canarische eilanden.
MidasWolf
28-10-2023 om 08:38
Dolfje schreef op 28-10-2023 om 08:33:
[..]
Ja ik ook. Wij hopen later te kunnen gaan overwinteren op de Canarische eilanden.
Ja, begrijpelijk als je hier de winter kan overslaan. Buiten het weer om hoor ik daar ook goede verhalen over. Ben er zelf nog niet geweest.
Zoiets hoop ik later ook, alleen weet ik nog niet of ik het zou doen/ financieel kan en als dat laatste wel zou kunnen waar. Daar heb ik nog tijd zat voor om over na te denken.
Broodjebrie
28-10-2023 om 08:40
Sassenach schreef op 28-10-2023 om 07:54:
Absoluut de lente! (Daarna de zomer.) Ik vind het heerlijk om alles weer groen te zien worden. De klok gaat weer naar zomertijd, dus het is weer langer licht. Ik heb de zon nodig om mij prettig te voelen. En wat ik het allerfijnste vind aan de lente, is dat het nog zo lang duurt voor de grauwe/grijze/natte/donkere herfst weer begint.
Precies dit dus.
Tuinfluiter
28-10-2023 om 08:46
Ik houd juist van de afwisseling ik houd van alle seizoenen elk seizoen heeft ook zijn eigen schoonheid.
Dolfje
28-10-2023 om 08:49
MidasWolf schreef op 28-10-2023 om 08:38:
[..]
Ja, begrijpelijk als je hier de winter kan overlaan. Buiten het weer om hoor ik daar ook goede verhalen over. Ben er zelf nog niet geweest.
Zoiets hoop ik later ook, alleen weet ik nog niet of ik het zou doen/ financieel kan en als dat laatste wel zou kunnen waar. Daar heb ik nog tijd zat voor om over na te denken.
Wij zijn op verschillende van die eilanden geweest, ook in de winter een paar keer, en dat was zo fijn. Man zei in eerste instantie hier huis verkopen en dan daar gaan wonen maar ik denk dat we zullen beginnen met langere vakanties als we met pensioen zijn.
MidasWolf
28-10-2023 om 08:57
Dolfje schreef op 28-10-2023 om 08:49:
[..]
Wij zijn op verschillende van die eilanden geweest, ook in de winter een paar keer, en dat was zo fijn. Man zei in eerste instantie hier huis verkopen en dan daar gaan wonen maar ik denk dat we zullen beginnen met langere vakanties als we met pensioen zijn.
Dat is wel een slimme zet, om daar eerst voor langere periodes te verblijven voordat je daar je een keuze maakt. Dat maakt de kans op een tegenvaller toch kleiner.
Als het kan zou je ook via Airbnb eens een huis kunnen huren voor bijvoorbeeld een maand, dan sta je vaak al iets dichterbij het eiland leven daar, dan wanneer je ergens anders zou verblijven op vakantie.
Regendrup.
28-10-2023 om 09:17
Herfstappeltaart schreef op 28-10-2023 om 07:51:
Ik hou van alle seizoenen wel.
De lente omdat na alle donkere, korte dagen het licht weer terugkomt en alles prachtig lichtgroen wordt.
De zomer omdat ik hou van heerlijke fietstochten maken met lekkere broodjes mee en omdat we dan weer met de kleinkinderen naar buiten kunnen (speeltuin, zandbak in de tuin).
De herfst vanwege de knusheid binnen, de kaarsjes en natuurlijk de prachtige herfstkleuren in de natuur.
De winter omdat...omdat...omdat.....hmm van de winter hou ik eigenlijk niet zo, tenzij er echt sneeuw ligt of bevroren plassen met schaatsende mensen. Kwakkelwinters vind ik niks aan.
Zoals vaak haal jij me de woorden uit de mond haha.
Ik hou dan wel niet van hete zomers. Wel de temperaturen dat je inderdaad heerlijk naar speeltuin kan of in de tuin kan spelen, zonder meteen te verbranden.
Dolfje
28-10-2023 om 09:22
MidasWolf schreef op 28-10-2023 om 08:57:
[..]
Dat is wel een slimme zet, om daar eerst voor langere periodes te verblijven voordat je daar je een keuze maakt. Dat maakt de kans op een tegenvaller toch kleiner.
Als het kan zou je ook via Airbnb eens een huis kunnen huren voor bijvoorbeeld een maand, dan sta je vaak al iets dichterbij het eiland leven daar, dan wanneer je ergens anders zou verblijven op vakantie.
Ja precies.
Een ex-collega van mij heeft dat ook gedaan voor 2 of 3 maanden om te kijken of het daar beviel.
PerfumedAlpaca84
28-10-2023 om 09:25
ik twijfelde tussen herst en winter. Heb herfst gestemd, maar de winter staat wel op gelijke hoogte voor mij. Lekker fris, buiten uitwaaien en binnen thee drinken. En sneeuw
Lali
28-10-2023 om 09:51
Ik hou het meest van de lente. Als het elke dag ietsjes eerder licht wordt. En het vaak al heel lekker weer is maar nog niet al te warm.
Mischa83
28-10-2023 om 10:06
Zomer is veruit favoriet bij mij! Ik vind de warmte zo heerlijk, vind het ook niet gauw te warm. Kinderen lekker vrij, vakantie, goeie sfeer. Het ultieme naar-buiten-zonder-jas gevoel! Ja doe mij maar de zomer, mag van mij het hele jaar door! Gelukkig werkt het zo niet en heeft ieder wat wils in Nederland!
Herfstappeltaart
28-10-2023 om 11:06
Regendrup. schreef op 28-10-2023 om 09:17:
[..]
Zoals vaak haal jij me de woorden uit de mond haha.
Ik hou dan wel niet van hete zomers. Wel de temperaturen dat je inderdaad heerlijk naar speeltuin kan of in de tuin kan spelen, zonder meteen te verbranden.
Eens. Van hete zomers hou ik ook niet. Die hitte werkt verlammend op me. Max 25 graden voor mij (liever nog iets koeler).
watertoren
28-10-2023 om 11:14
Voor mij is de zomer favoriet, daarna de lente. Een groot nadeel vind ik wel de zomertijd. Dat mogen ze wat mij betreft wel afschaffen. Heerlijk dat vannacht de klok weer terug gaat naar normaal. Ik kan ook wel genieten van de herfst en winter maar het duurt voor mij te lang. Dan verlang ik weer naar de zon en lekker buiten zijn. Gelukkig ga ik over 3 weken naar Egypte en genieten van het mooie weer daar.
Moirmel
28-10-2023 om 13:17
Met stip op 1 de herfst.
Minst favoriete seizoen: zomer. De lange dagen, het felle licht, de zomervakantie; ik trek het erg slecht.
PerfumedAlpaca84
28-10-2023 om 13:27
Moirmel schreef op 28-10-2023 om 13:17:
Met stip op 1 de herfst.
Minst favoriete seizoen: zomer. De lange dagen, het felle licht, de zomervakantie; ik trek het erg slecht.
Oh ja, die zomervakantie. Die mis ik echt niet! Nu heb ik de luxe dat ik gewoon door kan werken en in herfst of winter mijn vakantie kan nemen. Heerlijk.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.