Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Wat is een mening die je hebt, maar waar bijna niemand het mee eens lijkt te zijn?

heb er nog een waarschijnlijk vloeken in de kerk...;

mensen die opzoek zijn naar een : loodgieter, kapper, masseur enz enz dan meteen zeggen maar niet de hoofdprijs..
hoe zou jij reageren als je baas tegen jouw zou zeggen; luister ik betaal je vanaf nu 3.00 euro p.u en je krijgt geen vakantie/ziekte/pension, ga je ook niet mee akkoord lijkt me.😏
bij de bakker zeg je ook niet ik ga dit niet betalen want vind het te duur 
( misbruikers/beunhazen vallen hier niet onder )

LazySunday schreef op 18-03-2025 om 19:02:

[..]

En kan dat dan alleen maar parttime? Er zijn toch ook zulke banen die je voltijds kan doen?

O zeker wel. Maar ik zie het nut niet van fulltime werken in als dat niet hoeft. 32 uur werken vind ik meer dan genoeg. 

Rogue schreef op 18-03-2025 om 19:14:

heb er nog een waarschijnlijk vloeken in de kerk...;

mensen die opzoek zijn naar een : loodgieter, kapper, masseur enz enz dan meteen zeggen maar niet de hoofdprijs..
hoe zou jij reageren als je baas tegen jouw zou zeggen; luister ik betaal je vanaf nu 3.00 euro p.u en je krijgt geen vakantie/ziekte/pension, ga je ook niet mee akkoord lijkt me.😏
bij de bakker zeg je ook niet ik ga dit niet betalen want vind het te duur
( misbruikers/beunhazen vallen hier niet onder )

Dat lijkt me niet een mening waar niemand het mee eens is… ik vind ook dat je mensen fatsoenlijk moet betalen. Arbeid is gewoon duur, want het is iemand zijn of haar tijd. Staat tegenover dat tegenwoordig spullen (elektronica, kleding, troep etc relatief goedkoop zijn). 

LazySunday schreef op 18-03-2025 om 19:00:

[..]

Oh die zijn er zeker, maar dat is mijn punt toch ook niet? Ik had het over mijn niet populaire mening over parttime werken. Die bloemist of receptionist die daarvan geniet kan toch prima fulltime werken? Is dat dan meteen vanuit een bubbel?

Jij zegt dit: ‘Er zijn een hoop parttimers die de kans niet pakken en daardoor toch in een minder leuke baan blijven hangen. En naar mijn idee kost 28 uur in een niet leuke baan meer energie dan 36 uur in een leuke baan. Dat is dus de investering wel waard.’ 

Die ‘kans’ is toch ook heel vaak niet aan de orde of wil/kan diegene helemaal niet. En als diegene z’n baan nou gewoon leuk vindt? Dan is er toch geen sprake van 28 uur die meer energie kost, dan 36 uur in een leuke baan? Welke leuke baan, als je je baan gewoon leuk vindt. Dat bedoel ik met jouw (en van meerderen) de bubbel.

Ik houd niet van huisdieren. 

bieb1963 schreef op 18-03-2025 om 19:39:

[..]

Jij zegt dit: ‘Er zijn een hoop parttimers die de kans niet pakken en daardoor toch in een minder leuke baan blijven hangen. En naar mijn idee kost 28 uur in een niet leuke baan meer energie dan 36 uur in een leuke baan. Dat is dus de investering wel waard.’

Die ‘kans’ is toch ook heel vaak niet aan de orde of wil/kan diegene helemaal niet. En als diegene z’n baan nou gewoon leuk vindt? Dan is er toch geen sprake van 28 uur die meer energie kost, dan 36 uur in een leuke baan? Welke leuke baan, als je je baan gewoon leuk vindt. Dat bedoel ik met jouw (en van meerderen) de bubbel.

Met een kans bedoel ik niet een doorgroei mogelijkheid of hoger op of zo. Ik bedoel dat je actief de kans aangrijpt om een leuke baan te vinden. Als bloemist, als receptionist, als accountant of als advocaat dat maakt niet uit, want als je iets wil doen wat je leuk vind zal je je best moeten doen. Je krijgt er werkplezier voor terug. Als je fulltime werkt heb je meer mogelijkheden dan parttime, en dat geldt heus niet alleen voor die advocaat en die accountant. Ik denk dat jij iets anders verstaat onder een leuke baan dan ik. Ik bedoel hiermee de baan die bij iemand past en waar je de energie van krijgt om dit 36 uur te doen. Mijn argument is natuurlijk anders wanneer je bijvoorbeeld parttime werkt om in de overgebleven uren verder te leren of je te ontwikkelen om alsnog te vinden waar je blij van word. 

Ik mag ook onder werktijd naar huisarts/tandarts maar in de praktijk haal ik die tijd 's avonds/weekend in. 

Yumi schreef op 18-03-2025 om 18:48:

[..]

Dat hoeft niet, je mag onder werktijd naar de huisarts je werkgever betaald die tijd gewoon door.

Ik werk 36 uur (dat is bij ons fulltime) en ik moet proberen om tijdens vrije uren te plannen of anders vrij nemen.

Ik denk dat als ik accuut iets heb, dat er een soort coulance is, maar verder niet.. (best stom!)

Pimpelmees67 schreef op 18-03-2025 om 13:28:

[..]

Zo'n ding blijft klein. Hoe luxe ze ook soms zijn.

Maar klein is toch niet meteen behelpen? Bovendien ben je op de camping het grootste deel van de tijd buiten als het goed is. Maar goed, wij genieten er ontzettend van en zien het niet als behelpen. Ik heb een grotere koelkast in mijn caravan dan thuis, dus ben op vakantie juist blij 🤣

LazySunday schreef op 18-03-2025 om 19:56:

[..]

Met een kans bedoel ik niet een doorgroei mogelijkheid of hoger op of zo. Ik bedoel dat je actief de kans aangrijpt om een leuke baan te vinden. Als bloemist, als receptionist, als accountant of als advocaat dat maakt niet uit, want als je iets wil doen wat je leuk vind zal je je best moeten doen. Je krijgt er werkplezier voor terug. Als je fulltime werkt heb je meer mogelijkheden dan parttime, en dat geldt heus niet alleen voor die advocaat en die accountant. Ik denk dat jij iets anders verstaat onder een leuke baan dan ik. Ik bedoel hiermee de baan die bij iemand past en waar je de energie van krijgt om dit 36 uur te doen. Mijn argument is natuurlijk anders wanneer je bijvoorbeeld parttime werkt om in de overgebleven uren verder te leren of je te ontwikkelen om alsnog te vinden waar je blij van word.

Ja, maar als iemand nou blij wordt van z’n baan voor 28 uur (als advocaat of als receptionist) en daarnaast blij wordt van schilderen of voldoening haalt uit vrijwilligerswerk of wat dan ook, dan heeft diegenen misschien wel net zoveel voldoening en energie enz als iemand die 36 uur die baan doet. Waarom zou je alleen voldoening en energie kunnen halen uit betaald werk? Uiteindelijk doe je in de basis alleen maar betaald werk omdat je nu eenmaal je centen moet verdienen. Als je dat met plezier doet is dat alleen maar meegenomen.

Laten we niet pagina-lang doorgaan over het niet eens zijn met iemands impopulaire mening. Dat is het hele idee van zo'n mening toch. Dat veel mensen het er niet mee eens zullen zijn. Het lijkt me niet de bedoeling van dit topic om mensen te proberen van mening te laten veranderen.

LazySunday schreef op 18-03-2025 om 19:02:

[..]

Precies. Als je fulltime werkt doe je dat in de baas z’n tijd en het kan ook niet anders. Je hebt er recht op, dus het is niet zo dat je dat niet kan maken of zo. Andere fulltimers doen dat ook zo, is mijn ervaring

Je hebt er geen recht op hoor. Je hebt er recht op om onder werktijd naar de dokter te gaan, maar je baas hoeft die tijd niet door te betalen.

Loulou39 schreef op 18-03-2025 om 20:05:

[..]

Ik werk 36 uur (dat is bij ons fulltime) en ik moet proberen om tijdens vrije uren te plannen of anders vrij nemen.

Ik denk dat als ik accuut iets heb, dat er een soort coulance is, maar verder niet.. (best stom!)

Het is ook geen recht, maar de meeste werkgevers staan het toe omdat je bij de meeste huisartsen niet buiten werktijd terecht kan. Behalve als je zwanger bent en naar de verloskundige of gynaecoloog moet, dat valt onder bijzonder verlof.

Zilver_gray schreef op 18-03-2025 om 13:18:

Ik heb niks met (andermans) kleine kinderen.

Meeste mensen volgens mij niet als ze eerlijk zijn

LazySunday schreef op 18-03-2025 om 19:00:

[..]

Oh die zijn er zeker, maar dat is mijn punt toch ook niet? Ik had het over mijn niet populaire mening over parttime werken. Die bloemist of receptionist die daarvan geniet kan toch prima fulltime werken? Is dat dan meteen vanuit een bubbel?

Maar waarom zou je dat doen. Die 40 urige werkweek is ook maar ooit verzonnen.

Wat maakt het uit dat iemand 28, 32 of 40 uur werkt. Wat is het voor jou dat iedereen perse x uur zou moeten werken.

Van mij mag je die mening hebben hoor, ik snap alleen niet waar mensen hun obsessie met die volle werkweek vandaan komt.

Ik heb plezier in mijn werk, doe nuttig werk voor de maatschappij maar ik heb veel meer dingen te doen naast mijn werk.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.