Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Wat is een mening die je hebt, maar waar bijna niemand het mee eens lijkt te zijn?

Grindelwald schreef op 18-03-2025 om 17:02:

[..]

En ik begrijp het niet dat mensen fulltime werken terwijl het financieel niet hoeft.

Zoals bijvoorbeeld al die advocaten en juristen op de Zuid As. Werk weken van 60 a 70 uur. Waarom? Dan ben je straks oud en kijk je terug op je leven en dan blijkt dat alles draaide om je werk. Ging zelfs voor op je partner, kinderen en vrienden. Kan mij niet voorstellen dat je daarvan gelukkig wordt.

60 a 70 is geen fulltime, dat is elke week overwerken. Ik bedoel met fulltime 36/40 uur werken. 

En wat de financiële behoefte is, is voor iedereen anders. In theorie zou ik best parttime kunnen werken, dan kunnen de rekeningen ook nog betaald worden. Mijn man zou zelfs helemaal kunnen stoppen met werken en op mijn salaris kunnen leven. Maar je wil toch ook een leuke baan hebben en daarin investeren, en je wil toch ook in de toekomst ook nog een comfortabel leven leiden?

teveel om op te noemen, maar vooral dat mannen en vrouwen doen alsof ze hetzelfde zijn, dat het ideaal in 2025 lijkt allebei evenveel werken en evenveel huishouden en evenveel zorgen voor de kinderen. Man of vrouw zijn wordt ontkent. Ik kan er niet bij. Ik geloof oprecht niet dat mannen dit ook willen en dit de bedoeling is. Het wordt ze door de strot geduwd. Het wordt vrouwen ook door de strot geduwd want kijk hoeveel zakken zeik en neerwaardse blikken een huisvrouw tegenwoordig krijgt. Ik vond niks mis met een vrouw bij de kinderen en man aan het werk. Nu moeten vreemde vrouwen voor al die kinderen zorgen. Armoede.

felija schreef op 18-03-2025 om 17:09:

[..]

Ik heb het idee dat fulltime werken juist als heilige graal wordt gezien en er op parttime werken wordt neergekeken door veelal de 'feministische vrouwenafdeling.'

Aan de reacties op mijn bericht te zien lijkt mijn mening toch niet bepaald een heilige graal. Dat zijn de reacties die ik zelf ook het meest hoor - vandaar dat ik dit hier zet als de niet populaire mening.

LazySunday schreef op 18-03-2025 om 17:11:

[..]

60 a 70 is geen fulltime, dat is elke week overwerken. Ik bedoel met fulltime 36/40 uur werken.

En wat de financiële behoefte is, is voor iedereen anders. In theorie zou ik best parttime kunnen werken, dan kunnen de rekeningen ook nog betaald worden. Mijn man zou zelfs helemaal kunnen stoppen met werken en op mijn salaris kunnen leven. Maar je wil toch ook een leuke baan hebben en daarin investeren, en je wil toch ook in de toekomst ook nog een comfortabel leven leiden?

Ik weet niet of het voor iedereen is weggelegd om een leuke baan met doorgroeimogelijkheden te hebben. Er zullen, ben ik bang, ook genoeg mensen zijn voor wie werken gewoon noodzakelijk is om de rekeningen te kunnen betalen. 

LazySunday schreef op 18-03-2025 om 17:15:

[..]

Aan de reacties op mijn bericht te zien lijkt mijn mening toch niet bepaald een heilige graal. Dat zijn de reacties die ik zelf ook het meest hoor - vandaar dat ik dit hier zet als de niet populaire mening.

Snap ik hoor!

felija schreef op 18-03-2025 om 17:16:

[..]

Ik weet niet of het voor iedereen is weggelegd om een leuke baan met doorgroeimogelijkheden te hebben. Er zullen, ben ik bang, ook genoeg mensen zijn voor wie werken gewoon noodzakelijk is om de rekeningen te kunnen betalen.

Dat klopt, al zullen dat waarschijnlijk niet de mensen zijn die het zich kunnen permitteren om parttime te werken. Er zijn een hoop parttimers die de kans niet pakken en daardoor toch in een minder leuke baan blijven hangen. En naar mijn idee kost 28 uur in een niet leuke baan meer energie dan 36 uur in een leuke baan. Dat is dus de investering wel waard.

LazySunday schreef op 18-03-2025 om 17:20:

[..]

Dat klopt, al zullen dat waarschijnlijk niet de mensen zijn die het zich kunnen permitteren om parttime te werken. Er zijn een hoop parttimers die de kans niet pakken en daardoor toch in een minder leuke baan blijven hangen. En naar mijn idee kost 28 uur in een niet leuke baan meer energie dan 36 uur in een leuke baan. Dat is dus de investering wel waard.

Maar misschien is die minder leuke baan voor hen goed genoeg? Minder leuk is niet per se helemaal niet leuk.

Ik praat nu voor mijzelf Maar ik wil geen baan met veel verantwoordelijkheid, stress, uitdagingen ( dat woord alleen al  ) en deadlines die gehaald moeten worden.

LazySunday schreef op 18-03-2025 om 17:20:

[..]

Maar nu praat je wel een beetje uit je eigen bubbel. Los van het feit dat veel mensen helemaal niet de mogelijkheid hebben om een ‘leuke’ baan te bekleden,zijn er ook heel veel mensen die gewoon heel blij en tevreden zijn of zelfs genieten van hun baan als medewerker in een bloemenwinkel of als receptionist. En gelukkig maar……

Dit viel me ook op. Een was draaien tijdens thuiswerken lijkt me geen probleem, maar ook naar de huisarts etc. onder werktijd, vind ik niet kunnen. Ook niet naar je collega’s.

Loulou39 schreef op 18-03-2025 om 18:27:

Dit viel me ook op. Een was draaien tijdens thuiswerken lijkt me geen probleem, maar ook naar de huisarts etc. onder werktijd, vind ik niet kunnen. Ook niet naar je collega’s.

Dacht dat ze ermee bedoelde dat je als je fulltime werkt, onder werktijd naar de huisarts mag en als je parttime werkt in je vrije tijd dus onbetaald.

Yumi schreef op 18-03-2025 om 18:32:

[..]

Dacht dat ze ermee bedoelde dat je als je fulltime werkt, onder werktijd naar de huisarts mag en als je parttime werkt in je vrije tijd dus onbetaald.

Dan schrijf je toch gewoon je uren niet en haal je die in? 

Ninoea schreef op 18-03-2025 om 18:39:

[..]

Dan schrijf je toch gewoon je uren niet en haal je die in?

Dat hoeft niet, je mag onder werktijd naar de huisarts je werkgever betaald die tijd gewoon door.

bieb1963 schreef op 18-03-2025 om 18:24:

[..]

Maar nu praat je wel een beetje uit je eigen bubbel. Los van het feit dat veel mensen helemaal niet de mogelijkheid hebben om een ‘leuke’ baan te bekleden,zijn er ook heel veel mensen die gewoon heel blij en tevreden zijn of zelfs genieten van hun baan als medewerker in een bloemenwinkel of als receptionist. En gelukkig maar……

Oh die zijn er zeker, maar dat is mijn punt toch ook niet? Ik had het over mijn niet populaire mening over parttime werken. Die bloemist of receptionist die daarvan geniet kan toch prima fulltime werken? Is dat dan meteen vanuit een bubbel?

Yumi schreef op 18-03-2025 om 18:48:

[..]

Dat hoeft niet, je mag onder werktijd naar de huisarts je werkgever betaald die tijd gewoon door.

Precies. Als je fulltime werkt doe je dat in de baas z’n tijd en het kan ook niet anders. Je hebt er recht op, dus het is niet zo dat je dat niet kan maken of zo. Andere fulltimers doen dat ook zo, is mijn ervaring 

Grindelwald schreef op 18-03-2025 om 18:18:

[..]

Maar misschien is die minder leuke baan voor hen goed genoeg? Minder leuk is niet per se helemaal niet leuk.

Ik praat nu voor mijzelf Maar ik wil geen baan met veel verantwoordelijkheid, stress, uitdagingen ( dat woord alleen al ) en deadlines die gehaald moeten worden.

En kan dat dan alleen maar parttime? Er zijn toch ook zulke banen die je voltijds kan doen?

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.