Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Wat is een mening die je hebt, maar waar bijna niemand het mee eens lijkt te zijn?

BlairW schreef op 18-03-2025 om 12:51:

[..]

Dan heb je gewoon de verkeerde caravan, als het behelpen is

Het is altijd kleiner dan mijn appartement. En ik zit liever in en tussen tenten dan tussen caravans. Vind sommige campings net parkeerplaatsten.

-kerst mag afgeschaft
-de zomer mag worden overgeslagen

stokstaart schreef op 18-03-2025 om 14:52:

-kerst mag afgeschaft
-de zomer mag worden overgeslagen

Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat kerst bij heel veel mensen wel mag worden afgeschaft....

Echt? Ik word altijd grinch genoemd hierover en iedereen lijkt het helemaal het einde te vinden.

stokstaart schreef op 18-03-2025 om 15:01:

Echt? Ik word altijd grinch genoemd hierover en iedereen lijkt het helemaal het einde te vinden.

Ik hoor en zie (ook op fora) veel mensen elke kerst mopperen over de verplichte familiebezoekjes e.d., en hopen dat het maar snel januari mag zijn 

naast dat ik koffie helemaal niks vind, begrijp ik parttime werkende mensen echt niet. Bijna al mijn vriendinnen werken parttime, en hoewel ik dat niet hardop zeg, kan ik er weinig begrip voor opbrengen. Behalve dan als mensen in de zorg werken, want dat is vaak gewoon echt niet te doen.

Als je parttime werkt dan verdien je minder, maar vooral op de lange termijn. Minder promoties, werk wordt niet interessanter, je spaart minder pensioen en dan wordt die parttime dag vaak ook nog ingevuld door wasjes draaien en bezoeken aan de huisarts/tandarts, dingen die je anders (betaald) in de tijd van de baas zou doen. En dan heb ik het nog niet eens over de kans dat je uit elkaar gaat en de financiële gevolgen daarvan. Maar ja, ik weet dat mijn mening niet populair is dus meestal hou ik m’n mond hierover.

Yumi schreef op 18-03-2025 om 08:52:

[..]

Zonder je hond kan je haar ook zien

haha, ja natuurlijk. Maar ik bedoel vooral als het buiten donker is, binnen lichten aan en gordijnen open, dan kom ik al een paar meisjes met parels tegen. Heel bijzonder....

Citroengraag schreef op 18-03-2025 om 11:47:

Mijn impopulaire mening is dat veel mensen dit topic misbruiken om hun goede smaak aan te tonen. Zoals Hazes en reality-tv stom vinden

Nee, dat is zeker niet zo. Meer dat ik me bij de minderheid voel horen die NIET van Celine Dion (o.d.) hou en dan altijd het gevoel heb, dat dat aan mij ligt en blijkbaar iets mis. Geen idee. Smaak is een kwestie van smaak, dus daar gaat het niet om.

bieb1963 schreef op 18-03-2025 om 15:57:

[..]

haha, ja natuurlijk. Maar ik bedoel vooral als het buiten donker is, binnen lichten aan en gordijnen open, dan kom ik al een paar meisjes met parels tegen. Heel bijzonder....

Ik denk dat Yumi op haar profielfoto doelt 

LazySunday schreef op 18-03-2025 om 15:46:

naast dat ik koffie helemaal niks vind, begrijp ik parttime werkende mensen echt niet. Bijna al mijn vriendinnen werken parttime, en hoewel ik dat niet hardop zeg, kan ik er weinig begrip voor opbrengen. Behalve dan als mensen in de zorg werken, want dat is vaak gewoon echt niet te doen.

Als je parttime werkt dan verdien je minder, maar vooral op de lange termijn. Minder promoties, werk wordt niet interessanter, je spaart minder pensioen en dan wordt die parttime dag vaak ook nog ingevuld door wasjes draaien en bezoeken aan de huisarts/tandarts, dingen die je anders (betaald) in de tijd van de baas zou doen. En dan heb ik het nog niet eens over de kans dat je uit elkaar gaat en de financiële gevolgen daarvan. Maar ja, ik weet dat mijn mening niet populair is dus meestal hou ik m’n mond hierover.

Oh jee. En wat nou als je single bent met een hele lage hypotheek en een modaal jaarsalaris als spaargeld? Mag het dan wel? 

Mij leverde fulltime werken juist weinig op. Ja, uitgeblust op de bank hangen. 

Ik begrijp fulltime werkende mensen die geen leven hebben naast hun werk dus niet. Waarmee ik dus niet wil zeggen dat iedereen die fulltime werkt geen leven heeft hé. Maat mensen die enkel voor hun werk leven en die dan met pensioen gaan en niets meer doen. Ikke niete snap

Broodtrommel schreef op 18-03-2025 om 16:03:

[..]

Oh jee. En wat nou als je single bent met een hele lage hypotheek en een modaal jaarsalaris als spaargeld? Mag het dan wel?

Ik begrijp fulltime werkende mensen die geen leven hebben naast hun werk dus niet. Waarmee ik dus niet wil zeggen dat iedereen die fulltime werkt geen leven heeft hé. Maat mensen die enkel voor hun werk leven en die dan met pensioen gaan en niets meer doen. Ikke niete snap

Edit: Ik las verkeerd. Mensen die voor hun werk leven snap ik dan weer wel als het hun passie of grote vreugd in het leven is is. En de rest zal wel geen puf hebben om nog veel naast het werk te doen. Ik heb ook niet altijd puf meer na een dag hard werken, en soms heb je het weekend nodig om bij te komen van de werkweek.

En ik begrijp het niet dat mensen fulltime werken terwijl het financieel niet hoeft.

Zoals bijvoorbeeld al die advocaten en juristen op de Zuid As. Werk weken van 60 a 70 uur. Waarom? Dan ben je straks oud en kijk je terug op je leven en dan blijkt dat alles draaide om je werk. Ging zelfs voor op je partner, kinderen en vrienden. Kan mij niet voorstellen dat je daarvan gelukkig wordt.

Broodtrommel schreef op 18-03-2025 om 16:03:

[..]

Het gaat er toch niet om of het mag of niet? Ik ben de werkpolitie niet. Ik snap alleen niet zo goed die keuze. Dat fulltime werken niet veel oplevert hoor je vaker, maar de meeste mensen die dat zeggen hebben het dan over de vergelijking tussen het netto inkomen op dit moment met parttime werk versus met fulltime werk. Die houden dan geen rekening met de toekomst, met carrière mogelijkheden en pensioen opbouw. Hoe verder je komt met je carrière, hoe meer je je werk zelf vorm kan geven en hoe minder energie het kost. Dus niet uitgeblust op de bank hangen. Ik begrijp trouwens ook mensen niet die geen leven naast hun werk hebben, maar dat hoeft niet te komen door een fulltime baan te hebben.

Wordt jij betaalt om je eigen wasjes te draaien in de tijd van de baas?

Ik heb het idee dat fulltime werken juist als heilige graal wordt gezien en er op parttime werken wordt neergekeken door veelal de 'feministische vrouwenafdeling.'

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.