Huiskamer
Auwereel
12-02-2023 om 17:55
Waarover heb je jezelf vandaag verbaasd?
Omdat ik me verbaasde vandaag, zonder ergernis en er ook niet blij van werd, maar een nieuw draadje voor mijn verbazing.
Andere verbazingen hier delen mag, graag zelfs, ik verbaas graag mee!
Herfstappeltaart
27-04-2024 om 19:38
Ik zie hier in de buurt steeds meer van die fatbikes. En daar rijden van die knulletjes van 16 op. Volgens mij zijn die toch behoorlijk duur.
Dolfje
27-04-2024 om 19:45
Herfstappeltaart schreef op 27-04-2024 om 19:38:
Ik zie hier in de buurt steeds meer van die fatbikes. En daar rijden van die knulletjes van 16 op. Volgens mij zijn die toch behoorlijk duur.
Hier veel jongere kinderen dan 16 zelfs op die dingen.
Herfstappeltaart
27-04-2024 om 19:47
Dolfje schreef op 27-04-2024 om 19:45:
[..]
Hier veel jongere kinderen dan 16 zelfs op die dingen.
Ja ik zat er net aan te denken: volgens mij zijn ze inderdaad nog jonger dan 16. Ik kan niet zo goed schatten qua leeftijd.
Auwereel
28-04-2024 om 20:30
Dat Nederlands zo lastig is. Ik begeleid studenten meestal in het Engels, maar nu zit ik Nederlandstalige rapporten te lezen en ik denk regelmatig "Zo zeg je dat niet in het Nederlands, maar hoe dan wel?" Moet ik een Engles - Nederlands online woordenboek gebruiken omdat ik wel precies weet hoe ik het in het Engels zou zeggen!
Herfstappeltaart
29-04-2024 om 18:35
Auwereel schreef op 28-04-2024 om 20:30:
Dat Nederlands zo lastig is. Ik begeleid studenten meestal in het Engels, maar nu zit ik Nederlandstalige rapporten te lezen en ik denk regelmatig "Zo zeg je dat niet in het Nederlands, maar hoe dan wel?" Moet ik een Engles - Nederlands online woordenboek gebruiken omdat ik wel precies weet hoe ik het in het Engels zou zeggen!
Ik erger me soms aan het overnemen van Engelse uitdrukkingen in het Nederlands. Eén op één bedoel ik. Voorbeeld: hij doet dat uit de goedheid van zijn hart.
Auwereel
03-05-2024 om 20:36
Wat mijn man meegemaakt, hij wilde op z'n werk een slokje thee uit z'n mok nemen en hij denkt, wat kriebelt er aan mijn lip, kijkt hij in z'n mok, blijkt er een wesp in rond te zwemmen!
Broodjebrie
03-05-2024 om 20:45
Auwereel schreef op 03-05-2024 om 20:36:
Wat mijn man meegemaakt, hij wilde op z'n werk een slokje thee uit z'n mok nemen en hij denkt, wat kriebelt er aan mijn lip, kijkt hij in z'n mok, blijkt er een wesp in rond te zwemmen!
Oh joh!
Herfstappeltaart
04-05-2024 om 18:45
Auwereel schreef op 03-05-2024 om 20:36:
Je zal hem in je keel krijgen..
Auwereel
04-05-2024 om 19:20
Ik heb geleerd, nooit buiten een flesje aan je mond zetten, wie weet zit er een wesp in die op de zoetigheid is afgekomen. Maar wie verwacht begin mei nu binnenshuis een wesp in een mok thee zonder suiker?
Bakblik
12-06-2024 om 07:40
Mijn Garmin watch vertelt sinds begin april (toen ik hem begon te dragen) iedere ochtend dat mijn slaapkwaliteit slecht was; score 49-52. Een keer of 3 een score redelijk, 68-70.
Nu ben ik al sinds het weekend flink snotterig en ik heb de afgelopen 2 nachten voor mijn gevoel nauwelijks geslapen maar alleen gehoest.
Gisterochtend was mijn slaapscore redelijk. 78 en vanochtend zelfs goed 81!
Niet te geloven! Ben echt verbaasd waar baseert zo'n horloge dat op?
Azalea747
12-06-2024 om 08:23
Bakblik schreef op 12-06-2024 om 07:40:
Mijn Garmin watch vertelt sinds begin april (toen ik hem begon te dragen) iedere ochtend dat mijn slaapkwaliteit slecht was; score 49-52. Een keer of 3 een score redelijk, 68-70.
Nu ben ik al sinds het weekend flink snotterig en ik heb de afgelopen 2 nachten voor mijn gevoel nauwelijks geslapen maar alleen gehoest.
Gisterochtend was mijn slaapscore redelijk. 78 en vanochtend zelfs goed 81!
Niet te geloven! Ben echt verbaasd waar baseert zo'n horloge dat opBakblik schreef op 12-06-2024 om 07:40: Mijn Garmin watch vertelt sinds begin april (toen ik hem begon te dragen) iedere ochtend dat mijn slaapkwaliteit slecht was; score 49-52. Een keer of 3 een score redelijk, 68-70. Nu ben ik al sinds het weekend flink snotterig en ik heb de afgelopen 2 nachten voor mijn gevoel nauwelijks geslapen maar alleen gehoest. Gisterochtend was mijn slaapscore redelijk. 78 en vanochtend zelfs goed 81! Niet te geloven! Ben echt verbaasd waar baseert zo'n horloge dat op?
Van die slaapregistratie van horloges schijnt weinig te kloppen. Bij mij klopt het ook nooit en ik verbind er dus geen conclusies aan. Eén patroon dat ik bij mijne heb weten te ontdekken: hoe kouder ik het heb, hoe beter hij mijn slaap vindt (want hoe lager de hartslag, denk ik?). Een beetje fris vind ik ook wel lekker, maar als ik het echt te koud heb slaap ik juist helemaal niet goed, veel korte momenten wakker, maar dan is mijn horloge dus supertevreden. Tja!
Sterkte met je verkoudheid!
Auwereel
15-06-2024 om 19:02
Ik verbaas me over het feit dat het boek Schoolland, door Theo Thijssen zo'n 100 jaar geleden geschreven, zo modern aandoet wat humor betreft!
watertoren
29-06-2024 om 12:07
Ik was van de week verbaasd toen ik naar het weerbericht keek op RTL4. Ik weet niet hoe ze heet maar de weervrouw had precies hetzelfde jasje aan die ik ook pas heb gekocht. Het is een lichtblauw jasje met korte mouwen. Zij droeg er een wit topje onder en ik denk een spijkerbroek. Ik draag het met een topje in dezelfde kleur en een witte broek. Ik heb de hele tijd naar het jasje gekeken en ja het is echt hetzelfde. Wat voor weer het wordt is me ontgaan.
Auwereel
29-07-2024 om 19:45
ik blijf me verbazen over de omvang van de koppen thee/koffie op vakantie in het buitenland, wat worden er toch vaak zielige kopjes thee/koffie geschonken in Nederland.
Auwereel
24-08-2024 om 17:36
Verbazing over de snelle weersomslagen de laatste dagen. Gisteren toen ik naar de film ging, was het beslist herfst, regenpak aan, harde wind, toen we het Filmhuis weer uitstapten, was het hartje zomer, teraasen vol, jassen uit.
Vandaag ging ik in zomerse omstandigheden naar de supermarkt, toen ik met mijn boodschappen naar buiten stapte, was de herfst weer aangebroken, inclusief hele grote plassen die er op de heenweg nog niet waren. Gelukkig had ik mijn paraplu bij me.