Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Waarom wel/niet?


watertoren schreef op 08-04-2023 om 09:53:

[..]

Nee hoor, ik heb daar geen enkel probleem mee want dat moet iedereen zelf weten.

Sorry, ik vulde in. Had het niet moeten schrijven.

ik houd over het algemeen vooral van naturel, vind een eyeliner en mascara wel mooi mits niet overdreven en soms een mooie lippenstift. Maar ik ben zelf echt te blind om zelf mijn ogen op te maken 😂 zelfs met zo’n spiegel die alles vergroot, en heb vaak branderige ogen, dus draag alleen iets met speciale bijzonderheden. Maar ik heb wel het geluk lange, donkere wimpers te hebben. O en ik gebruik dan wel meestal een wenkbrauwpotlood omdat die dan weer amper zichtbaar zijn. Wel vaak gelnagellak, dat vind ik dan weer verzorgend overkomen.

Ik gebruik sinds een aantal jaren elke dag make-up en vind mezelf er (zeker in de winter) een stuk frisser uitzien daarmee. Wenkbrauwpotlood, mascara, beetje foundation, afpoederen en een doorzichtige lipgloss of lipolie. Niet zo spannend dus allemaal, maar daarmee zijn wel de vlekjes in m’n gezicht weg en heb ik sprekendere ogen (en daarmee een minder vermoeide oogopslag). 

-Nienke- schreef op 08-04-2023 om 12:44:

Ik gebruik sinds een aantal jaren elke dag make-up en vind mezelf er (zeker in de winter) een stuk frisser uitzien daarmee. Wenkbrauwpotlood, mascara, beetje foundation, afpoederen en een doorzichtige lipgloss of lipolie. Niet zo spannend dus allemaal, maar daarmee zijn wel de vlekjes in m’n gezicht weg en heb ik sprekendere ogen (en daarmee een minder vermoeide oogopslag).

Dit is dus exact de reden dat ik graag nog make-up zou gebruiken. 

De laatste keer dat ik weer alles nieuw gekocht had en het toch weer mis was gegaan en ik echt definitief voor NIET koos was ergens in oktober. 2 jonge kinderen, altijd moe en een fletse uitstraling. 

Toen wilde mijn zwager foto's maken met kerst voor het familiealbum.  Krijg ik een appje met: smeer je wel even wat op je gezicht?  Anders sta je er zo bleekjes bij. 

Ja dat weet ik zelf ook maar het is niet anders.  Ik heb de laatste keer bewust gekozen voor een felle bril om een wat sprekender gezicht te hebben. 

Gebruik eigenlijk zelden make-up. Soms als ik deur uitga als ik zin heb wat lippenstift. Maar vind het over het algemeen teveel gedoe om me op te maken en het er dan s avonds weer af te moeten halen. En bijv mascara blijft ook niet altijd even goed zitten. Heb er ook niet echt behoefte aan om het te dragen. Bij anderen kan ik het wel mooi vinden al ligt het er wel aan hoe het is gedaan.

Ik gebruik amper make-up. Heb er sochtends gewoon geen tijd voor. En als ik er wel tijd voor heb dan heb ik er meestal geen zin in.
En mocht ik er wel eens zin in hebben dan heb ik het eind van de dag zitten op plekken waar het niet hoort. 

Bij een ander vind ik het ook niet perse mooi of lelijk. Make-up heeft voor mij al helemaal niks te maken met verzorgd zijn. 

Ik heb alleen mascara en een zacht potloodje op. Als ik niet werk ook regelmatig niks. Maar mn wimpers zijn nu ook wit aan t worden dus dat oogt wat apart. Ik heb wel een BBcreme voor speciale gelegenheden. Normaal niet want ik reageer snel. Ik heb een gevlekte huid maar na een paar keer die creme of foundation heb ik helemaal pukkels en vlekken. Nou dan laat maar. Lippenstift vind ik erg mooi maar t geeft altijd een trekkerig gevoel op mijn lippen. Dus dat doe ik niet.

ik heb 5 jaar geleden wel een kleur - en stijladvies gehad van Lida Thiry. En echt, met de ene kleur zie ik er moe en futloos uit, met de andere kleur is dat compleet anders

Altijd oogschaduw, eyeliner en mascara.
Nooit iets op mijn huid (behalve oog- en nachtcrème).
Mijn haar kan ik nog wel eens ‘s ochtends nat in een knot bovenop mijn hoofd draaien (ook al is het ‘s avonds dan nog nat 😝), maar ogen altijd opgemaakt

Als ik werk mascara, verder niks want dan moet ik te vroeg opstaan. Ook werk ik in een warme omgeving en ik zou bang zijn dat mijn gezicht eraf smelt. Ik heb wel bleke (lees: grijze 😏) wenkbrauwen. Mijn dochter kan echt heel mooi make-up aanbrengen en die heeft een keer heel subtiel mijn wenkbrauwen bijgetekend, en nog leek ik op Bert van Ernie. Dat gaat um dus ook niet worden, ik ben teveel gewend aan onzichtbare strepen boven mijn ogen.

Wieder schreef op 08-04-2023 om 15:01:

Als ik werk mascara, verder niks want dan moet ik te vroeg opstaan. Ook werk ik in een warme omgeving en ik zou bang zijn dat mijn gezicht eraf smelt. Ik heb wel bleke (lees: grijze 😏) wenkbrauwen. Mijn dochter kan echt heel mooi make-up aanbrengen en die heeft een keer heel subtiel mijn wenkbrauwen bijgetekend, en nog leek ik op Bert van Ernie. Dat gaat um dus ook niet worden, ik ben teveel gewend aan onzichtbare strepen boven mijn ogen.

Ik doe vrijwilligerswerk in de buitenlucht dat altijd doorgaat,  wat voor weer het ook is.  Beschermende kleding aan en gaan. Laarzen, regenbroek en regenjas belemmeren het werk niet.  Een capuchon of zuidwester vinden mijn collega's en ik wel belemmerend, het blikveld wordt teveel beperkt. Na een ruim uur in de regen haal ik een meegenomen handdoek door mijn haar en op de terugweg loop ik door de supermarkt. Een van de andere dames moet altijd wat bijwerkendan is make-uploos wel zo lekker. 

Dorestad schreef op 08-04-2023 om 13:45:

ik heb 5 jaar geleden wel een kleur - en stijladvies gehad van Lida Thiry. En echt, met de ene kleur zie ik er moe en futloos uit, met de andere kleur is dat compleet anders

Ben je echt naar haar toe gegaan, of per foto? Ik heb haar blog een tijd gevolgd.

Ik lees hier ook van daar heb ik geen tijd voor. Op mijn gezicht doe ik alleen dagcreme en mijn ogen opmaken duurt nog geen 5 minuten per dag.

watertoren schreef op 08-04-2023 om 15:36:

Ik lees hier ook van daar heb ik geen tijd voor. Op mijn gezicht doe ik alleen dagcreme en mijn ogen opmaken duurt nog geen 5 minuten per dag.

Ik vind afhalen  's avonds vervelend. Vooral mascara. En opbrengen kost mij meer tijd omdat ik brildragend ben en met een vergrootspiegel moet zitten hannesen (ook om mijn wenkbrauwen te epileren trouwens, wat ik wel regelmatig doe).

Herfstappeltaart schreef op 08-04-2023 om 15:52:

[..]

Ik vind afhalen 's avonds vervelend. Vooral mascara. En opbrengen kost mij meer tijd omdat ik brildragend ben en met een vergrootspiegel moet zitten hannesen (ook om mijn wenkbrauwen te epileren trouwens, wat ik wel regelmatig doe).

Ik heb van die vochtige doekjes van de Lidl. Die doe ik even over mijn ogen en weg is alles. Mijn  wenkbrauwen hoef ik al jaren niet meer te epileren. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.