Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Waarom wel/niet?


Zelf heel weinig. Te lui voor, niet goed in, mensen zijn mij gewend zonder.
Bij andere vrouwen kan ik het wel heel mooi vinden, maar vind vrouwen ook mooi zonder. Iedereen moet vooral doen waar die zich goed bij voelt. Ik vind niet dat vrouwen make up moeten dragen om mooi te zijn, maar ik vind ook niet vrouwen geen make up moeten dragen omdat ze anders dat beeld zouden scheppen. Met beide (wel/geen make-up) is niks mis

Ik draag elke dag make up, behalve als ik op vakantie ben dan alleen in de avond.  De foundation heb ik sinds kort vervangen door een bb cream, verder mascara, rouge, wenkbrauwen en lipstick. Zie er verzorgder uit en voel me er goed bij.

watertoren schreef op 08-04-2023 om 09:35:

Elke dag oogschaduw, eyeliner, mascara en lippenstift. Nagellak ook altijd op handen en voeten. Mooie kleding en sieraden vind ik ook belangrijk en mijn haar moet goed zitten. Het valt mij altijd wel gelijk op als een vrouw niet opgemaakt is.

En dat is een probleem?

Poezel_en_Wip schreef op 08-04-2023 om 09:49:

[..]

En dat is een probleem?

Nee hoor, ik heb daar geen enkel probleem mee want dat moet iedereen zelf weten. 

Poezel_en_Wip schreef op 08-04-2023 om 09:49:

[..]

En dat is een probleem?

Dat schrijft ze toch niet? 

Tatemae schreef op 08-04-2023 om 09:05:

ik draag make up, omdat het mijn mooie fysieke kanten accentueert.
Mascara, wenkbrauwen in model en wat blush. Soms nog wat cc creme als ik wat netter wil

Ik verzorg mezelf sowieso graag door goede huid- en haarverzorging. In combinatie met verzorgde kleding; kleding die past, goed verzorgt zijn, en in een bepaalde kledingstijl die bij mijn figuur en persoonlijkheid past.

Ik zie mijn uiterlijk als een verlengstuk van mijn innerlijk.

Dat is het bij mij ook maar mijn innerlijk loopt ook het liefste op laarzen door het bos

Cle0 schreef op 08-04-2023 om 09:36:

Zelf heel weinig. Te lui voor, niet goed in, mensen zijn mij gewend zonder.
Bij andere vrouwen kan ik het wel heel mooi vinden, maar vind vrouwen ook mooi zonder. Iedereen moet vooral doen waar die zich goed bij voelt. Ik vind niet dat vrouwen make up moeten dragen om mooi te zijn, maar ik vind ook niet vrouwen geen make up moeten dragen omdat ze anders dat beeld zouden scheppen. Met beide (wel/geen make-up) is niks mis

Eens.

Ik ben er pas op mijn 40e mee begonnen. Ik heb altijd wel wat rode vlekken en oneffenheden en met een beetje make-up ziet het er een stuk frisser uit. Geen lagen foundation, maar meestal BB cream of een mousse foundation die je niet ziet zitten, beetje poeder erover. Verder alleen oogpotlood en mascara. Lippenstift hooguit een keer per jaar. Ik voel dat altijd zitten en heb een hekel aan sporen op koffiekopjes.
Als ik thuis werk zonder videomeetings of vrij ben zonder afspraken, ben ik make-uploos, ook als ik boodschappen doe e.d.
Ik denk wel eens van mensen dat ze op zouden knappen van een make-upje, maar ik snap ook dat mensen gewoon puur natuur prima vinden.

Herfstappeltaart schreef op 08-04-2023 om 10:22:

[..]

Dat is het bij mij ook maar mijn innerlijk loopt ook het liefste op laarzen door het bos

Yep, hier ook! 😄

Ik heb ooit eens een visagie workshop gedaan, met mijn collega's.  Daarvan maakten we voor en na foto's van elkaar en dat verschil is zo groot! Sindsdien ga ik nooit meer zonder make-up de deur uit. 

SpiritedMagpie74

SpiritedMagpie74

08-04-2023 om 10:56

Ik draag geen make-up (zal niemand verbazen), maar ik vind ook make-up bij vrouwen eerder afstotend dan aantrekkelijk (als in: ik vind zelf puur natuur meestal mooier).
Een finishing touch kan ik nog waarderen, maar zo'n camouflagelaag is niet aan mij besteed. Een zoen van een vrouw met lippestift kan ik echt van gruwelen.

Oogschaduw (naturelkleuren), oogpotlood (nooit zwart) en mascara. Soms wat blush. Aan foundation en andere crèmes met kleur doe ik niet. 

Te onhandig, lui en vrekkig voor.
Onrustige/rode huid waar ik van kan balen, maar dan nog steeds onhandige luie vrek...

Met lippenstift voel ik mezelf een clown. Mascara doe ik nooit want zodra ik op de fiets zit heb ik tranen en word ik een panda. Oogschaduw, mwah. Dus naturel. 

Ik heb infralashes en wenkbrauwen met pmu (geen zwarte rupsen maar subtiel,  passend bij huidskleur en haarkleur). Mijn teennagels doe ik tegen slippertijd weer. Tot een jaar of 5 geleden ook vrijwel dagelijks oogschaduw,  mascara,  lippenstift maar tegenwoordig gebruik ik dat nooit meer, nou hooguit 2 x per jaar.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.