Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Waar werd je vandaag verdrietig van?

Omdat ik verdrietiger ben dan ik passend vind bij het ergenissen-topic, een nieuw topic. Als iemand met een verdrietje zit dat geen eigen topic verdient, maar te verdrietig is voor het ergenissen-topic, huil hier uit.

Het was vandaag Allerzielen, toen ik vanavond de kaarsjes aanstak werd ik ineens verdrietig. Zowel mijn ouders als mijn zussen zijn jong overleden, hoe zou onze band zijn geweest als ze nog geleefd hadden? Misschien als ze een bepaalde leeftijd hadden mogen bereiken, dat ze dan wel beter konden communiceren en gevoelens verwoorden? Daardoor waren we misschien dichter tot elkaar gekomen? Waarschijnlijk niet, ik ben en blijf het buitenbeentje.... 

th?id=OIF.1O49gMlX6NecVo%2FWkDAAjQ&w=315&h=180&c=7&r=0&o=5&dpr=1.6&pid=1.7

ach Yumi, dat is echt een vreemd besef... 
Ik hecht nog aan allerzielen en wordt nu oprecht verdrietig van het gegil en gekrijs van een later gevierd halloweenfeestje/tocht.
Doe het de dag zelf of op 3 november ofzo maar niet op de dagen die hier in NL betekenis hebben.  

Nomade schreef op 02-11-2024 om 23:54:

ach Yumi, dat is echt een vreemd besef...
Ik hecht nog aan allerzielen en wordt nu oprecht verdrietig van het gegil en gekrijs van een later gevierd halloweenfeestje/tocht.
Doe het de dag zelf of op 3 november ofzo maar niet op de dagen die hier in NL betekenis hebben.

Dank je, kan me voorstellen dat zo'n halloweenfeest voor jou nu vreemd binnenkomt. Vind je het ook zo raar dat je tegenwoordig eigenlijk niks meer hoort over Allerzielen? Ik ga al tig jaar niet meer naar de kerk, maar het blijft voor mij een dag om bij stil te staan 

Yumi schreef op 03-11-2024 om 00:02:

[..]

Dank je, kan me voorstellen dat zo'n halloweenfeest voor jou nu vreemd binnenkomt. Vind je het ook zo raar dat je tegenwoordig eigenlijk niks meer hoort over Allerzielen? Ik ga al tig jaar niet meer naar de kerk, maar het blijft voor mij een dag om bij stil te staan

Daar zijn wij dan precies hetzelfde in...

Ik kom niet meer in de kerk, maar het doet me wel wat.

Nomade schreef op 03-11-2024 om 00:06:

[..]

Daar zijn wij dan precies hetzelfde in...

Ik kom niet meer in de kerk, maar het doet me wel wat.

slaap lekker

Ik ken Allerzielen niet uit mijn jeugd/leven. Wij waren thuis niet kerkelijk. De laatste tijd zie ik het wel eens langskomen op t.v. Eigenlijk vind ik het best een mooie traditie om een dag stil te staan bij de mensen die je zijn ontvallen. Ook als je niet gelovig bent.
Als wij in Frankrijk op vakantie zijn lopen we wel eens een kerk binnen maar ik steek nooit een kaarsje op omdat dat hypocriet voelt (omdat ik dus niet geloof), toch lijkt het me, gewoon als symbool, wel mooi.

Yumi schreef op 29-10-2024 om 17:16:

[..]

Vervelend dat er nog geen mri is gemaakt, wil de huisarts je niet door verwijzen?

Bij mij is wel een mri gemaakt, daarop is te zien dat de gehele onderrug is aangetast. Tussenwervelschijven, facetgewrichten, stuitje, heiligbeen...en de rest. Omdat er regelmatig een zenuw beklemmend zit trekt het door tot in m'n tenen, op het moment tot in mijn nek. Een pijnblokkade gaat niet, omdat het op teveel plekken niet goed zit. Ik heb de afgelopen jaren best veel medicijnen voorgeschreven gekregen, o.a. tramadol, dicloflenac, Oxycodon, amitriptyline. De laatste heb ik geweigerd, van oxycodon zag ik dingen die er niet waren en ben ik snel gestopt. De andere 2 een periode maar wou dat niet blijven doen, nu bijna dagelijks paracetamol. Er zijn al tig therapeuten op los gelaten, werkt allemaal kort en kost behalve napijn, ook nog veel geld.

Overdaad schaadt dat is ook met heel veel sporten, van jongs af aan (jaar of 5)

Yumi, je zult ongetwijfeld zeer valide redenen hebben om geen amitriptylline te willen slikken, maar in mijn ervaring (met hernia) is het het enige wat helpt tegen zenuwpijn. Het gaf mij enorm veel verlichting, en van wat ik me herinner waren de bijwerkingen veel minder dan die van oxycodon. Wat afschuwelijk dat je zoveel pijn hebt, ik vond die ene hernia al echt niet te doen. Heel heel veel sterkte. 

@Cindy, het gros van de rugklachten wordt veroorzaakt door te zwakke core spieren. Iets als Pilates kan ontzettend veel oplossen op dat vlak

Moosey schreef op 03-11-2024 om 08:01:

[..]

Yumi, je zult ongetwijfeld zeer valide redenen hebben om geen amitriptylline te willen slikken, maar in mijn ervaring (met hernia) is het het enige wat helpt tegen zenuwpijn. Het gaf mij enorm veel verlichting, en van wat ik me herinner waren de bijwerkingen veel minder dan die van oxycodon. Wat afschuwelijk dat je zoveel pijn hebt, ik vond die ene hernia al echt niet te doen. Heel heel veel sterkte.

@Cindy, het gros van de rugklachten wordt veroorzaakt door te zwakke core spieren. Iets als Pilates kan ontzettend veel oplossen op dat vlak

Dank je Moosey, ik reageer nogal heftig op medicijnen waardoor ik het niet aandurf. Ik hou het in gedachte, voor de heftige periodes.

Ik heb jaren amitryptilline  geslikt. Het hielp mij erg goed. Ik sliep eindelijk  weer  redelijk  waardoor  ik overdag  beter kon functioneren.  Vond het echt een uitkomst na heel veel andere dingen te hebben  geprobeerd.  Waarom ik er dan nu mee gestopt  ben? Ik ben flink te zwaar en na een infarct is dat een risicofactor.  Afvallen  lukte me met geen mogelijkheid 
Amitryptilline  legde mijn stofwisseling  plat. Nog meer dan het infarct al gedaan  had. Inmiddels  ben ik 10 kilo kwijt maar het gaat nog steeds mega traag en ik mis de amitryptilline  echt. Probeer  het nu op te lossen met flink paracetamol  en codeïnetabletten  als versterking icm cbd olie met thc. Het werkt. Maar ideaal is het niet.

Yumi schreef op 02-11-2024 om 23:44:

Het was vandaag Allerzielen, toen ik vanavond de kaarsjes aanstak werd ik ineens verdrietig. Zowel mijn ouders als mijn zussen zijn jong overleden, hoe zou onze band zijn geweest als ze nog geleefd hadden? Misschien als ze een bepaalde leeftijd hadden mogen bereiken, dat ze dan wel beter konden communiceren en gevoelens verwoorden? Daardoor waren we misschien dichter tot elkaar gekomen? Waarschijnlijk niet, ik ben en blijf het buitenbeentje....

th?id=OIF.1O49gMlX6NecVo%2FWkDAAjQ&w=315&h=180&c=7&r=0&o=5&dpr=1.6&pid=1.7

lientje69 schreef op 03-11-2024 om 10:09:

Ik heb jaren amitryptilline geslikt. Het hielp mij erg goed. Ik sliep eindelijk weer redelijk waardoor ik overdag beter kon functioneren. Vond het echt een uitkomst na heel veel andere dingen te hebben geprobeerd. Waarom ik er dan nu mee gestopt ben? Ik ben flink te zwaar en na een infarct is dat een risicofactor. Afvallen lukte me met geen mogelijkheid
Amitryptilline legde mijn stofwisseling plat. Nog meer dan het infarct al gedaan had. Inmiddels ben ik 10 kilo kwijt maar het gaat nog steeds mega traag en ik mis de amitryptilline echt. Probeer het nu op te lossen met flink paracetamol en codeïnetabletten als versterking icm cbd olie met thc. Het werkt. Maar ideaal is het niet.

Ik kan mij hier wel deels bij aansluiten. Ik heb heel veel zenuwpijnen en krijg het ook voorgeschreven om beter te slapen. 

Ik heb het zeven jaar gebruikt. Tot ik een ander medisch probleem kreeg. Daarvoor hebben ze mijn dosis verhoogd van 20mg naar 50mg en dat hielp geen zak voor mijn hoofd en met die dosering werd ik wel een zombie icm met mijn hoofdaandoening. 

Maar ik begon met een dosering van 2,5mg. Dat werkte de eerste maanden echt heel goed, daarna een paar jaar op 5mg gezeten. Die dosering is heel laag maar was echt voldoende om de pijn in bedwang te houden. Daarna kreeg ik onwijs veel pijnklachten door Essure en moest de dosis omhoog naar eerst tien en toen twintig. Wat nog steeds lage doseringen zijn trouwens. 

In het begin had ik een beetje last van wat duizelingen en wat afwezigheid en wat langer bleef een droge mond hebben. Meer bijwerkingen had ik met die doseringen niet. 

Het is vandaag de geboortedag van een dierbare lieve vriendin.
Ik mis haar.

Dank Lientje, SuzyQFive voor het delen van jullie ervaring.
Dank je Pinkflower.

Sterkte Layka

Layka  

Ik ben verdrietig  omdat vriendin van oudste ( transvrouw  ) vandaag haar definitieve operatie heeft. Niet omdat ik haar dat niet gun, maar omdat ik het mijn dochter die al langer in transitie zit, óók  zo gun. Maar die mag niet omdat ze te zwaar is ( valt mee , maar bmi is tegen de 28 en ziekenhuis  heeft geen ic dus ze willen  dat ze eerst afvalt)

Verdrietig omdat een oud-vriendin plotseling is overleden, een jaartje ouder dan mij. En nu komt er achteraan dat haar moeder vandaag is overleden. 😭

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.