Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Waar werd je vandaag verdrietig van?

Omdat ik verdrietiger ben dan ik passend vind bij het ergenissen-topic, een nieuw topic. Als iemand met een verdrietje zit dat geen eigen topic verdient, maar te verdrietig is voor het ergenissen-topic, huil hier uit.


Auwereel

Auwereel

31-07-2024 om 11:47 Topicstarter

HarleyQuin schreef op 30-07-2024 om 18:31:

mijn laatste chinchilla is afgelopen zondag overleden. Morgen de kooi schoonmaken( gft container is propvol en word om de week geleegd, morgen dus) en dan vanaf donderdag de kooi uit elkaar halen.
Ben dus nu definitief alleen, niemand meer om voor te zorgen. Niet meer zeggen als ik weg ging, ben even weg zo weer terug. Of wanneer ik thuis kwam, ben er weer. Ook niet meer zeggen s morgens, goedemorgen schatjes. En savonds naar bed gaan, tot morgen
Ik heb sinds 2011 chinchillas gehad.
Het is stil in huis nu

Ach, wat stil. Als ik mijn cavia's naar hun vakantie-adresje heb gebracht, is het al zo kaal dat ik denk, ik kan geloof ik niet zonder gepiep uit die hoek van de kamer. Sterkte met de leegte...

Auwereel

Auwereel

31-07-2024 om 11:48 Topicstarter

Regendrup. schreef op 30-07-2024 om 22:10:

Ik moet aan mezelf gaan toegeven dat ik het niet meer trek. Op heel veel gebieden loop ik al lange tijd op mijn tenen.
Nu op vakantie en het is ook daar een en al ellende. Ik moet echt rust in mijn hoofd gaan krijgen maar het lukt me niet.

Wat naar dat je nergens rust hebt, sterkte.

Regendrup. schreef op 30-07-2024 om 22:10:

Ik moet aan mezelf gaan toegeven dat ik het niet meer trek. Op heel veel gebieden loop ik al lange tijd op mijn tenen.
Nu op vakantie en het is ook daar een en al ellende. Ik moet echt rust in mijn hoofd gaan krijgen maar het lukt me niet.

Sterkte. Ben je met mensen op vakantie waar je dit bij kunt aangeven en die je kunnen ontlasten/steunen?

HarleyQuin schreef op 30-07-2024 om 18:31:

mijn laatste chinchilla is afgelopen zondag overleden. Morgen de kooi schoonmaken( gft container is propvol en word om de week geleegd, morgen dus) en dan vanaf donderdag de kooi uit elkaar halen.
Ben dus nu definitief alleen, niemand meer om voor te zorgen. Niet meer zeggen als ik weg ging, ben even weg zo weer terug. Of wanneer ik thuis kwam, ben er weer. Ook niet meer zeggen s morgens, goedemorgen schatjes. En savonds naar bed gaan, tot morgen
Ik heb sinds 2011 chinchillas gehad.
Het is stil in huis nu

Och jee wat sneu.. horen chinchilla's nu bij de verboden huisdieren? Sterkte

Het onbegrip van broer en mijn vader 

Ze snappen niet dat ik nog steeds een  zware prikkel beperking heb omdat als het mis gaat het ook goed mis gaat.

Had alleen gevraagd of de muziek uit mocht zodat ik de gesprekken kon volgen. Maar kreeg naar mijn hoofd geslingerd wen er maar aan is goed voor je  Dat ik bij thuiskomst helemaal in elkaar klap interesseert ze niet. 

rooiekater schreef op 02-08-2024 om 19:24:

Het onbegrip van broer en mijn vader

Ze snappen niet dat ik nog steeds een zware prikkel beperking heb omdat als het mis gaat het ook goed mis gaat.

Had alleen gevraagd of de muziek uit mocht zodat ik de gesprekken kon volgen. Maar kreeg naar mijn hoofd geslingerd wen er maar aan is goed voor je Dat ik bij thuiskomst helemaal in elkaar klap interesseert ze niet.

rooiekater schreef op 02-08-2024 om 19:24:

Het onbegrip van broer en mijn vader

Ze snappen niet dat ik nog steeds een zware prikkel beperking heb omdat als het mis gaat het ook goed mis gaat.

Had alleen gevraagd of de muziek uit mocht zodat ik de gesprekken kon volgen. Maar kreeg naar mijn hoofd geslingerd wen er maar aan is goed voor je Dat ik bij thuiskomst helemaal in elkaar klap interesseert ze niet.

Er is nog steeds zoveel onbegrip, zo jammer dat familie en/of vrienden niet de moeite nemen om zich erin te verdiepen....  

Dank jullie wel    Ze hebben geen idee en doen geen moeite om het te snappen. 

duizel schreef op 31-07-2024 om 23:43:

[..]

Sterkte. Ben je met mensen op vakantie waar je dit bij kunt aangeven en die je kunnen ontlasten/steunen?

Mwah een van de mensen is deel van het probleem. Dus nee, afschakelen lukt niet bepaald. Ben blij als we weer thuis zijn al wilde ik dat juist ook even ontvluchten.  Ik had gehoopt dat een andere omgeving ons goed zou doen. 

rooiekater schreef op 02-08-2024 om 19:24:

Het onbegrip van broer en mijn vader

Ze snappen niet dat ik nog steeds een zware prikkel beperking heb omdat als het mis gaat het ook goed mis gaat.

Had alleen gevraagd of de muziek uit mocht zodat ik de gesprekken kon volgen. Maar kreeg naar mijn hoofd geslingerd wen er maar aan is goed voor je Dat ik bij thuiskomst helemaal in elkaar klap interesseert ze niet.

Als eerste een knuffel voor iedereen die verdrietig is 
Ik was vanmiddag in tranen. Een oudere man uit de buurt liep altijd met 2 hele lieve hondjes, het waren broertjes. Ze waren al best op leeftijd, hij had ze samen met zijn vrouw die inmiddels overleden is uitgezocht. Zijn vrouw was dol op ze en zo had hij toch nog iets tastbaars aan haar. Hij liep er nu met 1 en ik vreesde al het ergste.

Dus ik vroeg er voorzichtig naar waarop hij mij vertelde dat hij zijn broertje in had moeten laten slapen. Hij liet foto's zien van een prachtig hartvormig urntje die in de kast stond naast de urn van zijn vrouw en foto's. En toen was er geen stoppen meer aan tegen de tranen die al even in mijn ogen prikten..Ik schaamde me wel, alsof ik aan de haal ging met zijn verdriet maar ik had mezelf echt niet meer onder controle. 

Dat rauwe verdriet van mensen die afscheid hebben moeten nemen van wat hun dierbaar was knijpt echt mijn hart samen 

Discussie  over transvrouwen en sport.  Mijn kind is transvrouw.  Slikt hormonen.  En is een watje geworden. Kan nog geen zware doos optillen.  Maar toch dat continue gehakketak dat transvrouwen dus geen vrouwen  zijn. Maakt me erg verdrietig.  Want die onverdraagzaamheid  en opmerkingen  sijpelen  hard door overal. En maakt haar leven onnodig  nóg zwaarder. 

lientje69 schreef op 04-08-2024 om 18:57:

Discussie over transvrouwen en sport. Mijn kind is transvrouw. Slikt hormonen. En is een watje geworden. Kan nog geen zware doos optillen. Maar toch dat continue gehakketak dat transvrouwen dus geen vrouwen zijn. Maakt me erg verdrietig. Want die onverdraagzaamheid en opmerkingen sijpelen hard door overal. En maakt haar leven onnodig nóg zwaarder.

Je kind heeft het al moeilijk genoeg zonder al deze discussies!


lientje69 schreef op 04-08-2024 om 18:57:

Discussie over transvrouwen en sport. Mijn kind is transvrouw. Slikt hormonen. En is een watje geworden. Kan nog geen zware doos optillen. Maar toch dat continue gehakketak dat transvrouwen dus geen vrouwen zijn. Maakt me erg verdrietig. Want die onverdraagzaamheid en opmerkingen sijpelen hard door overal. En maakt haar leven onnodig nóg zwaarder.

Vreselijk Lientje!!! Voor haar en voor andere transmensen met hun dierbaren.

Weer eens ruzie hier

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.