Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Waar werd je vandaag blij van? - deel 2

Omdat we nog steeds elke dag blij worden van leuke en mooie dingen. Dus deel ze hier


Ik ben blij, omdat ik vanavond met mijn broer naar Dune 2 in de bioscoop ga. Man gaat zondag met vrienden. Ik heb er zin in. Het is zo lang geleden dat ik in een bioscoop was. 

de lucht die op begint te klaren, het was erg mistig hier.

Broodjebrie schreef op 06-03-2024 om 10:09:

de lucht die op begint te klaren, het was erg mistig hier.

Hier nu pas, maar het zonnetje komt door dus straks lekker eruit 

Yumi schreef op 06-03-2024 om 12:01:

[..]

Hier nu pas, maar het zonnetje komt door dus straks lekker eruit

Heerlijk!

Yumi schreef op 06-03-2024 om 12:01:

[..]

Hier nu pas, maar het zonnetje komt door dus straks lekker eruit

Gelijk heb je, ik drink nog even mijn thee op en ga dan ook lekker wandelen. 

Ik kon bij mijn wandeling wel merken dat iedereen blij is met het mooie weer. Iedereen groette met een grote glimlach op het gezicht!

Auwereel schreef op 06-03-2024 om 17:05:

Ik kon bij mijn wandeling wel merken dat iedereen blij is met het mooie weer. Iedereen groette met een grote glimlach op het gezicht!

Leuk is dat he?  

Ik werd blij van de huisarts (in opleiding). Ik vond het onzin om langs te komen maar assistente vond het wel nodig dus ik was wat geïrriteerd 😅 

Maar hij was heel aardig en een leuk en goed gesprek gehad ook. Al hoop ik toch dat zijn advies werkt en ik over 2 weken niet bij hem terug hoef te komen.

Blij door mijn partner. Ze heeft expliciet aangegeven dat ze liever ziet dat ik het huishouden doe, wat projectjes ernaast en stabiel blijf, dan wanneer ik (zoek naar) werk en labiel ben.

van het plan om naar een musical te gaan. We hebben wel weer eens zin in iets vrolijks!

Broodjebrie schreef op 06-03-2024 om 08:14:

[..]

Wat goed van je! Heb je moeite met paardrijden, dat je schrijft dat je je grenzen opzocht?

Tnx! Ik merk dat ik snel stress krijg als ik moet gaan galopperen, wat niet helemaal lukt en als ik voor mijn gevoel niet de ruimte kan vinden om weer in de groep in te voegen op de Hoefslag. Gister reed ik op een paard dat best hard galoppeert met grote sprongen en best schuin door de bochten gaat. Dus ik heb twee keer een lange zijde gegaloppeerd en gekozen om het daarbij te laten, haha! Ondanks dat ik het spannend vond, dus toch de linker- en rechtergalop een stukje meegepakt!

Vandaag werd ik blij van de zon (ondanks dat ik binnen zat te werken) en van het feit dat we na het eten nog eventjes gefietst hebben met de kinderen. In de hoop dat onze oudste wat beter kan slapen dan afgelopen nachten.

De zon. Het doet me goed. Dat het me uit de passieve staat van zijn van de afgelopen paar maanden haalt. Bezem door hoofd en huis.

Moirmel schreef op 06-03-2024 om 19:58:

Blij door mijn partner. Ze heeft expliciet aangegeven dat ze liever ziet dat ik het huishouden doe, wat projectjes ernaast en stabiel blijf, dan wanneer ik (zoek naar) werk en labiel ben.

Heel fijn een begripvolle partner. Wel naar haar luisteren hoor. Ik heb hetzelfde tegen mijn man gezegd, maar hij kan zich er nog steeds lastig bij neerleggen. 

Tara82 schreef op 07-03-2024 om 07:39:

[..]

Heel fijn een begripvolle partner. Wel naar haar luisteren hoor. Ik heb hetzelfde tegen mijn man gezegd, maar hij kan zich er nog steeds lastig bij neerleggen.

Probeer, maar het blijft moeilijk. Geen verkeerd woord over vrouwen maar er kleeft toch nog een stigma rond een man zonder betaalde baan.

Ik heb eindelijk  een nachtje wat beter geslapen.  En de hoestbuien  lijken ook langzaam  wat af te nemen.

Moirmel schreef op 07-03-2024 om 07:45:

[..]

Probeer, maar het blijft moeilijk. Geen verkeerd woord over vrouwen maar er kleeft toch nog een stigma rond een man zonder betaalde baan.

Helaas wel ja. Toen ik na het krijgen van ons kind na het verlof weer fulltime ging werken kregen zowel mijn man als ik opmerkingen dat we voor ons gezin moesten gaan zorgen. Want als vrouw al het geld binnen brengen is voor sommige mensen niet zorgen voor je gezin en als je als man fulltime zorgt voor je baby is dat volgens sommige ook niet zorgen voor je gezin. Nou samen zorgen we toch heel goed voor ons gezin en dat is het belangrijkste.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.