Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Waar werd je vandaag blij van? - deel 2

Omdat we nog steeds elke dag blij worden van leuke en mooie dingen. Dus deel ze hier


Mama-Inge schreef op 17-12-2023 om 15:25:

Na de ergernis van vorige week over een kerstmarkt in Duitsland
Vandaag bij de kerstmarkt in ons eigen dorp geweest het was gezellig en heel veel kraampjes met kerstspullen
En er was een ijsbaan gemaakt, waar jongste kind zich prima heeft vermaakt dit weekend

NW? Toen ik nog daar vlakbij woonde en de N weg er nog niet was ging ik via die plaats naar mijn ouders.  Ik vond het rond kerst altijd mooi om er doorheen te rijden.

Dorestad schreef op 17-12-2023 om 18:30:

[..]

NW? Toen ik nog daar vlakbij woonde en de N weg er nog niet was ging ik via die plaats naar mijn ouders. Ik vond het rond kerst altijd mooi om er doorheen te rijden.

Ja, veel lichtjes bij de huizen, heel gezellig 

Mama-Inge schreef op 18-12-2023 om 03:19:

[..]

Ja, veel lichtjes bij de huizen, heel gezellig

Heel gezellig,  ook bij de mooie boerderijen. Ik weet nog dat mijn eega uitvoerder was bij aanleg fietspad,  dat hij bijna elke dag aan de Tramwijk krentenbollen kocht bij de bakker.

Ik heb afgelopen dagen enorm veel stress gehad van iets. Vanmorgen twee mensen gemaild en geappt, en ze hebben het voor me opgepakt: zo intens blij mee, dat de tranen in mijn ogen staan.

Dorestad schreef op 18-12-2023 om 13:54:

[..]

Heel gezellig, ook bij de mooie boerderijen. Ik weet nog dat mijn eega uitvoerder was bij aanleg fietspad, dat hij bijna elke dag aan de Tramwijk krentenbollen kocht bij de bakker.

Die heeft hele goede oliebollen 

Sinds een paar jaar houden ze ook een lichtjes route, dus veel mensen doen dan nog net even wat meer hun best om de boel te versieren 

Ik juich voorzichtig, maar dit lijkt de eerste dag te zijn na een week bloeddrukverlagers dat ik minder last ervan heb.

Afgelopen weekend de confrontatie aangegaan met iets/iemand waar ik al weken stress van had.

We zijn weer een stapje verder in een moeizaam proces wat al een hele poos sleept. Het zal nooit meer worden zoals het was, maar langzaam aan vinden we een nieuwe balans en dat is voor nu het hoogst haalbare. Prima, wat mij betreft. Het geeft iig rust. Ik voel oprecht alsof er een last van mijn schouders is gevallen. Ga een stuk relaxter de kerstdagen in.

Mama-Inge schreef op 18-12-2023 om 15:37:

[..]

Die heeft hele goede oliebollen

Sinds een paar jaar houden ze ook een lichtjes route, dus veel mensen doen dan nog net even wat meer hun best om de boel te versieren

Wat leuk,  ik wist niet dat de bakker er nog zat.  

Vera8 schreef op 18-12-2023 om 18:38:

Afgelopen weekend de confrontatie aangegaan met iets/iemand waar ik al weken stress van had.

We zijn weer een stapje verder in een moeizaam proces wat al een hele poos sleept. Het zal nooit meer worden zoals het was, maar langzaam aan vinden we een nieuwe balans en dat is voor nu het hoogst haalbare. Prima, wat mij betreft. Het geeft iig rust. Ik voel oprecht alsof er een last van mijn schouders is gevallen. Ga een stuk relaxter de kerstdagen in.

Wat fijn voor je!

Loulou39 schreef op 18-12-2023 om 14:39:

Ik heb afgelopen dagen enorm veel stress gehad van iets. Vanmorgen twee mensen gemaild en geappt, en ze hebben het voor me opgepakt: zo intens blij mee, dat de tranen in mijn ogen staan.

Treurniet schreef op 18-12-2023 om 15:38:

Ik juich voorzichtig, maar dit lijkt de eerste dag te zijn na een week bloeddrukverlagers dat ik minder last ervan heb.

Ik juich voorzichtig met je mee 

Ik ben blij dat sinds ik in de middag een uurtje slaap ik de rest vd dag  beter  door kom (heb blijvend minder energie na een burn out 3,5 jaar geleden).

MellowTurkey78

MellowTurkey78

18-12-2023 om 21:20

Elmie schreef op 18-12-2023 om 18:56:

[..]

Ik juich voorzichtig met je mee

Ik ben blij dat sinds ik in de middag een uurtje slaap ik de rest vd dag beter door kom (heb blijvend minder energie na een burn out 3,5 jaar geleden).

Lekker is dat he, siësta. Ik ben chronisch vermoeid door hersenletsel en ik slaap al jaren smiddags een halfuurtje, anders stort ik echt in...

PhoebeHolmesreturns schreef op 18-12-2023 om 21:20:

[..]

Lekker is dat he, siësta. Ik ben chronisch vermoeid door hersenletsel en ik slaap al jaren smiddags een halfuurtje, anders stort ik echt in...

Zeker, mooi dat je voor jou ook werkt 😎

Siësta is geweldig. Zelfs als tiener deed ik dit reeds wanneer ik de kans kreeg, anders zit mijn hoofd te vol op het einde van de dag. 
Vandaag had ik opleiding (al lang geleden) en tegen twee uur zag ik iedereen beginnen gapen, extra koffie nemen en vroeg ik me af waarom niet iedereen een siësta neemt om weer lekker fris te zijn.

Moirmel schreef op 19-12-2023 om 17:33:

Siësta is geweldig. Zelfs als tiener deed ik dit reeds wanneer ik de kans kreeg, anders zit mijn hoofd te vol op het einde van de dag.
Vandaag had ik opleiding (al lang geleden) en tegen twee uur zag ik iedereen beginnen gapen, extra koffie nemen en vroeg ik me af waarom niet iedereen een siësta neemt om weer lekker fris te zijn.

Niet iedereen heeft de mogelijkheid, bijvoorbeeld door werktijden.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.