Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Waar werd je vandaag blij van? - deel 2

Omdat we nog steeds elke dag blij worden van leuke en mooie dingen. Dus deel ze hier


Goed nieuws gekregen bij de oogarts. Zoon moet pas over een jaar weer terug komen voor een controle. 

Diverse theorie toetsen  gehaald. Nu volgende  week nog alles in de praktijk aftoetsen,  daar zie ik best tegenop.

lientje69 schreef op 08-11-2023 om 11:24:

Diverse theorie toetsen gehaald. Nu volgende week nog alles in de praktijk aftoetsen, daar zie ik best tegenop.

Succes meid! Jij kunt dat! 

Zilver_gray schreef op 08-11-2023 om 11:42:

[..]

Succes meid! Jij kunt dat!

Dank je, wat lief!

Ik zag twee jongens zoenen op het station en niemand vond dat raar. Fijn land hebben wij. 

Vooruitgang  bij dochter nadat het gips eraf was. Het ging moeizaam, maar nu zit er snelheid  in.

Vandaag mijn eerste "werkdag" (het is vrijwilligerswerk) gehad in een internationale schakelklas met kinderen van vluchtelingen uit oorlogsgebied, Oekraïne Syrië. Spreekvaardigheid en taalbegrip geoefend met kinderen die het Nederlands nog niet (goed) onder de knie hebben.
Gewerkt in kleine groepjes waarbij ik moest letten op woordbegrip uitspraak en zinsbouw. De echte docent is dan wel in de klas om vanaf een afstand te bekijken of ik het goed doe. In de toekomst mag ik misschien ook 1 op 1 met kinderen lezen. De docenten hebben daar gewoon te weinig tijd voor.
Was heel grappig dat 1 meisje haar vinger opstak om aan de juf te melden dat ik het fout deed en ze ging in haar beste Nederlands proberen uit te leggen wat ik fout deed.
Op de vraag waar staat de tafel?
Zei ik: In het klaslokaal.
Om goed aan te leren dat kinderen de juiste zinnen maken had ik moeten zeggen: De tafel staat in het klaslokaal. Altijd in een antwoord een stukje van de vraag herhalen om te laten zien dat je de vraag echt begrepen hebt!
De meeste kinderen waar ik vandaag mee heb gewerkt zijn heel leergierig en gedreven om na de schakelklas in regulier onderwijs verder te gaan met hun opleiding.

Dat man en ik in een voor ons verdrietige tijd troostend tegen elkaar in slaap zijn gevallen ❤️

Elmie schreef op 08-11-2023 om 19:40:

Dat man en ik in een voor ons verdrietige tijd troostend tegen elkaar in slaap zijn gevallen ❤️

Ah

Bakblik schreef op 08-11-2023 om 16:32:

Vandaag mijn eerste "werkdag" (het is vrijwilligerswerk) gehad in een internationale schakelklas met kinderen van vluchtelingen uit oorlogsgebied, Oekraïne Syrië. Spreekvaardigheid en taalbegrip geoefend met kinderen die het Nederlands nog niet (goed) onder de knie hebben.
Gewerkt in kleine groepjes waarbij ik moest letten op woordbegrip uitspraak en zinsbouw. De echte docent is dan wel in de klas om vanaf een afstand te bekijken of ik het goed doe. In de toekomst mag ik misschien ook 1 op 1 met kinderen lezen. De docenten hebben daar gewoon te weinig tijd voor.
Was heel grappig dat 1 meisje haar vinger opstak om aan de juf te melden dat ik het fout deed en ze ging in haar beste Nederlands proberen uit te leggen wat ik fout deed.
Op de vraag waar staat de tafel?
Zei ik: In het klaslokaal.
Om goed aan te leren dat kinderen de juiste zinnen maken had ik moeten zeggen: De tafel staat in het klaslokaal. Altijd in een antwoord een stukje van de vraag herhalen om te laten zien dat je de vraag echt begrepen hebt!
De meeste kinderen waar ik vandaag mee heb gewerkt zijn heel leergierig en gedreven om na de schakelklas in regulier onderwijs verder te gaan met hun opleiding.

Klinkt alsof je echt van toegevoegde waarde bent!

Een nieuwe guilty pleasure: op facebook de filmpjes zien van Amerikanen die naar Europa verhuist zijn en spreken over de verschillen.  

Nadat 4 (!) oud ijzerboeren die we gevonden hadden via marktplaats, niet kwamen opdagen, heeft zonet nummer 5 de bende opgehaald. Blij!

Ik werd vanmorgen blij van een opgewekte vrolijke dochter. 

Van mijn haar! Gisteren naar de krullenkapper geweest. Mijn krullen zitten fantastisch en ik heb een hoop waardevolle informatie gekregen!

Elmie schreef op 08-11-2023 om 19:40:

Dat man en ik in een voor ons verdrietige tijd troostend tegen elkaar in slaap zijn gevallen ❤️

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.