Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Waar werd je vandaag blij van? - deel 2

Omdat we nog steeds elke dag blij worden van leuke en mooie dingen. Dus deel ze hier


Vanaf een uur of 4 met dochter bezig geweest om een Halloween filmpje je bedenken en een setje te bouwen voor haar instagram. Pompoen uitgehold,  rekwisieten bij elkaar gezocht,  lampjes en kaarsjes erbij.  Morgen even kleurstof kopen en dan kunnen we draaien als het donker is. Nu gaf het contrast tussen pompoen en schuim net te wering spooky effect.
Ter ere van feestdagen doen we dat vaker, themafilmpjes maken. Vaak beginnen we met een klein ideetje en wordt het gaandeweg steeds groter met meer en meer licht en geluidseffecten en decorstukken. De decorstukken zijn dan van mijn hand.  Even een spinnetje in elkaar prutsen of spookjes maken.  Een Barbie verkleden als heks enzo.  Altijd zo gezellig samen. 

Bakblik schreef op 21-10-2023 om 21:06:

Vanaf een uur of 4 met dochter bezig geweest om een Halloween filmpje je bedenken en een setje te bouwen voor haar instagram. Pompoen uitgehold, rekwisieten bij elkaar gezocht, lampjes en kaarsjes erbij. Morgen even kleurstof kopen en dan kunnen we draaien als het donker is. Nu gaf het contrast tussen pompoen en schuim net te wering spooky effect.
Ter ere van feestdagen doen we dat vaker, themafilmpjes maken. Vaak beginnen we met een klein ideetje en wordt het gaandeweg steeds groter met meer en meer licht en geluidseffecten en decorstukken. De decorstukken zijn dan van mijn hand. Even een spinnetje in elkaar prutsen of spookjes maken. Een Barbie verkleden als heks enzo. Altijd zo gezellig samen.

Hij moest er vanavond in 1 take op.  We hadden niet genoeg materiaal om het 2 keer te doen en het is gelukt!  Blij mee! 

Half uur set opbouwen, belichting goed krijgen (de maan was een storende factor die was er gisteren niet), chemicaliën voorbereiden, half uur opruimen voor 60 seconden film maar het resultaat is top. 

Bakblik schreef op 22-10-2023 om 21:05:

[..]

Hij moest er vanavond in 1 take op. We hadden niet genoeg materiaal om het 2 keer te doen en het is gelukt! Blij mee!

Half uur set opbouwen, belichting goed krijgen (de maan was een storende factor die was er gisteren niet), chemicaliën voorbereiden, half uur opruimen voor 60 seconden film maar het resultaat is top.

Nu ben ik wel nieuwsgierig. Heeft ze een anonieme insta account waar ze het filmpje op zet? 

Bailey26 schreef op 22-10-2023 om 22:05:

[..]

Nu ben ik wel nieuwsgierig. Heeft ze een anonieme insta account waar ze het filmpje op zet?

Ja helaas wel.  We hebben het gedaan naar voorbeeld van een ander filmpje.  Dat was een pompoen in laboratoriumsetting wij hadden iets meer decor gemaakt voor het "echte frightnight effect". Ik zal later vandaag eens zoeken naar een soortgelijk filmpje dat je in ieder geval de chemische reactie kunt zien. 

Bakblik schreef op 23-10-2023 om 06:19:

[..]

Ja helaas wel. We hebben het gedaan naar voorbeeld van een ander filmpje. Dat was een pompoen in laboratoriumsetting wij hadden iets meer decor gemaakt voor het "echte frightnight effect". Ik zal later vandaag eens zoeken naar een soortgelijk filmpje dat je in ieder geval de chemische reactie kunt zien.

Video gevonden! Zoiets als onderstaande link maar dan in het donker gefilmd en zonder uitleg.  Alleen de reactie met een  muziekje eronder.

https://www.google.com/search?q=elephant+toothpaste+pumkin&oq=elephant+toothpaste+pumkin&gs_lcrp=EgZjaHJvbWUyBggAEEUYOTILCAEQABgNGBMYgAQyCwgCEAAYDRgTGIAEMgsIAxAAGA0YExiABDIMCAQQABgIGA0YExgeMgwIBRAAGAgYDRgTGB7SAQkxNTA3MWowajeoAgCwAgA&client=ms-android-samsung-ga-rev1&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8#fpstate=ive&vld=cid:5aeb71c3,vid:h_dSTGrQI7k,st:0

Bailey26 schreef op 23-10-2023 om 07:36:

[..]

Wat gaaf zeg! Maar volgensmij ook een heel project. Leuk om samen te doen met je dochter.

Op insta zijn de filmpjes natuurlijk veel korter dan op YouTube.  Dochter staat  dus verkleed achter de pompoen die al gevuld is met vloeistof 1. Ze doet vloeistof 2 erbij, sluit de pompoen en de groene smurrie komt uit zijn mond.  Met kaarsjes en spinnetjes en wat kleine pompoenen in beeld. Halloween doen we sinds 3 jaar elk jaar, als we bij andere feestdagen iets van een chemische reactie weten te bedenken maken we ook een filmpje of gave foto.  Ze studeert scheikunde. 

Lollypopje

Lollypopje

23-10-2023 om 15:23 Topicstarter

Ik ben heel blij met mijn mini mini mini vaatwasser. Nu hoef ik zelfs het laatste beetje vaat niet meer zelf te doen. Dat scheelt mij toch weer energie. En mijn vaat is nog nooit zo glansend geweest 😂

MellowTurkey78

MellowTurkey78

23-10-2023 om 17:04

Ff kwaad op mezelf worden en BFF gesproken die weer iets briljants zei dus nu snap ik weer even waar het besluiteloze/geen knoop door kunnen hakken-gedrag vandaan komt. (En ik heb er meteen een paar doorgehakt, alhoewel de 2e mij zeer weinig moeite kostte; wilde iets bestellen van BCC maar dat kon niet meer. Grote slagen snel thuis   )

Ik ben blij met onze nieuwe kunstkerstboom! Hebben er nog nooit 1 gehad en stond me altijd tegen. Maar het gedoe met een echte was ik ook wel beu, kom nog naalden tegen in de auto nu. Dus vorig jaar al op zoek gegaan en toen een mooie gevonden. Gewacht tot na kerst uiteraard, maar toen was hij nergens meer te krijgen. Hele zomer in de gaten gehouden, nope. Vandaag naar het tuincentrum geweest en daar stond hij weer. Nog even verder gekeken en er stond van een ander merk zo’n beetje dezelfde. Dezelfde soort naalden, 5cm lager maar wel net zo breed, ook wat grillig ipv een driehoek en €60,- goedkoper dan degene die ik op het oog had dus karretje gehaald, meegenomen en hij paste ook nog in mijn kleine auto! Heb nu al zin in kerst haha! Ben zo benieuwd hoe het gaat bevallen.

BlairW schreef op 23-10-2023 om 17:07:

Ik ben blij met onze nieuwe kunstkerstboom! Hebben er nog nooit 1 gehad en stond me altijd tegen. Maar het gedoe met een echte was ik ook wel beu, kom nog naalden tegen in de auto nu. Dus vorig jaar al op zoek gegaan en toen een mooie gevonden. Gewacht tot na kerst uiteraard, maar toen was hij nergens meer te krijgen. Hele zomer in de gaten gehouden, nope. Vandaag naar het tuincentrum geweest en daar stond hij weer. Nog even verder gekeken en er stond van een ander merk zo’n beetje dezelfde. Dezelfde soort naalden, 5cm lager maar wel net zo breed, ook wat grillig ipv een driehoek en €60,- goedkoper dan degene die ik op het oog had dus karretje gehaald, meegenomen en hij paste ook nog in mijn kleine auto! Heb nu al zin in kerst haha! Ben zo benieuwd hoe het gaat bevallen.

Ik heb vorig jaar voor het eerst een kunstboom gekocht. Had ik jaren eerder moeten doen! Ideaal hoor: geen naalden en zooi meer. 

Was het maar vast december,  dan mag hij weer    🎄

Jullie zijn nu al voorzien, maar op de dag ná Kerst begint de uitverkoop van kerstspullen bij de Intratuinwinkels. Dan is het er druk!

_Audrey schreef op 23-10-2023 om 17:21:

[..]

Ik heb vorig jaar voor het eerst een kunstboom gekocht. Had ik jaren eerder moeten doen! Ideaal hoor: geen naalden en zooi meer.

Was het maar vast december, dan mag hij weer 🎄

Mijn buren hebben hem gisteren al opgezet! 

MellowTurkey78

MellowTurkey78

23-10-2023 om 17:52

Broodjebrie schreef op 23-10-2023 om 17:49:

[..]

Mijn buren hebben hem gisteren al opgezet!

Ok ik beken dat ik ook al stiekem wel zin heb in kerstversiering  maar dat ga ik echt nog niet doen...

MellowTurkey78

MellowTurkey78

23-10-2023 om 17:53

Knoop 2 (flutonderwerp) ook al bijna doorgehakt 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.