Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Waar werd je vandaag blij van? - deel 2

Omdat we nog steeds elke dag blij worden van leuke en mooie dingen. Dus deel ze hier


PhoebeHolmesreturns gefeliciteerd met je diploma!  Denk maar zo: chocolade bevat veel vitamine X, de factor waar je blij van wordt.  En dat heeft een mens ook nodig in beperkte mate. 

MellowTurkey78

MellowTurkey78

05-10-2023 om 10:44

ToetieToover schreef op 05-10-2023 om 10:01:

Gefeliciteerd met je diploma!

Getuigschrift maar das ook natuurlijk een soort diploma lijkt mij 
Anyway wie er voedingsadvies wil, kom maar op... 

proficiat Phoebe! Dikverdiend 

MellowTurkey78

MellowTurkey78

05-10-2023 om 16:15

Saga schreef op 05-10-2023 om 15:39:

proficiat Phoebe! Dikverdiend

Dank

Bakblik dat en chocola is gemaakt van cacao, cacao is een plant, een plant is groente en das gezond  dus chocola is gezond  . (en nogmaals wanneer je grotendeels gezond en gevarieerd eet en maat houdt kan het af en toe best)

Phoebe, er is hier op het forum een "Ask the captain"-draadje voor alle vliegtuig-gerelateerde vragen, wordt het tijd voor" een "Vraag het de diëtiste"-draadje?

MellowTurkey78

MellowTurkey78

05-10-2023 om 16:50

Auwereel schreef op 05-10-2023 om 16:46:

Phoebe, er is hier op het forum een "Ask the captain"-draadje voor alle vliegtuig-gerelateerde vragen, wordt het tijd voor" een "Vraag het de diëtiste"-draadje?

Wat een goed idee, daar was ik nog niet op gekomen. Dat is forummen maar tegelijk nuttig bezig zijn, ideale combinatie, word alleen al blij van het idee dus ontopic 

ik wil graag het dieet van chocolade Phoebe!  

Lollypopje

Lollypopje

05-10-2023 om 17:22 Topicstarter

Ik word blij van mijn Booja Booja truffels (als we het dan toch over chocola hebben )
En mijn Mindfulness Puzzlebook dat net is binnen gekomen. De meeste puzzels daarin zijn zo simpel (zelfs een sudoku van 4x4) dat zelfs ik ze met brainfog kan oplossen

MellowTurkey78

MellowTurkey78

05-10-2023 om 18:32

Friezinnetje schreef op 05-10-2023 om 17:07:

ik wil graag het dieet van chocolade Phoebe!

Ik ook...     (Gewichtsconsulentes zijn ook mensen... )
He houd op nu heb ik trek in chocola...

PhoebeHolmesreturns schreef op 05-10-2023 om 16:15:

[..]

Dank

Bakblik dat en chocola is gemaakt van cacao, cacao is een plant, een plant is groente en das gezond dus chocola is gezond . (en nogmaals wanneer je grotendeels gezond en gevarieerd eet en maat houdt kan het af en toe best)

Ik heb in de jaren 80 de opleiding voeding en diëtetiek gedaan.  Goed dieet houden is onmogelijk als het alleen maar uit supergezond bestaat. Er moet af en toe ook wat te genieten zijn.  Ik heb ooit een weekplan gemaakt voor iemand waarin ik op zaterdag ruimte had gelaten voor een gevulde koek OF een ijsje OF een klein portie friet als ze met zussen ging volksdansen. Werkte heel goed. 

MellowTurkey78

MellowTurkey78

05-10-2023 om 20:03

Bakblik schreef op 05-10-2023 om 19:45:

[..]

Ik heb in de jaren 80 de opleiding voeding en diëtetiek gedaan. Goed dieet houden is onmogelijk als het alleen maar uit supergezond bestaat. Er moet af en toe ook wat te genieten zijn. Ik heb ooit een weekplan gemaakt voor iemand waarin ik op zaterdag ruimte had gelaten voor een gevulde koek OF een ijsje OF een klein portie friet als ze met zussen ging volksdansen. Werkte heel goed.

Inderdaad, en ik heb geleerd dat het volkomen normaal is dat een mens ook behoefte aan zoet heeft en dat als je je aan de voor jou aanbevolen hoeveelheden houdt daar best ruimte voor is.
Ik zelf heb overigens ook die neiging hoor, om te streng te zijn voor mezelf maar idd. dat is niet vol te houden.

Na al die jaren eindelijk een koud niet alcoholisch drankje gevonden dat me echt smaakt: Gimber. 
Normaal is het overdag koffie, thee of water en 's avonds whisky of wijn, maar nu dus  fles sodastream klaarmaken, Gimber toevoegen en het smaakt (nadeel is wel dat je veel moet plassen).
ps: hoop dat niet als reclame wordt gezien.  

Moirmel schreef op 05-10-2023 om 23:24:

Na al die jaren eindelijk een koud niet alcoholisch drankje gevonden dat me echt smaakt: Gimber.
Normaal is het overdag koffie, thee of water en 's avonds whisky of wijn, maar nu dus fles sodastream klaarmaken, Gimber toevoegen en het smaakt (nadeel is wel dat je veel moet plassen).
ps: hoop dat niet als reclame wordt gezien.

Heerlijk spul idd! Snap alleen niet waarom het zo duur is. 

Dan ga ik het ook eens kopen, ik heb er al een paar keer naar gekeken, zou dat lekker zijn. Met het naar de wc gaan, ik had gisteren dat ik bleef gaan, maar dat was na een mok sterke gemberthee, dus dat zal wel de verklaring zijn!

PerfumedAlpaca84

PerfumedAlpaca84

06-10-2023 om 08:05

Het is vrijdag. Een andere reden kan ik niet bedenken, maar ik werd helemaal blij wakker vanochtend. En drie uur later is het nog steeds zo, mooi.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.