Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Waar werd je vandaag blij van? - deel 2

Omdat we nog steeds elke dag blij worden van leuke en mooie dingen. Dus deel ze hier


ik heb net een to good to go pakket gereserveerd

Er zitten weer veel bijen en hommels in de planten op mijn dakterras! 
Vorig jaar bijna geen insekten gezien.
Hopelijk is dit een teken dat het weer beter gaat met de bijenpopulatie.
Ik koester ze! 

De teunisbloemen staan voor de eerste avond in bloei! En de eerste knoppen van de passiebloem zijn uit. Wordt zo bij van dit seizoen.

ik zat even in een dipje op het werk vandaag, mede door privé redenen, maar dan blij met mijn collega's die even luisteren en aandacht voor mij hebben. 

Evaluna schreef op 14-06-2023 om 22:00:

De teunisbloemen staan voor de eerste avond in bloei! En de eerste knoppen van de passiebloem zijn uit. Wordt zo bij van dit seizoen.

bij mij ook, vind het altijd zo leuk om die bloemen te zien opengaan, en de jasmijn bij de buren ruikt zalig

Dat ik zo snel twee mooie en geschikte dekbedovertrekken heb gevonden voor een schappelijke prijs. 
Zo schiet Project Interieur lekker op. 

Ik heb overal in mijn tuin onkruid laten staan en het is nu 1 groot bijen- en hommelparadijs. Daar word ik blij van.  Het ziet er nog leuk uit ook, er bloeit vanalles. 

Vandaag werd ik blij van de kraai waarmee ik vriendjes probeer te worden. Ik geef ze steeds een paar walnoten. Vandaag zat hij op ‘voedertijd’ al te wachten in een hoge boom in de buurt. Ik zwaaide maar even naar hem  en hij reageerde door zijn hoofd op en neer te doen 

_Audrey schreef op 15-06-2023 om 19:13:

Ik heb overal in mijn tuin onkruid laten staan en het is nu 1 groot bijen- en hommelparadijs. Daar word ik blij van. Het ziet er nog leuk uit ook, er bloeit vanalles.

Prachtig toch. 
Wij hebben in onze tuin drie stukken met gazon, twee ervan mag ik onderhouden en de derde mijn partner. Waar ik twee keer per jaar maai wemelt het van "ongedierte", terwijl zei liefst elke week zou maaien en het er zo dood uitziet als een pier. 
Nu heeft ze enkele weken niet gemaaid door de droogte en plots zie ik daar klaver, boterbloemen etc., ikke blij. 

Moirmel schreef op 15-06-2023 om 21:18:

[..]

Prachtig toch.
Wij hebben in onze tuin drie stukken met gazon, twee ervan mag ik onderhouden en de derde mijn partner. Waar ik twee keer per jaar maai wemelt het van "ongedierte", terwijl zei liefst elke week zou maaien en het er zo dood uitziet als een pier.
Nu heeft ze enkele weken niet gemaaid door de droogte en plots zie ik daar klaver, boterbloemen etc., ikke blij.

Haha, zij niet zo blij zeker  Hier ook allemaal klaver en alle kleuren en soorten bloemetjes waarvan ik niet weet wat het zijn. Zo'n wilde tuin is echt veel leuker dan een aangeharkt geheel 

Ik vind dat het in mijn tuin tegenvalt met de bloemen, ook al heb ik braaf met de MaaiMeiNiet meegedaan en heb ik ook in juni nog niet gemaaid. Nagelkruid, schijnaardbei, het zijn niet echt boeiende planten.

Ik heb gisteren zó hard gelachen op het werk, tranen stroomden over mijn wangen 😅 Daar werd ik net weer even blij van, schoot spontaan weer in de lach 😁

ToetieToover schreef op 15-06-2023 om 20:19:

Vandaag werd ik blij van de kraai waarmee ik vriendjes probeer te worden. Ik geef ze steeds een paar walnoten. Vandaag zat hij op ‘voedertijd’ al te wachten in een hoge boom in de buurt. Ik zwaaide maar even naar hem en hij reageerde door zijn hoofd op en neer te doen

Hahaha wat klinkt dit enorm lief

Vanochtend blij van de weegschaal. Sinds januari nu 3,5 kg kwijt. Doel was om tot de zomer op 5 kg te zitten. Sinds een maand fanatiek aan het sporten en merk dat ik ook al wat meer spiermassa krijg. En aangezien spieren zwaarder wegen dan vet ben ik die 5 kg ver toch wel bijna kwijt denk ik!

Voel me ook zoveel beter. Lichamelijk maar ook tussen de oren. Doel gesteld en dat dan ook halen. Heerlijk is dat.

ToetieToover schreef op 15-06-2023 om 20:19:

Vandaag werd ik blij van de kraai waarmee ik vriendjes probeer te worden. Ik geef ze steeds een paar walnoten. Vandaag zat hij op ‘voedertijd’ al te wachten in een hoge boom in de buurt. Ik zwaaide maar even naar hem en hij reageerde door zijn hoofd op en neer te doen

Wat leuk en lief!   Kraaien kunnen heel tam worden en zelfs leren praten als een papegaai.


Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.