Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Waar werd je vandaag blij van? - deel 2

Omdat we nog steeds elke dag blij worden van leuke en mooie dingen. Dus deel ze hier


ik verbaas mij iedere keer weer hoe het Picnic lukt om aan die vriendelijke bezorgers te komen. Vandaag ook weer z'n vriendelijk jongen/man. Hij deed ook zo leuk tegen zoon.

Blij van de motorische vorderingen die mijn cursist maakt. Drie weken geleden was ze zo angstig en kostte het haar zoveel moeite om op de fiets te blijven zitten. Nu kan ze al vlot op en afstappen en zelfs hand uitsteken bij bochten gaat vlot. Die gaat het examen over 6 weken prima halen.

Het schiet al op met mijn levenswerk. Bijna alles wat nog niet volgeborduurd was ingevuld; nog een klein leeg plekje, en verder vooral veel beoordelen, kijken of het beter kan en dat dan proberen.

Verder een wedstrijdje met een stopwatch gedaan: 48 speculaasjes ruim binnen drie minuten doorgesneden. Eentje gebroken. Exclusief het slijpen van mijn mes, het pakken van broodplank en het openen van potten en de verpakking. Inclusief het sluiten van de potten.

Als koekjes gehalveerd zijn eet ik er duidelijk minder van.

rionyriony schreef op 23-09-2024 om 14:50:

Het schiet al op met mijn levenswerk. Bijna alles wat nog niet volgeborduurd was ingevuld; nog een klein leeg plekje, en verder vooral veel beoordelen, kijken of het beter kan en dat dan proberen.

Verder een wedstrijdje met een stopwatch gedaan: 48 speculaasjes ruim binnen drie minuten doorgesneden. Eentje gebroken. Exclusief het slijpen van mijn mes, het pakken van broodplank en het openen van potten en de verpakking. Inclusief het sluiten van de potten.

Als koekjes gehalveerd zijn eet ik er duidelijk minder van.

Vriend zingt altijd mee in de auto, vind ik zo leuk. Zo'n mooie stem ook

Blij dat ik precies een enorme stortbui ben misgelopen. IIk was met de fiets, toen ik net op mijn bestemming was begon het te stortregenen, op het moment dat ik weer opstapte, was het droog. Kon ik fietsen in een heerlijk schoon gewassen wereld en het is nog niet koud.

Koettie schreef op 23-09-2024 om 16:19:

Vriend zingt altijd mee in de auto, vind ik zo leuk. Zo'n mooie stem ook

Lief!

@Auwereel: dit zijn de herkenbare genietmomentjes voor de fietsers onder ons inderdaad. Heel herkenbaar en heel fijn.

(Ik heb ook een auto, maar woon in een grote stad, dus fiets is veel praktischer en goedkoper).

Ik werd vandaag blij van de jongen die mij lootjes verkocht voor de grote clubactie. Dat koppie na een praatje over zijn favoriete voetbalclub en dat hij vorig jaar een van de beste lootjesverkopers van Nederland was. Schattig.

Onverwachte bonus van mijn werk. Kwam goed van pas want we zijn op vakantie  en hebben  wat tegenvallers helaas.

MIjn kat is jarig en mag zich officieel bejaard noemen (oma) 
Doet me wel wat, ik heb mijn hele leven al katten en deze leeftijd hebben er niet veel gehaald.. 

Nog meer blij nieuws; n.a.v een gesprek gister bij een thuiszorgorganisatie ivm een proefplaatsing zojuist gehoord dat ze met me door willen, en a.s. maandag heb ik ook nog een gesprek bij een andere organisatie. Kon ik echt even gebruiken want ik begin me nutteloos te voelen..

oh wat fijn OperaQueen, hopelijk komt er een mooie baan uit voor jou

Friezinnetje schreef op 25-09-2024 om 09:07:

oh wat fijn OperaQueen, hopelijk komt er een mooie baan uit voor jou

Dank! Ben heel blij want ik begon wat moedeloos te worden dus kan dit goed gebruiken!

OperaQueen schreef op 25-09-2024 om 09:01:

Nog meer blij nieuws; n.a.v een gesprek gister bij een thuiszorgorganisatie ivm een proefplaatsing zojuist gehoord dat ze met me door willen, en a.s. maandag heb ik ook nog een gesprek bij een andere organisatie. Kon ik echt even gebruiken want ik begin me nutteloos te voelen..

Fijn, gefeliciteerd!

Blij dat het goed gaat met mamma na haar herseninfarct. 🙏 😘

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.