Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Waar komt jouw forumnick vandaan?

Heb jij je forumnick om een reden gekozen, zit er een verhaal achter, of was het zomaar het eerste wat in je opkwam? 


Lily.

Lily.

19-04-2022 om 22:31 Topicstarter

Trouvaille schreef op 19-04-2022 om 22:29:

Zocht me rot naar een goede nick, uiteindelijk deze genomen, in mijn lievelingstaal, betekent knappe vondst

Dat was het zeker dan 

Mijn lievelingsdrankje 🫖

Tja..... 

Lily. schreef op 19-04-2022 om 22:31:

[..]

Dat was het zeker dan

Je moet er maar net opkomen

Vrij vertaald; Tatemae is een japanse uitdrukking voor, wat je van de buitenkant ziet aan gedrag en uitingen. Dit is vaak sociaal en maatschappelijk wenselijk gedrag. Wat iemand daadwerkelijk vindt of ervaart wordt vaak gemaskeerd.
Ik vond deze term wel passen bij een forum

Is deze vraag al niet eens geweest? 

Anyways, Saga is een Godin van de geschiedenis/legendes en zieneres. Ze woont in een kristallen paleis en samen met haar geliefde Odin kijkt ze vanaf haar troon uit over de wereld en drinkt ze uit gouden bekers.
Daarnaast bekt het wel lekker en is Saga natuurlijk de badass uit The Bridge. 
Nog steeds zeer tevreden met deze nick

die had ik al op Viva. 
Helaas vertel ik niet wat het verhaal erachter is. Hij is heel algemeen, maar het verhaal redelijk specifiek en heel persoonlijk. 

Saga schreef op 19-04-2022 om 22:49:

Is deze vraag al niet eens geweest?

Anyways, Saga is een Godin van de geschiedenis/legendes en zieneres. Ze woont in een kristallen paleis en samen met haar geliefde Odin kijkt ze vanaf haar troon uit over de wereld en drinkt ze uit gouden bekers.
Daarnaast bekt het wel lekker en is Saga natuurlijk de badass uit de Bridge.
Nog steeds zeer tevreden met deze nick

Jaaa volgens mij wel! Want toen dacht ik nog dat je naam van The Bridge kwam. 

Mijn nickname is het koosnaampje die mijn vader voor mijn moeder had.
Toe Viafora en OudersOnline gingen fuseren, moest ik aan mijn ouders denken, vandaar.

Ik begon op Viva ooit (bijna 20 jaar geleden ofzo) met een andere nick, maar moest over op een nieuwe. Vroeger hing ik vaak in mijn favoriete stamkroeg rond en zaten we met de nodige biertjes naar Cartoon Network central te kijken. Courage was mijn favoriete tekenfilm.
Naarmate de jaren voortschrijden, ben ik erachter dat ik meer overeenkomsten heb met Courage dan ik dacht - alleen mijn neus is niet zo nat.

Op viva had ik een nick waar ik heel graag van af wou maar ja, je kon geen andere krijgen. Dus nu mijn kans gegrepen. Netherfield is de naam van een kasteel/landhuis uit een boek. 

Wilgenkatje- schreef op 19-04-2022 om 22:06:

Naam verwijst naar het polderlandschap waar ik woon/vandaan kom en naar de grappige katjes die in de lente verschijnen, en die ik dan graag aai.

Op Ouders.nl was ik vele jaren Tonny. Naar een goede, vrolijke en eigenzinnige vriendin van mn moeder.

Oohh, ik dacht altijd dat jouw echte naam Tonny was. 😁 Op OO gebruik(t)en wel meer mensen hun eigen naam.
Ik gebruikte op OO mijn tweede doopnaam. Maar had het gevoel op een gegeven moment teveel herkenbare dingen te hebben geschreven. Toen heb ik een tijdje het woord voor meisje in een andere taal gebruikt.

Bij de volgende nickwissel geen leuke naam kunnen bedenken. Daarom eens om mij heen gekeken en gekozen voor schemerlampje. Voor een beetje licht als het donker is. 

Auwereel schreef op 19-04-2022 om 22:57:

Mijn nickname is het koosnaampje die mijn vader voor mijn moeder had.
Toe Viafora en OudersOnline gingen fuseren, moest ik aan mijn ouders denken, vandaar.

Wat een bijzondere koosnaam. Staat het ergens voor?

Mijn naam heb ik vanaf 2005 op viva, alleen het jaartal heb ik hier toegevoegd en een ketter weggelaten.  Ik ben erop gekomen door mijn man. Ik heb een keer iets gedragen waardoor hij vond dat ik op een marjorette leek 😀

ik ben begonnen op Viva in het tegen tegeltuinen topic. En daarop bedacht ik GroenTuintje (ik heb zelf ook een kleine groene tuin)

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.