Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2


MidasWolf schreef op 20-12-2023 om 20:07:

[..]

Ik weet dat het bij dit jaargetijde hoort, voor mijn gevoel lijkt het nu eindeloos te duren

Ja en vorig jaar was dat ook al zo. 

Dolfje schreef op 20-12-2023 om 21:33:

[..]

Ja en vorig jaar was dat ook al zo.

Nee.  Vorig jaar waren nov en dec minder nat en grijs. Veel vaker was de zon erbij. Het vroor, er is nog geschaatst.  Het jaar daarvoor,  nov en dec 2021 was erg grijs.  Dit jaar hebben we juist een uitermate natte grijze januarimaand gehad.  Ik loop elke dag minstens 8 km, meestal meer.  De wandelingen en weersomstandigheden staan in mijn Strava app,  vaak met foto's.  Vandaar dat ik het zo even na kan zien.  En sinds 5 jaar is het voor het eerst dat het Lieverse Diep zo laat (nov, dec)buiten de oevers treedt.  Anders , jaarlijks,  in januari of februari.  Ik loop 90%onverhard. Niet eerder in de afgelopen 4 jaren in nov/dec zo ontzettend veel modder op mijn pad gehad. Ik kan me zo goed voorstellen dat dit wat doet met het gemoed van mensen.

Nou het gaat steeds beter hier, de aannemer heeft de lekkage zoals verwacht niet kunnen verhelpen. Lift stuk, monteur komt morgen terug met een collega, het lukte niet om lift te maken. 
Al het gezeik komt blijkbaar ook in 3en, de verlichting bij mijn voordeur blijft flikkeren 🚨  

MellowTurkey78

MellowTurkey78

21-12-2023 om 07:05

Yumi schreef op 20-12-2023 om 23:43:

Nou het gaat steeds beter hier, de aannemer heeft de lekkage zoals verwacht niet kunnen verhelpen. Lift stuk, monteur komt morgen terug met een collega, het lukte niet om lift te maken.
Al het gezeik komt blijkbaar ook in 3en, de verlichting bij mijn voordeur blijft flikkeren 🚨

Nou lekker dan! Hopen op meer succes vandaag. Hier komen ze, als het goed is (ik knijp hem wel een beetje ivm de wind...) vandaag de boel maken. Nu maar duimen dat het lek makkelijk te verhelpen is...

Ik ben trouwens blij dat ik niet de enige ben die een dippie heeft want dan ligt het niet aan mij maar aan het weer... (Het regent idd. wel heel erg veel, en al weken... Dat stimuleert je toch niet om naar buiten te gaan en  van alles te gaan doen en daar word je natuurlijk ook niet blij van...)

Ik erger me al een tijdje aan een advertentie op Marktplaats.  Daarin worden zeer gewilde kleine rashondjes gratis aangeboden.  (Normale prijs een paar duizend euro).
In de advertentie een telefoonnummer en adres.
Ik vermoed dat het pesterij is.
De advertentie staat er al 6 weken op en is al door bijna 65.000  mensen gezien!

Dorestad schreef op 20-12-2023 om 22:00:

[..]

Nee. 

Nee ik bedoelde dat ik het vorig jaar ook eindeloos vond duren. Niet hoe het weer was. Ik heb er sinds vorig jaar gewoon meer last van of zo.

MellowTurkey78

MellowTurkey78

21-12-2023 om 08:15

Dolfje schreef op 21-12-2023 om 07:47:

[..]

Nee ik bedoelde dat ik het vorig jaar ook eindeloos vond duren. Niet hoe het weer was. Ik heb er sinds vorig jaar gewoon meer last van of zo.

Ik ook... 1 dag regen is geen ramp, 2 gaat ook wel maar van weken achter elkaar wordt je een stuk somberder op een of andere manier.. 

PhoebeHolmesreturns schreef op 21-12-2023 om 08:15:

[..]

Ik ook... 1 dag regen is geen ramp, 2 gaat ook wel maar van weken achter elkaar wordt je een stuk somberder op een of andere manier..

Ik heb liever regen, dan gladheid op de weg.

Erger vind ik dat het zo weinig daglicht is (vandaag de kortste dag)


Beterlaat2021! schreef op 21-12-2023 om 07:36:

Ik erger me al een tijdje aan een advertentie op Marktplaats. Daarin worden zeer gewilde kleine rashondjes gratis aangeboden. (Normale prijs een paar duizend euro).
In de advertentie een telefoonnummer en adres.
Ik vermoed dat het pesterij is.
De advertentie staat er al 6 weken op en is al door bijna 65.000 mensen gezien!

Dat is inderdaad niet zo leuk.

Ik erger me aan mijn slechte slapen. 6 à 7 keer  per nacht wakker. Ok moeten plassen  steeds dan. En zo onwijs veel drink ik nu ook weer niet in de avond. Zeker  gisteren  niet, want toen was ik aan het werk en had het druk.  Klote overgang...
Hoop tenminste dat dat het is, dan gaat het ooit nog eens over.

PhoebeHolmesreturns schreef op 21-12-2023 om 07:05:

[..]

Nou lekker dan! Hopen op meer succes vandaag. Hier komen ze, als het goed is (ik knijp hem wel een beetje ivm de wind...) vandaag de boel maken. Nu maar duimen dat het lek makkelijk te verhelpen is...

Ik ben trouwens blij dat ik niet de enige ben die een dippie heeft want dan ligt het niet aan mij maar aan het weer... (Het regent idd. wel heel erg veel, en al weken... Dat stimuleert je toch niet om naar buiten te gaan en van alles te gaan doen en daar word je natuurlijk ook niet blij van...)

Hoop voor jou dat het snel verholpen kan worden. 

Hier blijkt het probleem de zonnepanelen, daardoor kunnen ze niet zien waar het lek zit   

Beterlaat2021! schreef op 21-12-2023 om 07:36:

Ik erger me al een tijdje aan een advertentie op Marktplaats. Daarin worden zeer gewilde kleine rashondjes gratis aangeboden. (Normale prijs een paar duizend euro).
In de advertentie een telefoonnummer en adres.
Ik vermoed dat het pesterij is.
De advertentie staat er al 6 weken op en is al door bijna 65.000 mensen gezien!

Melden bij marktplaats wil nog weleens helpen, doe ik ook als ik verboden dieren zie langskomen.

Dolfje schreef op 21-12-2023 om 07:47:

[..]

Nee ik bedoelde dat ik het vorig jaar ook eindeloos vond duren. Niet hoe het weer was. Ik heb er sinds vorig jaar gewoon meer last van of zo.

PhoebeHolmesreturns schreef op 21-12-2023 om 08:15:

[..]

Ik ook... 1 dag regen is geen ramp, 2 gaat ook wel maar van weken achter elkaar wordt je een stuk somberder op een of andere manier..

Ik snap dit helemaal. En ook de vooruitzichten dat dit in de toekomst gewoner is.  Daglicht.... ik heb nu een daglichtbril op proef.  Direct na opstaan op,  half uurtje,  je kunt gewoon alles blijven doen ondertussen. En daarna,  weer of geen weer,  naar buiten.  2 dingen die gelijktijdig, vanaf eerste dag  zijn veranderd sinds ik deze bril 2 maanden gebruik:

Mijn slaap kreeg altijd matig met incidenteel goed. Tegenwoordig is het uitstekend met incidenteel goed. Ik word uit mezelf uitgerust en op tijd wakker. Na diner nooit meer een dipje.  En het lijkt alsof ik minder last heb van het grijze weer.

Kortste dag vandaag.  Vanaf morgen weer richting zomer 

Ik zag dat mijn klimhortensia stikvol knoppen zit. Veelbelovend nieuw leven dat wacht op de lente.

Ik heb een nieuw spelletje op mijn telefoon en nu heb ik last van mijn hand. Flauw

MellowTurkey78

MellowTurkey78

21-12-2023 om 13:52

Yumi schreef op 21-12-2023 om 09:45:

[..]

Hoop voor jou dat het snel verholpen kan worden.

Hier blijkt het probleem de zonnepanelen, daardoor kunnen ze niet zien waar het lek zit

Het lijkt idd te zijn gelukt! Op lamge termijn adviseren ze nog wel een grotere klus maar ik zit nu in ieder geval voor een jaar weer droog. Ben enorm opgelucht...! (Officieel is dit dus offtopic)

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.