Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

Damoontje schreef op 08-01-2025 om 10:14:

Verder irritant: Als de vaat in de vaatwasser droog is maar er zit één bakje bij waar nog water in de randjes zit. Hoppa alles weer onder de spetters.

Oh ja of dat een plastic bakje of deksel oid vol water staat en je dar niet ziet en dan alles weer kliedernat is. Echt wekelijks, je zou denken dat ik leer om eerst de onderkant leeg te ruimen maar het komt er maar niet in.

Dolfje schreef op 08-01-2025 om 10:42:

[..]

Oh ja of dat een plastic bakje of deksel oid vol water staat en je dar niet ziet en dan alles weer kliedernat is. Echt wekelijks, je zou denken dat ik leer om eerst de onderkant leeg te ruimen maar het komt er maar niet in.

Meestal check ik dat even als hij klaar is, en nog warm, en kiep ik die dingen leeg. En laat dan alles drogen.

Irritant: mijn brood is op. Voor mijn gevoel lag de halve vriezer nog vol.

Aan het feit dat ik blijkbaar niet in staat ben om mijn gebit fatsoenlijk te flossen. Altijd raakt dat draadje vast of het splijt of breekt en ik krijg het restje niet los 

Herfstappeltaart schreef op 08-01-2025 om 18:47:

Aan het feit dat ik blijkbaar niet in staat ben om mijn gebit fatsoenlijk te flossen. Altijd raakt dat draadje vast of het splijt of breekt en ik krijg het restje niet los

Ohh ja hier ook!
Heb in het verleden wel eens een halve vulling mee getrokken 

En gisteren inderdaad het vlos draadje gespleten en kon ik de restjes tussen mijn kiezen uit pulken; bah! 

Dat heb ik ook, het draadje blijft zitten of splijt altijd bij een vulling is me op opgevallen. Ik wil het daar volgende week eens over hebben bij mijn (nieuwe) tandarts.

Overigens sommige kronen staan zo dicht tegen elkaar, dat ik er niet tussenkom met een flosdraad, daar kan nieuwe tandarts niets aan doen, maar is een ergernis. (meerdere kronen naast elkaar door een ongeluk, tig jaar geleden)

Ik heb zo'n waterding, een flosdraad (waar mijn telefoon doodstraf van maakt, lijkt me wat overdreven) vind ik heel vervelend tussen mijn tanden

Herkenbaar!

Wij zijn bijna even oud: ik ben 66.

Ik was gisteren bij de tandarts en vertelde hem dat het lijkt of mn tanden steeds dichter tegen elkaar gaan staan, er kan op sommige plekken amper tandzijde meer tussen.

Zijn antwoord: dat is de leeftijd. Het kaakbot slinkt.....

Hij raadt aan om flossdraad niet meer naar boven te verwijderen maar naar voren aan de onderkant van de tanden, dat geeft minder druk.

Dat lief morgen maar weer niet naar kantoor gaat omdat er een aantal collega’s niet zijn. Pff, ik was zo toe aan een dagje alleen thuis

Mijn weegschaal, vriendlief heeft er nieuwe batterijtjes in gedaan en zoals ik al vreesde, het viel niet mee 
Gezelligheid, lekker door eten / snoepen, vermoeidheid en de 40 passeren is geen goede combinatie voor mijn gewicht 

Evaluna schreef op 08-01-2025 om 22:16:

Mijn weegschaal, vriendlief heeft er nieuwe batterijtjes in gedaan en zoals ik al vreesde, het viel niet mee
Gezelligheid, lekker door eten / snoepen, vermoeidheid en de 40 passeren is geen goede combinatie voor mijn gewicht

Jemig,  ik ben echt niet de snuggerste. Ik las je eerste zin en oprecht verbaasd: wat voor weegschaal is dat dan,  zo moeilijk kunnen ze het toch niet maken om een batterijtje te verwisselen??? Toen pas drong je tweede zin door 😅. 

Moederkareltje, hoe is je ingreep gegaan? 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.