Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2


Ik werd wakker met migraine 

mut schreef op 17-01-2024 om 22:17:

[..]

Misschien helpt het om hem een nachtje te laten opladen rechtstreeks aan een stopcontact (dus niet via een laptop ofzo)

Bedankt voor de tip. Ik had hem inderdaad al een nacht aan de oplader gehad. 

Uiteindelijk heeft man hem uit elkaar gehaald en het een en ander gedaan. En dat heeft geholpen 

Happyapple schreef op 18-01-2024 om 06:32:

Ik werd wakker met migraine

Beterschap! Migraine is echt ruk.

Dolfje schreef op 18-01-2024 om 07:07:

[..]

Beterschap! Migraine is echt ruk.

Dank je wel.  De medicijnen helpen gelukkig al, dus het is wel gezakt, maar de bijwerkingen zijn ook vervelend  (moe en steeds plassen enzo en ik moet nu echt gaan opschieten voor school van de kinderen en daarna mijn werk)

SuzyQFive schreef op 17-01-2024 om 13:14:

[..]

Vijf weken is wel een ander verhaal ja… Heftig.

Kaartje krijgen ze zeker, en ook een appje.


Ik heb zelf overigens wel geleerd om wat verwachtingen uit te spreken. Omdat ik weet dat mensen er soms net zo instaan als ikzelf.

Zoals toen mijn moeder ging overlijden (al even geleden) gezegd dat ik het fijn zou vinden als iedereen (vriendengroepen/sommige collega’s) op de uitvaart zouden komen mochten ze die gelegenheid hebben. Er werd toen ook gezegd: wat fijn dat je dit aangeeft want ik weet nooit zo goed mijn plek dan.

Desalniettemin: sneu dat je hierdoor afscheid moet nemen van een vriendschap. Ziekte is altijd lastig. Toen ik ziek werd (en ben gebleven) zijn ook veel vrienden afgehaakt. Ik besefte toen dat ik in sommige contacten de motor was en nu ik daar de energie meer voor heb dat er dus niets gebeurt.

Dank je! 

We wonen een eind uit elkaar. Vroeger hoorden we bij een hobbygroepje en zagen we elkaar regelmatig. Tijdens Corona werd het groepje opgegeven en is het lastig af te spreken. 
Zij zal ongetwijfeld het anders beleven. Maar ik heb het idee dat het telkens bijna dood bloedt en dat ze dan op de valreep toch iets wil, maar nooit in mijn regio. Nu idd heeft ze dat ziekenhuis niet mee gekregen en is het een goed moment om de balans op te maken.

ja ik ben ook veranderd. In het ziekenhuis moest ik ook duidelijk grenzen aangeven. Dat zijn mensen niet gewend maar voor mezelf voelt dit beter.


wat goed dat je duidelijk was rondom uitvaart van je moeder. Ik vind het ook lastig om bij uitvaarten in te schatten wat de verwachtingen of bedoelingen zijn. 

Een paar dagen geleden is het huis van mijn  in december overleden buurman leeggeruimd.
Er zijn twee volle afvalcontainers met goede spullen opgehaald.! 
Vond ik heel naar om te zien gebeuren.  

Familie heeft blijkbaar nooit van het fenomeen Kringloop of Leger des Heils gehoord.

Beterlaat2021! schreef op 18-01-2024 om 11:46:

Een paar dagen geleden is het huis van mijn in december overleden buurman leeggeruimd.
Er zijn twee volle afvalcontainers met goede spullen opgehaald.!
Vond ik heel naar om te zien gebeuren.

Familie heeft blijkbaar nooit van het fenomeen Kringloop of Leger des Heils gehoord.

Als het een huurhuis is en de familie heeft afstand gedaan van alles, gooit de woningbouw alles weg omdat de rest van de opties te duur is..

Maar het blijft natuurlijk vreselijk!

Beterlaat2021! schreef op 18-01-2024 om 11:46:

Een paar dagen geleden is het huis van mijn in december overleden buurman leeggeruimd.
Er zijn twee volle afvalcontainers met goede spullen opgehaald.!
Vond ik heel naar om te zien gebeuren.

Familie heeft blijkbaar nooit van het fenomeen Kringloop of Leger des Heils gehoord.

De kringloop hier heeft een inbrengstop, omdat het teveel wordt

stokstaart schreef op 18-01-2024 om 12:50:

[..]

Als het een huurhuis is en de familie heeft afstand gedaan van alles, gooit de woningbouw alles weg omdat de rest van de opties te duur is..

Maar het blijft natuurlijk vreselijk!

Nee hoor, de familie heeft het zelf gedaan.

Hier kun je de Kringloop vragen een huis te ontruimen.  Als er genoeg te verkopen spullen zijn doen ze het zelfs gratis...

Erger me aan het gegeven dat de lokale fb pagina vol staat met klagers omdat hun straat nog niet gestrooid/ sneeuwvrij gemaakt is. 
Mensen, het is niet omdat het een keer sneeuwt dat de gemeente plots een blik arbeiders kan opentrekken; de diensten doen wat ze kunnen. 

Moirmel schreef op 18-01-2024 om 13:35:

Erger me aan het gegeven dat de lokale fb pagina vol staat met klagers omdat hun straat nog niet gestrooid/ sneeuwvrij gemaakt is.
Mensen, het is niet omdat het een keer sneeuwt dat de gemeente plots een blik arbeiders kan opentrekken; de diensten doen wat ze kunnen.

Misschien moeten die klagers dan zelf maar wat eraan doen, want klagen kunnen ze hier ook.

Bij mij in de straat wordt ook niet gestrooid, vervelend en het was een ijsbaan, dus hebben we zelf maar wat zout op de weg gegooid, nu kunnen we weer veilig weg komen 

Damoontje schreef op 17-01-2024 om 06:30:

Aan twee vriendinnen.
Ik heb in december in t ziekenhuis gelegen, de ene had dat even gemist (wat ik me bijna niet kan voorstellen) de andere was in de war met de bezoektijden. Dat tweede kan ik mij wel voorstellen maar ik heb haar dus ook niet gezien of niets van gehoord.
Ik heb aangegeven dat we een mooie tijd gehad hebben maar dat het contact hier stopt. Ben benieuwd of er nog reactie komt.

Ik heb na bijna 40 jaar in de gezondheidszorg te hebben gemerkt dat mensen die langere tijd in het ziekenhuis verblijven met een somatisch probleem de meeste bezoekers kregen.  In de psychiatrische kliniek een stuk minder en in de verslavingskliniek nog veel minder.  En dat iemand die bijvoorbeeld een nieuwe knie krijgt (en die toendertijd dan nog paar weken opgenomen bleef) weer meer bezoekers kreeg dan iemand die een herseninfarct had gehad.  

Niet dat ik het hiermee goed wil praten,  totaal niet. Een belangstellend appje lijkt me niet zo moeilijk  maar mijn ervaring is dat er verschillende drempels lijken te zijn voor verschillende aandoeningen. En dat er ook mensen zijn die vanuit een bepaalde bescheidenheid niet van zich laten horen.  

Aan iemand die allemaal ongevraagd advies geeft. Soms wil je ff spuien en weet je heus hoe het hoort, maar wil je ff spuien.

Aan de sollicitatieprocedure waar ik in zit. Al meer dan 1,5 week is de procedure gesloten, vandaag gebeld voor gesprek (intern) en nu pas over 2 weken een gesprek. Werkelijk, waarom moet dit zo lang duren? 

Aan een kennis die iets zou komen ophalen en dat een week later nog niet heeft gedaan, vanochtend kreeg ik een appje dat ze het misschien maandagmiddag  komt halen. Laat ik dan nou net niet thuis zijn, maar er wordt niet gevraagd of dat mij ook past. 
En ze komt nb elke dag langs mijn huis, er is vast wel een dag dat ze 5 min over heeft, maar haal het gewoon op als je dat belooft. Ik vertik het om het te brengen, want dit is de zoveelste keer. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.