Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2


Ik kwam wat later uit mijn werk vandaag ivm een personeelsactiviteit en had dus gisteren al gelezen dat het echt glad kon worden. Dus ik heel voorzichtig de school uit en naar mijn fiets, was het nog helemaal niet glad 😅

Yumi schreef op 11-01-2024 om 23:07:

[..]

Het is hier ook een spiegel, zag iemand aan de overkant op zijn billen van het voordeur trapje komen. Hoop dat het morgen weer is verdwenen anders ga ik mijn afspraak verzetten.

Is het gelukt om je dochter op te halen en zijn jullie weer veilig thuis?

Haha ai, au! Ik hoop het ook.. Er waren al aardig wat ongelukken gebeurd hier.

Veilig thuis weer ja Bij 1 plek gleden we aardig wat meters verder bij een verkeerslicht toen ik remde.. Maar ging goed gelukkig want er waren geen andere automobilisten in de buurt

Aan de gedachten die van hot naar her springen en de complete chaos in mijn hoofd. Gisteren huisarts gezien en onder mijn voeten gekregen omdat ik volledig gestopt was met AD ipv af te bouwen, dus nu weer opstarten samen met een zwaardere antipsychotica.
Mocht ik gelovig zijn dan zou ik denken dat er gisteren een beschermengeltje op mijn schouder zat, want tot vier maal toe een mail proberen te versturen naar het kantoor waarvoor ik werk (waarbij mijn verwoording niet zo vriendelijk was), maar hotmail blokkeerde deze. Enkele de laatste mail in neutrale toon werd wel verstuurd.

Moirmel schreef op 12-01-2024 om 05:46:

Aan de gedachten die van hot naar her springen en de complete chaos in mijn hoofd. Gisteren huisarts gezien en onder mijn voeten gekregen omdat ik volledig gestopt was met AD ipv af te bouwen, dus nu weer opstarten samen met een zwaardere antipsychotica.
Mocht ik gelovig zijn dan zou ik denken dat er gisteren een beschermengeltje op mijn schouder zat, want tot vier maal toe een mail proberen te versturen naar het kantoor waarvoor ik werk (waarbij mijn verwoording niet zo vriendelijk was), maar hotmail blokkeerde deze. Enkele de laatste mail in neutrale toon werd wel verstuurd.

Ahhh Moirmel, ik heb dat ook een keer gedaan, zomaar stoppen met AD, dat is heftig. Je lichaam is helemaal in paniek omdat het de stofjes waar het aan gewend is niet meer krijgt. Ga je nu begeleid worden in een afbouwplan? Mooi dat er soms op het juiste moment zo'n engeltje verschijnt, of je nou geloodst of niet, dat geeft misschien wat hoop.

Ik heb me geërgerd aan mezelf omdat  enorm heb lopen snaaien terwijl ik eigenlijk gezond wil eten omdat ik zwanger ben, en aan onze maatschappij waar je overal waar je komt altijd met ongezonde troep wordt geconfronteerd. Tanken moet toch, en impulscontrole is soms lastig.

Gelebloem schreef op 12-01-2024 om 06:31:

[..]

Ahhh Moirmel, ik heb dat ook een keer gedaan, zomaar stoppen met AD, dat is heftig. Je lichaam is helemaal in paniek omdat het de stofjes waar het aan gewend is niet meer krijgt. Ga je nu begeleid worden in een afbouwplan? Mooi dat er soms op het juiste moment zo'n engeltje verschijnt, of je nou geloodst of niet, dat geeft misschien wat hoop.

Nog geen idee. Huisarts lijkt te denken dat ik voor de rest van mijn leven deze medicatie moet slikken, volgende vrijdag afspraak met psychiater en met haar overleggen. 

Iemand trouwens een idee waarom ik al zeker twee maanden geen rozijnen vind in de lidl of Aldi? In Nederland dezelfde situatie of ginds geen probleem?

Gisteren, een rij voor het verkeerslicht naar links, rechterbaan vrij. Bebouwde kom.  Rijdt er een zwarte Mercedes met hóge snelheid over de rechter baan, perst zich tussen de optrekkende auto's en gaat nog net door oranje. Verkeershufter!

SuzyQFive schreef op 11-01-2024 om 23:21:

[..]

Omdat ze zo aan die dingen geplakt zitten dat ze er meteen weer induiken zodra de les voorbij is. Ondanks dat de meeste leerlingen hem netjes in de tas doen zijn er toch altijd een paar leerlingen die dat proberen te vermijden. Dus moet je als docenten een ‘discussie’ aangaan of je hebt er weer gedoe van dat ie ingenomen moet worden.

In pauzes zijn leerlingen weinig echt met elkaar bezig maar veel met de telefoons.

Bovendien blijft een telefoon toch afleiden en trekken. Dat blijft voortdurend in de hoofden van die kinderen zitten. Hierdoor zijn ze sneller afgeleid in de lessen en kunnen ze zich minder lang concentreren. Het gaat ten koste van sociale omgang en ook de taalvaardigheid.

Ik begrijp heel goed dat in de lessen de telefoons weg moeten. Ik snap niet waarom de overheid vindt dat ze zich moeten bemoeien met wat kinderen doen in de pauze, wat hun eigen vrije tijd is. Ik hoor van mijn kinderen wat ze deden in de pauze toen de telefoons er nog wel waren, en dat is niet de hele tijd als zombies in de telefoon zitten. 

Moirmel schreef op 12-01-2024 om 07:12:

Iemand trouwens een idee waarom ik al zeker twee maanden geen rozijnen vind in de lidl of Aldi? In Nederland dezelfde situatie of ginds geen probleem?

Geen probleem bij lidl en jumbo want ik heb ze een paar keer gekocht.

Aan een zeikerd op Marktplaats.nl.

Staat helaas ook nog een broek korter maken op het programma vandaag 

COMMUNICEEEEER nou eens met me! Ik ben je souschef maar weet nergens niks van, terwijl je keukenhulpen al van alles weten. Dit schiet niet op zo hoor.

Aan de abominabele kwaliteit van de eerste ronde gebak die ik vandaag moest eten. Vandaag 3 verjaardagen, waarvan 2 kroonjaren met groot feest. Gelukkig wel netjes verdeeld, 1 ochtend 1 middag en 1 avond verjaardag.
De banketbakker die de taartjes van vanochtend had gebakken had zich vergist met de hoeveelheid gelatine. Een bolgebakje met bavarois dat je echt kon stuiteren. Feestje straks is in een restaurant dat ook niet echt bekend staat om zijn kwalitatief goede taarten. Dan staat op alle plaatsen een gebakje en dat wordt je geacht op te eten.  En daarna komen de bitterballen en vlammetjes. 🤮 Zo geen zin in maar soms moet je wel, omdat je weet dat dit ook zomaar de laatste verjaardag van de jarige kan zijn.
Ik plak mijn glimlach op en ga maar bleef liever thuis met mijn breiwerk op de bank. De verjaardag vanavond is bij vrienden,  dwz de beste vriend van mijn man. Als het teveel wordt blijf ik vanavond thuis. 

Bakblik schreef op 13-01-2024 om 13:44:

Aan de abominabele kwaliteit van de eerste ronde gebak die ik vandaag moest eten. Vandaag 3 verjaardagen, waarvan 2 kroonjaren met groot feest. Gelukkig wel netjes verdeeld, 1 ochtend 1 middag en 1 avond verjaardag.
De banketbakker die de taartjes van vanochtend had gebakken had zich vergist met de hoeveelheid gelatine. Een bolgebakje met bavarois dat je echt kon stuiteren. Feestje straks is in een restaurant dat ook niet echt bekend staat om zijn kwalitatief goede taarten. Dan staat op alle plaatsen een gebakje en dat wordt je geacht op te eten. En daarna komen de bitterballen en vlammetjes. 🤮 Zo geen zin in maar soms moet je wel, omdat je weet dat dit ook zomaar de laatste verjaardag van de jarige kan zijn.
Ik plak mijn glimlach op en ga maar bleef liever thuis met mijn breiwerk op de bank. De verjaardag vanavond is bij vrienden, dwz de beste vriend van mijn man. Als het teveel wordt blijf ik vanavond thuis.

Herkenbaar, ik vind alleen zelfgemaakte taart lekker. Die van de bakker is meestal ook nog mierzoet🤢

Mijn man is aan het klussen. “Ik heb zo wel even je hulp nodig.” Oftewel, Netherfield is de hele middag bezig met dingen vasthouden, aangeven en helpen kijken. Ik had andere plannen! Zorg dat je het zelf kan!

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.