Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2


Loulou39 schreef op 05-01-2024 om 20:26:

[..]

Hahaha, ik moet lachen om je laatste zin 😁.

Maar waardeloos hè! Als ik denk “gaat wel beter met de hoest” en ik ga vervolgens in bed liggen… hoest ik m’n longen er bijna uit. Ik kreeg al een appje van m’n buren, of het wel goed gaat.

Er heerst sowieso veel op dit moment, winter/regen dus vocht/ etc. waardeloos! In ieder geval wens ik je bij deze komende nacht een hele goede nachtrust!!

Waardeloos is dat en je slaapt er ook nog eens slecht door. Vriend heeft het ook gehad met af en toe koorts. Die is na 2 weken naar de huisarts geweest en antibiotica gekregen. 

Ik heb het zelf vlak voor kerst gehad, duurde minder lang dan bij vriend. 

Via huisarts zou je ook codeine kunnen vragen, dat zorgt niet dat de hoest sneller weggaat, maar onderdrukt de hoest. Kun je dan bijv in de avond innemen, zodat je beter slaapt. 

Moirmel schreef op 03-01-2024 om 13:30:

[..]

Zijn er dan zo weinig mensen die eraan denken om deze 's ochtends pas buiten te zetten, of komt de ophaling enorm vroeg?

Hier mag het tegenwoordig al de avond ervoor (Groningen). 

Netherfield schreef op 04-01-2024 om 17:04:

Radionieuws: “Long Covid zit toch niet tussen de oren.” Ergerde me vooral aan toch niet. Lollypopje, denken mensen dit echt? Wat een narigheid.

Ik heb al 22 jaar ME, hoe vaak ik zoiets wel niet gehoord heb… Ook van artsen. LC er overheen gekregen, maar denk vooral dat het hetzelfde als ME is: postvirale aandoening. 

Gek genoeg was het destijds vooral de keuringsarts van uwv die heel steunend was. 

Mugske schreef op 06-01-2024 om 09:25:

[..]

Waardeloos is dat en je slaapt er ook nog eens slecht door. Vriend heeft het ook gehad met af en toe koorts. Die is na 2 weken naar de huisarts geweest en antibiotica gekregen.

Ik heb het zelf vlak voor kerst gehad, duurde minder lang dan bij vriend.

Via huisarts zou je ook codeine kunnen vragen, dat zorgt niet dat de hoest sneller weggaat, maar onderdrukt de hoest. Kun je dan bijv in de avond innemen, zodat je beter slaapt.

Dan had ie geen koorts vanwege het virus want daar helpt geen antibiotica tegen, dan zal ie nog wat onder de leden gehad hebben. 

Mijn vriend hoest al sinds begin oktober. Van de week in zijn slaap werd ik helemaal ondergesproeid. Hij heeft een maand terug codeïne gekregen. Als het niet werkt (wat het dus niet deed) moet ie nu een foto laten maken. 
Ik zou denken: stop eerst eens met roken! Man man… 

Stiefzoon is sinds gisteren weer bij ons. Mooi om negen uur in bed gestoken (dik tegen zijn zin), staat hij om tien uur plots achter mij half te dansen. Weer naar bed gestuurd. Hoor ik hem een halfuur later nog steeds wat zingen, ben ik me even kwaad gaan maken, maar eigenlijk vlak daarna terug naar hem gegaan omdat hij er ook niet aan kan doen dat hij niet kan slapen. Heb hem zijn tablet gegeven en daarna niets meer gehoord.

Erger me er dus aan dat hij gans de week bij de vader veel te laat is gaan slapen en dat wij het nu mogen proberen op te lossen want maandag is het wel weer school. Vandaag proberen om hem weer op tijd in bed te krijgen en morgenvroeg hem op tijd wekken zodat hij morgenavond zeker moe genoeg is. 

Echt hoe erg kunnen sommigen in de sportschool naar oud  zweet stinken. Tuurlijk ik zweet ook maar die man naast mij op de loopband stonk zo dat ik er misselijk van werd 

Dolfje schreef op 06-01-2024 om 13:01:

Echt hoe erg kunnen sommigen in de sportschool naar oud zweet stinken. Tuurlijk ik zweet ook maar die man naast mij op de loopband stonk zo dat ik er misselijk van werd

Zo herkenbaar, de sportschool waar ik trainde (voor lc) sprak mensen daarover aan. Soms was de stank niet te harden en werd iemand weggestuurd. 

Het probleem is dat die sportkleding ongewassen uit die tas komt 

Yumi schreef op 06-01-2024 om 14:46:

[..]

Zo herkenbaar, de sportschool waar ik trainde (voor lc) sprak mensen daarover aan. Soms was de stank niet te harden en werd iemand weggestuurd.

Het probleem is dat die sportkleding ongewassen uit die tas komt

🤮

Ik zwem, daar overheerst de chloorlucht. Je ruikt de andere zwemmers niet. Ideaal! 

Meh… ik had vóór de feestdagen opzoek moeten gaan naar een jurkje voor ‘n nieuwjaarsborrel

SuzyQFive schreef op 06-01-2024 om 09:48:

Mijn vriend hoest al sinds begin oktober. Van de week in zijn slaap werd ik helemaal ondergesproeid. Hij heeft een maand terug codeïne gekregen. Als het niet werkt (wat het dus niet deed) moet ie nu een foto laten maken.
Ik zou denken: stop eerst eens met roken! Man man…

Ik heb woensdag sowieso een afspraak bij de huisarts, ik zal even informeren, want dit is niet te doen.
Dank voor de tip (en ook Mugske).

Iemand die na 2 maanden ineens weer contact met me opneemt. Ik snap dat niet helemaal? Hij zei 2 maanden geleden dat ie weer een berichtje zou sturen als ie zich beter voelde, heb ondertussen serieus gedacht dat ie was overleden (ken hem alleen via internet, dus kon niemand in zijn omgeving een bericht sturen…) en gisteren kreeg ik ineens een “hey 😄”. Ik ga eerst even afkoelen voordat ik reageer, áls ik al reageer. 

SombraOnline schreef op 06-01-2024 om 19:49:

Iemand die na 2 maanden ineens weer contact met me opneemt. Ik snap dat niet helemaal? Hij zei 2 maanden geleden dat ie weer een berichtje zou sturen als ie zich beter voelde, heb ondertussen serieus gedacht dat ie was overleden (ken hem alleen via internet, dus kon niemand in zijn omgeving een bericht sturen…) en gisteren kreeg ik ineens een “hey 😄”. Ik ga eerst even afkoelen voordat ik reageer, áls ik al reageer.

Kan het niet zijn dat hij zich nu pas beter voelt? Ik weet niet wat de klachten waren (als je dacht dat hij overleden was, zullen het wel ernstige klachten zijn geweest), als het geen ernstige klachten waren en je vind hem (heel) leuk, dan zou ik reageren maar wel heel oplettend zijn..

Yumi schreef op 06-01-2024 om 14:46:

[..]

Zo herkenbaar, de sportschool waar ik trainde (voor lc) sprak mensen daarover aan. Soms was de stank niet te harden en werd iemand weggestuurd.

Het probleem is dat die sportkleding ongewassen uit die tas komt

Gatver!!

Dolfje schreef op 05-01-2024 om 20:42:

[..]

Ja maar dan lig je in bed en is het niet 18:00 uur….

Heb je gelijk in, had ik niet moeten vergelijken

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.