Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2


Beterlaat2021! schreef op 03-01-2024 om 10:59:

Ergernis : mensen die hun krantencontainer aan de straat zetten als er een STORM voorspeld is.

Wij hebben zakken voor pmd en die gingen vorige week ook massaal aan de haak vlak voor de storm.  De restanten liggen nog in onze voortuin.  Als bewijs dat die zakken bakken moeten worden. 

SombraOnline schreef op 02-01-2024 om 23:18:

[..]

Oh, dat is een interessante! Ik ga even of ik dat kan vinden. Geen idee hoe ik dat zou moeten zoeken, haha.

Antennekaart.nl

Beterlaat2021! schreef op 03-01-2024 om 10:59:

Ergernis : mensen die hun krantencontainer aan de straat zetten als er een STORM voorspeld is.

Die is zwaar en zou moeten blijven staan (deksel open en kranten/papier op de weg zeker)Toen ik vannacht naar mijn werk reed door de hele straat de plastic containers die bijna overal omlagen of deksels open gewaaid met als gevolg overal plastic

Miekje6 schreef op 03-01-2024 om 11:51:

[..]

Antennekaart.nl

Ik had die gevonden inderdaad, dankjewel! 'Helaas' geen nieuwe masten te zien, de nieuwste zijn 1,5 jaar oud. Maar misschien toch ergens een nieuwe die er nog niet op staat... 

Mama-Inge schreef op 03-01-2024 om 11:52:

[..]

Die is zwaar en zou moeten blijven staan (deksel open en kranten/papier op de weg zeker)Toen ik vannacht naar mijn werk reed door de hele straat de plastic containers die bijna overal omlagen of deksels open gewaaid met als gevolg overal plastic

Zijn er dan zo weinig mensen die eraan denken om deze 's ochtends pas buiten te zetten, of komt de ophaling enorm vroeg?

Hier zetten de meeste mensen de kliko's ook 's avonds buiten. Ik sowieso. Vaak komt de vuilniswagen al om 8 uur en dan ben ik er vaak nog niet uit. Aangekleed rond die tijd ook meestal niet.

Moirmel schreef op 03-01-2024 om 13:30:

[..]

Zijn er dan zo weinig mensen die eraan denken om deze 's ochtends pas buiten te zetten, of komt de ophaling enorm vroeg?

Geen peil op te trekken hier. De ene week zijn ze er in 7.30 en de andere week om 16.00. Met zelfs nog weleens precies 7.00. Ik zet hem dus ook de avond vantevoren buiten. 

Moirmel schreef op 03-01-2024 om 13:30:

[..]

Zijn er dan zo weinig mensen die eraan denken om deze 's ochtends pas buiten te zetten, of komt de ophaling enorm vroeg?

Hier tussen 7.00 en 7.30 uur. Op mijn vrije dag 

Zondag met een puzzel in de krant begonnen, een lettersudoku, maar ik zag halverwege even geen oplossing meer en wilde even wat anders doen. Vandaag een geschikt moment om 'm af te maken terwijl we een bui afwachten, zie ik dat mijn man 'm heeft afgemaakt!! Oplossing van de puzzel bleek het woord "berusting" te zijn... 

Bakblik schreef op 03-01-2024 om 13:42:

[..]

Geen peil op te trekken hier. De ene week zijn ze er in 7.30 en de andere week om 16.00. Met zelfs nog weleens precies 7.00. Ik zet hem dus ook de avond van tevoren buiten.

Ook als er een storm verwacht wordt?

Beterlaat2021! schreef op 03-01-2024 om 10:59:

Ergernis : mensen die hun krantencontainer aan de straat zetten als er een STORM voorspeld is.

Snap dat ook niet, met vriendin de stad in komt er ineens zo'n grote rolcontainer voor de auto, de weg op  waaien

Beterlaat2021! schreef op 03-01-2024 om 15:10:

[..]

Ook als er een storm verwacht wordt?

Mijn bakken wel, die zijn robuust en meestal vol genoeg om te blijven staan. De zak pmd niet, dat wordt een bende als ze stuk waaien. Niet dat het binnenhouden van mijn zak enig effect heeft, anderen hangen ze gewoon aan de haak en dan ligt de zooi van anderen in mijn tuin.

Moirmel schreef op 03-01-2024 om 13:30:

[..]

Zijn er dan zo weinig mensen die eraan denken om deze 's ochtends pas buiten te zetten, of komt de ophaling enorm vroeg?

Ik verbaas er ook elke keer weer over. Er zijn mensen hier in de straat die de container een dag eerder (en dan 's morgens al) bij de weg zetten.

En nee hier word de container niet heel vroeg geleegd, vaak ergens in de loop van de ochtend of 's middags pas

Auwereel schreef op 03-01-2024 om 14:58:

Zondag met een puzzel in de krant begonnen, een lettersudoku, maar ik zag halverwege even geen oplossing meer en wilde even wat anders doen. Vandaag een geschikt moment om 'm af te maken terwijl we een bui afwachten, zie ik dat mijn man 'm heeft afgemaakt!! Oplossing van de puzzel bleek het woord "berusting" te zijn...

😁

Aan schoonmoeder, die me vanmorgen wakker belde, met de vraag: heb jij me gebeld?

En aan man.
Ik moest boodschappen doen en hij had bedacht dat we dan ook wel even dit en dat kunnen doen en dan moeten de kinderen (12 en 14 jaar) verplicht van hem mee
O, wat gezellig met kinderen die zich stierlijk vervelen en dan gaan lopen zeuren en klieren 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.