Huiskamer
Mayosate
05-11-2024 om 10:03
Aan familielid, die me elk jaar (en andere familieleden ook) meesleept in haar seizoens depressie. Het is heel vervelend dat familielid er zoveel last van heeft maar het is een terugkerend iets, wat al minstens 15 jaar speelt. Maar naar de huisarts gaan is niet nodig want dan zijn wij allemaal gek.
Ik kan het nog slechter hebben met die zwangerschaps hormonen merk Ik
Bakblik
05-11-2024 om 10:05
Mayosate schreef op 05-11-2024 om 10:03:
Aan familielid, die me elk jaar (en andere familieleden ook) meesleept in haar seizoens depressie. Het is heel vervelend dat familielid er zoveel last van heeft maar het is een terugkerend iets, wat al minstens 15 jaar speelt. Maar naar de huisarts gaan is niet nodig want dan zijn wij allemaal gek.
Rogue
05-11-2024 om 10:15
oudmaarnognietkoud schreef op 05-11-2024 om 09:24:
[..]
Daarvoor heb ik van die kleine, 0,2l, pakjes houdbare melk in huis. Ook handig om een saus te maken.
Sterkte met de verkoudheid, Corona?
Poeh denk dat die nog over de datum zullen gaan, we zijn geen melk drinkers
Tis een stuk minder gelukkig , nope nog steeds niet
Chantal2022 schreef op 04-11-2024 om 22:14:
[..]
Gorgelen met (warm) zout water kan ook helpen
Klopt, heb ik ook gedaan
watervogel
05-11-2024 om 10:48
Bakblik schreef op 04-11-2024 om 16:42:
Toen ik net thuis kwam van boodschappen doen zag ik dat ze in de straat haaks op ons huis al kerstversiering aan het aanbrengen waren. De rechterkant wordt gesloopt dus daar is al het groen verdwenen. Vanaf mijn plekje op de bank kijk ik zo op dat huis waar ieder jaar looplichtjes rond de ramen worden gespannen. Dat wordt iedere dag nog vroeger de vouwgordijnen dicht. Wat een idee, die troep hangt er tot dik na nieuwjaar, zit ik minstens 9 weken in het geknipper.
Heb je wel eens tegen je overburen gezegd dat je zo’n last van hun verlichting hebt? Wie weet willen ze het best “stil” zetten. Ik had heel veel last van de weerkaatsing van licht op een metalen lampion van onze nieuwe buren. Met lood in de schoenen naar de buren gestapt want het was de eerste kennismaking. Buren vonden het geen enkel probleem om dat ding weg te halen.
Naminokurashi
05-11-2024 om 11:32
Dat ik nu al klaar wakker ben na een nachtdienst. Kijken of ik vanmiddag nog een paartjes kan slapen
Loulou39
05-11-2024 om 11:33
Yumi schreef op 05-11-2024 om 09:22:
[..]
Vandaag is het helemaal feest, wazig scherm en bijna over de hele breedte een advertentie.
Bij mij ook, ondanks add blockers etc.
Zo gek dat dat ineens zo is, en alleen bij Viafora…
Bakblik
05-11-2024 om 12:22
watervogel schreef op 05-11-2024 om 10:48:
[..]
Heb je wel eens tegen je overburen gezegd dat je zo’n last van hun verlichting hebt? Wie weet willen ze het best “stil” zetten. Ik had heel veel last van de weerkaatsing van licht op een metalen lampion van onze nieuwe buren. Met lood in de schoenen naar de buren gestapt want het was de eerste kennismaking. Buren vonden het geen enkel probleem om dat ding weg te halen.
Andere jaren deed ik mijn gordijnen dicht en dan werd het voldoende gedempt, omdat er ook nog vrij veel bomen en struiken in de straat stonden. Nu is veel groen omgehakt om ruimte te maken voor allerlei slopersmachines. Moet even kijken hoeveel last ik er daadwerkelijk van ga hebben.
Yumi
05-11-2024 om 14:27
Loulou39 schreef op 05-11-2024 om 11:33:
[..]
Bij mij ook, ondanks add blockers etc.
Zo gek dat dat ineens zo is, en alleen bij Viafora…
Klopt ik heb het ook alleen bij Viafora, zo irritant!
Koettie
05-11-2024 om 18:47
Kwam thuis met koppijn en al het licht deed zeer. Hoofdpijn is nu gezakt maar zit met een zonnebril op de bank want licht is nog steeds vervelend. Raar zeg dit.
Broodjebrie
05-11-2024 om 19:36
Koettie schreef op 05-11-2024 om 18:47:
Kwam thuis met koppijn en al het licht deed zeer. Hoofdpijn is nu gezakt maar zit met een zonnebril op de bank want licht is nog steeds vervelend. Raar zeg dit.
Zo begon corona bij mij...
SuzyQFive
05-11-2024 om 19:41
Mayosate schreef op 05-11-2024 om 10:03:
Dit is ook helaas dat reden dat ik gescheiden ben. Ik kon er niet meer tegen om een groot deel van het jaar een man te hebben die depressief was en dan er niets aan wilde doen (meer, hij heeft wel eerder lichttherapie gevolgd en dat werkte prima).
Mayosate
05-11-2024 om 20:48
SuzyQFive schreef op 05-11-2024 om 19:41:
[..]
Dit is ook helaas dat reden dat ik gescheiden ben. Ik kon er niet meer tegen om een groot deel van het jaar een man te hebben die depressief was en dan er niets aan wilde doen (meer, hij heeft wel eerder lichttherapie gevolgd en dat werkte prima).
Lijkt me heel erg pittig om een partner te hebben die zo’n groot deel van het jaar depressief is. Het is ook vervelend voor diegene natuurlijk maar het is enorm moeilijk om er mee te moeten leven.
Auwereel
05-11-2024 om 20:59
Nou, zullen we nog maar een keertje, ergernissen over bezorging?
Bij mijn nieuwe bed, een boxspring, verschuiven de matrassen. Prima te verhelpen met een antislipmat, volgens de verkoper Beter Bed. Nou, doe mij maar zo'n mat dan. Niet in de winkel te koop, bestel maar via onze website. Geen ophalen -in-de-winkel mogelijkheid, wordt bezorgd met een pakketdienst. Een werkdag van tevoren krijg je een track&trace. Morgen zou ik de hele dag thuis zijn, dus bezorging op morgen gezet. Helaas is er wat tussen gekomen, en dat kan ik waarschijnlijk ondervangen als ik weet wanneer het bezorgd wordt. Maar nog geen track&trace gehad. Geen idee welke pakketdienst."Klik hier over meer informatie over de bezorging" leidt naar een "pagina niet gevonden". Zucht...
Even mijn Postnl-app gecheckt, maar daar staan allemaal pakketjes die "opgehaald kunnen worden" of "Bezorgtijd nog niet bekend". Al die pakjes heb ik al weken geleden opgehaald, houden ze dat niet bij ofzo?
Bakblik
05-11-2024 om 21:21
Ik doe even gezellig mee ergeren aan bezorging van pakketje. Krijg vanochtend een appje van dochter dat haar bestelling tussen 12 en 15 bezorgd zal worden. Om 13.00 ben ik boven met de was bezig als ik de brievenbus hoor. Ik denk dat is de post, bestelde pakket was geen brievenbus pakket.
Ik maak mijn taakje af en als ik beneden kom en briefje van DHL dat ik niet thuis was een dat ik een code moet scannen om te zien waar mijn pakket nu is.
Ik ga naar de tandarts en de supermarkt en dan ga ik aan de slag met die code.
Inmiddels staat de buurvrouw aan de deur met het pakket.
Friezinnetje
05-11-2024 om 21:26
oh, ik heb er ook eentje: Wat bij bol.com besteld, op 25 oktober, nog niet geleverd, maar in mijn account staat dat het bezorgd is. Dan kun je contact opnemen met de leverancier, want dat doet bol niet. Maar zaterdag al gedaan, niets gehoord, gisteren gedaan, niets gehoord, en vandaag via de chatbox weer contact gezocht, maar ben nog geen steek verder. Geen telnr te vinden natuurlijk