Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

Wanddecoratie van Ixxi, iets wat zo simpel leek om in elkaar te zetten en op te hangen. Worden Tesa powerstrips bij geleverd wat een ellendige dingen zijn dat. Gisteren aan begonnen maar plakte niet goed, volgens gebruiksaanwijzing kon het aan latex liggen dus eerst schuren. Hielp ook niet, dan waren er ook nog speciale powerstrips voor behang, niet op voorraad. Volgende dag rondje bellen, en gevonden thuis gekomen passen ze niet op de houdertjes  Na wat geknutsel hangt ie maar hoop dat het niet naar beneden komt, wat een gedoe! 

Kringloopwinkels die alleen door de week en maar tot 16 uur open zijn.

En ik moet misschien een nieuwe pasfoto laten maken. Hekel aan.

Wieder schreef op 23-10-2024 om 12:41:

[..]

Zo rook het en die uitwerking had het: tranende ogen, het sloeg op je luchtwegen en je had de behoefte om na aanraking ermee langdurig te douchen 😅. Nee, zo erg was het niet maar het was wel een penetrante lucht die door het hele huis ging. Ik onderging het met liefde omdat de mensen heel sympathiek waren, maar dit mis ik niet in ons nieuwe huis 😉. En wat het precies was? Ik heb het nooit durven vragen...

Precies dit! Het slaat ook op m’n luchtwegen, ogen etc. En m’n was stinkt (hangt gewoon binnen) en krijg die geur niet weg. Ik snap nu ook waarom ze altijd mega veel parfum en aftershave op hebben…

Vandaag ook weer 😩

En ik vind deze mensen ook heel lief, maar dit onderga ik absoluut niet met liefde!

Wieder schreef op 23-10-2024 om 12:41:

[..]

Zo rook het en die uitwerking had het: tranende ogen, het sloeg op je luchtwegen en je had de behoefte om na aanraking ermee langdurig te douchen 😅. Nee, zo erg was het niet maar het was wel een penetrante lucht die door het hele huis ging. Ik onderging het met liefde omdat de mensen heel sympathiek waren, maar dit mis ik niet in ons nieuwe huis 😉. En wat het precies was? Ik heb het nooit durven vragen...

Heel veel knoflook misschien? Toen ik nog niet zo lang in mijn huis woonde, dacht ik op een gegeven moment dat er in de chemische industrie iets mis was gegaan (woon hemelsbreed een tiental km van Pernis, je weet maar nooit) maar het bleek knoflook te zijn en dan niet éên bolletje (laat staan teentje). Gelukkig is buur op een gegeven moment gestopt met die hobby. Net zoals ik blij was dat zijn cirkelzaagmanie slechts ruim een jaar heeft geduurd.

En nu aan het rooster systeem. Roosters klaar, verstuurd. Dacht ik - ik ga in een keer door met de Kerst en Oud en Nieuw roosters en nu ligt het systeem er uit. Grom grom grom.

Loulou39 schreef op 23-10-2024 om 19:11:

[..]

Precies dit! Het slaat ook op m’n luchtwegen, ogen etc. En m’n was stinkt (hangt gewoon binnen) en krijg die geur niet weg. Ik snap nu ook waarom ze altijd mega veel parfum en aftershave op hebben…

Vandaag ook weer 😩

En ik vind deze mensen ook heel lief, maar dit onderga ik absoluut niet met liefde!

Lampeberger aanschaffen! Er zijn ook goedkope versies van die het prima doen. Neutrale alcohol, bij goedkope aanbieder, of iets met een paar druppels geurolie, je huis ruikt snel weer fris

Auwereel schreef op 23-10-2024 om 19:32:

[..]

Heel veel knoflook misschien? Toen ik nog niet zo lang in mijn huis woonde, dacht ik op een gegeven moment dat er in de chemische industrie iets mis was gegaan (woon hemelsbreed een tiental km van Pernis, je weet maar nooit) maar het bleek knoflook te zijn en dan niet éên bolletje (laat staan teentje). Gelukkig is buur op een gegeven moment gestopt met die hobby. Net zoals ik blij was dat zijn cirkelzaagmanie slechts ruim een jaar heeft geduurd.

Yep. Oneindig veel knoflook. En uien.  En kruiden. En normaal kookten ze gewoon in de keuken,  dan roken we niks. Maar deze speciale gerechten kookten  ze in de garage. Soms een  week niet,  soms 3 keer in de week.  En soms buiten op de barbecue,  dan was het feest voor de hele straat 😄. Maar ja,  bloemkool stinkt ook. Alleen niet zo allesoverheersend 😅. Toen ze pas naast ons woonden dachten we dat we een gaslek hadden 🤣. 

Nou moet ik ook zeggen dat ik heel gevoelig ben voor geur,  dus het kan ook deels aan mij liggen,  maar het was best heftig!

Komijn ruikt ook vreselijk sterk door je huis. 

Ik erger me aan het feit dat de wachtlijst voor neurologie zo lang is. Dochter heeft 10 september een doorverwijzing gekregen,  we kregen vandaag een brief: 16 december heeft ze een afspraak. 

Ik denk dat er net hier in de wijk weer een paar vuilnisbakken zijn opgeblazen. Het is hier al weken dagelijks raak met dat geknal. En dat is nu ik binnen zit tot daaraan toe maar ik moet morgenavond wel rond deze tijd naar huis fietsen.

Gebruikersnaaminvullen schreef op 23-10-2024 om 20:10:

[..]

Lampeberger aanschaffen! Er zijn ook goedkope versies van die het prima doen. Neutrale alcohol, bij goedkope aanbieder, of iets met een paar druppels geurolie, je huis ruikt snel weer fris

Dank je voor de tip, ik heb het even gegoogled en ik ga het zaterdag meteen halen (eerst even ruiken voordat ik bestel): ik heb weer hoop 😁

Loulou39 schreef op 23-10-2024 om 20:39:

[..]

Dank je voor de tip, ik heb het even gegoogled en ik ga het zaterdag meteen halen (eerst even ruiken voordat ik bestel): ik heb weer hoop 😁

Hoop voor je dat het helpt,  want het is niet fijn!

Loulou39 schreef op 23-10-2024 om 20:39:

[..]

Die kant en klare vloeistoffen zijn vrij duur. Ik koop zelf altijd een doosje met 12 flessen, dan kosten ze nog geen 5 euro per liter. https://www.werkenmetmerken.nl/nl/isopropanol_99_9_zuiver/p/8980/?

Daarnaast heb ik verschillende geuren etherische olie (zuiver) staan waarvan ik dan wat druppels in de brander doe, met de vloeistof.

Die koop ik altijd hier, en kan je de Amber aanraden.

https://www.pure-lampe.com/voordelige-navulling-geurolie-geurstof-katalytische-lampe-aromalamp

Dank je wel! Ik ga even bij de Bijenkorf ruiken (ik zag dat het daar te koop is) en dan bestel ik het online. 
Hopelijk helpt het, ik lees ook veel goede reviews 🤞🏼

Gebruikersnaaminvullen schreef op 23-10-2024 om 20:50:

[..]

Die kant en klare vloeistoffen zijn vrij duur. Ik koop zelf altijd een doosje met 12 flessen, dan kosten ze nog geen 5 euro per liter. https://www.werkenmetmerken.nl/nl/isopropanol_99_9_zuiver/p/8980/?

Lekker spul  wil je dat echt in je huis?

TOEPASSING

• Voorbehandeling voor kitwerk
  • Extraheren van etherische olie
  • Vetlaag van autoruiten verwijderen
  • Lijmresten verwijderen
  • Het verwijderen van schimmels
  • Reinigen van LP's (1:3 verdunnen met gedemineraliseerd water)
  • Reinigingsvloeistof voor Braun scheerapparaat catridges
  • Het schoonmaken van brillenglazen
  • Het verwijderen van plaklaag van gelnagellak
  • Het verwijderen van koelpasta resten op de processor.
  • Het reinigen van electronica
  • Het verdunnen van acrylverf
  • Het schoonmaken van airbrush
  • Als oplosmiddel voor het maken van olie
  • Ontdooien en schoonmaken van autoruiten
  • Het maken van geurolie
  • Voor het reinigen van zonnepanelen

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.