Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2


Aan kind die loopt te mopperen/ boos doet, als je iets heel simpels vraagt of zegt.
Waarom???

Wieder schreef op 05-06-2024 om 19:06:

[..]

Horecaregels zijn zeker superstreng dus een kleine nuance: het moet binnen 5 uur teruggekoeldzijn naar <7°C. En dat is het in de keuken bij lange na niet. Na 2 uur mag je een ongekoeld product niet meer uitserveren. Kip met rijst na een nacht buiten de koelkast zou ik niet meer eten, dat zijn twee producten die snel bederven.

Ah damn je hebt gelijk. Ik had onthouden dat het 5 uur tot omgevingstemp was. Fout! Toch zou ik het nog steeds eten. 

JtM

JtM

05-06-2024 om 19:31 Topicstarter

Ik heb op 2 plekken een koortslip waarvan 1 plek zowat in m'n mond zit nu die plek herstelt super traag. En daarbij heb ik aften aan de bovenkant van mijn tong doet zo'n pijn, zelfs als ik niet praat of beweeg.
M'n energie peil is ook super laag. Super irritant dit.

Moosey schreef op 05-06-2024 om 19:22:

[..]

Ah damn je hebt gelijk. Ik had onthouden dat het 5 uur tot omgevingstemp was. Fout! Toch zou ik het nog steeds eten.

De HACCP zit erin geramd hier 😆. 

Kleutergedrag van man. Wat die de laatste tijd toch heeft? Bestaat er zoiets  als de penopauze? En zo ja, wanneer  stopt  dit?

Pooh-Bear schreef op 05-06-2024 om 16:56:

[..]

Niet helemaal waar het eten was om 18.00 klaar en ik kwam pas om 7.30 beneden.
Ik laat hem er altijd even naast staan om af te koelen maar ben hem helaas vergeten.
na lang twijfelen toch maar besloten het niet te eten ik denk dat het nog goed is maar als het niet goed is hebben we morgen alle drie spijt

Doe je goed, rijst en kip mag je sowieso maar 2 uur buiten de koeling bewaren en met warm weer 1 uur. 
Vorig jaar bij iemand gegeten die de rijst buiten de koelkast bewaarde, wat was ik ziek 🤮 

lientje69 schreef op 05-06-2024 om 20:17:

Kleutergedrag van man. Wat die de laatste tijd toch heeft? Bestaat er zoiets als de penopauze? En zo ja, wanneer stopt dit?

Zodra hij op zichzelf gaat wonen 

Moederkareltje schreef op 05-06-2024 om 17:32:

[..]

Gelukkig ben ik niet de enige dan.. Ik zit op bijna 40 klokuren rijles. Ik dacht ik pomp de lessen er even door voor de bevalling aangezien ik met een verse baby en dreumes slaapgebrek tot de max ga hebben straks. Het valt vies tegen. Ik neem na de bevalling nog zeker 20 klokuren is m'n schatting. Alles gaat te traag en te voorzichtig volgens de instructeur dus loop achter op gemiddelde leerlingen. Kinderen van net 18 kunnen het beter en sommige bejaarden ook.

Heel logisch dat kinderen van 17/18 sneller leren autorijden. Hoe ouder, hoe minder snel je het oppakt. Tel er een zwangerschap bij op waarin veel vrouwen te maken krijgen met vergeetachtigheid en concentratieproblemen. Dat maakt het logisch dat je meer tijd nodig hebt. 

Ik heb even gegoogled en vond dat de bovag uitgaat van gemiddeld 40 rijlessen bij 18-jarigen. Ben je ouder dan telt er gemiddeld 1 les per jaar bij op. Dus op je 30 zou je al op gemiddeld 52 lessen zitten. 

En het zijn gemiddelden. Bij elke leeftijd hoort dat er mensen zijn die (veel) minder of (veel) meer lessen nodig hebben. Op zich niet erg natuurlijk maar het kost zoveel geld en tijd..

Het is hier buiten een herrie van een paar opleggers met apparaten voor de nieuwbouw een stukje verderop. Echt ik was al wakker maar ik vind zo'n herrie echt niet normaal om 6 uur in de ochtend hoor.

AH die tussen 8 en 9 mijn boodschappen komt bezorgen, was daardoor al om 5.30 uur wakker en kon niet meer slapen 

ik ga over 2,5e week op vakantie maar heb stress van alle klusjes die nog moeten 
Ik moet nog redelijk wat werken en ‘s avonds zit ik ramvol afspraken

stokstaart schreef op 06-06-2024 om 09:05:

ik ga over 2,5e week op vakantie maar heb stress van alle klusjes die nog moeten
Ik moet nog redelijk wat werken en ‘s avonds zit ik ramvol afspraken

Wat vervelend Stokstaart! Ik probeer altijd voor ik op vakantie ga, de zaken op mijn werk zoveel mogelijk af te ronden/ goed over te dragen, zodat ik "rustig" op vakantie kan. Maar als dat niet lukt, ga je gestresst je vakantie in; niet fijn!

Ik erger me dat ik me vanmorgen een soort van verslapen heb, waardoor ik niet lekker mijn dag begin, het gevoel (nu al) dat ik achter de feiten aanloop. Nou ja rustig aan; eerst een kopje koffie! gelukkig werk ik thuis vandaag, dat scheelt een hoop!

Zilver_gray schreef op 06-06-2024 om 09:10:

Ik erger me dat ik me vanmorgen een soort van verslapen heb, waardoor ik niet lekker mijn dag begin, het gevoel (nu al) dat ik achter de feiten aanloop. Nou ja rustig aan; eerst een kopje koffie! gelukkig werk ik thuis vandaag, dat scheelt een hoop!

Wij zijn "een team"!

Ik was er vanochtend om 5.50 even uit om jongste te waarschuwen dat zijn wekker niet was afgegaan.  Toen heb ik hem nog even geholpen met drinken maken voor onderweg en alle deuren open maken,  zodat hij om 6.15 op de fiets kon naar het station.  Om 6.20 laag ik weer in bed en dat is dom. Toen mijn wekker afging om 7.00 had ik "watten in mijn hoofd". Zit nu al een uur op het forum te hangen aan een nog steeds niet afgeruimde ontbijttafel. Ik kom maar niet uit de startblokken. 

Bakblik schreef op 06-06-2024 om 09:37:

[..]

Wij zijn "een team"!

Ik was er vanochtend om 5.50 even uit om jongste te waarschuwen dat zijn wekker niet was afgegaan. Toen heb ik hem nog even geholpen met drinken maken voor onderweg en alle deuren open maken, zodat hij om 6.15 op de fiets kon naar het station. Om 6.20 laag ik weer in bed en dat is dom. Toen mijn wekker afging om 7.00 had ik "watten in mijn hoofd". Zit nu al een uur op het forum te hangen aan een nog steeds niet afgeruimde ontbijttafel. Ik kom maar niet uit de startblokken.

Herkenbaar! Schattig dat je je jongste vanochtend op weg hebt geholpen; wat moet ie vroeg op de fiets naar het station zeg! Hoe oud is hij?

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.