Huiskamer

Layka.12
10-09-2022 om 13:05
HAHA!wait..what schreef op 09-09-2022 om 18:40:
Aan het enorm vervelende kl*te UWV en vooral aan al die achterlijke regeltjes die er zijn waardoor het mij, als chronisch zieke, enorm lastig (lees:onmogelijk) wordt gemaakt om te kunnen gaan werken! Zonet een heel naar bericht gehad, waardoor alle hoop die ik had volledig afgebrand is en bleh.. Huil zo hard om mijn stomme slecht functionerende lichaam en dat ik wéér een tegenslag heb en dit maar weer moet accepteren
Een keer houdt het op hoor
![]()
Sterkte! Heel herkenbaar.

Mama-Inge
10-09-2022 om 16:51
Aan mijn man
Kennelijk met het verkeerde been uit bed gestapt.
Vanmorgen iets waar hij het niet mee eens was.
Ik probeer het te begrijpen, dus vraag uitleg.
En krijg dan als antwoord: laat maar, ik heb hier geen zin in
Ja, dan weet ik het ook niet.
En nu net was er iets met de kinderen, die (in zijn ogen) te veel lawaai maken.
Gingen ze naar binnen en zeg ik dat ze het hek achter zich moeten sluiten
Krijg ik van alles over me heen.
Geen idee waarom en wederom geen antwoord als ik vraag wat er is.
Ben er wel even klaar mee

nlies
10-09-2022 om 17:27
Netherfield schreef op 09-09-2022 om 18:03:
Aan ebikes voor kinderen. Ik las net dat gewoon gezonde kinderen in groep 7 en 8 met hun ebike verkeersexamen gaan doen. Met een ebike naar de basisschool…
En wat denk je van die kinders die net een gewone step ontgroeid zijn en nu door het winkelcentrum toeren op een elektrische

Rondstruiner
10-09-2022 om 18:58
nlies schreef op 10-09-2022 om 17:27:
[..]
En wat denk je van die kinders die net een gewone step ontgroeid zijn en nu door het winkelcentrum toeren op een elektrische
Of wat je hier vaak ziet: jonge kinderen op van die (vaak opgevoerde) fatbikes, met vriendje achterop rondscheurend door de stad. Levensgevaarlijk, het is wachten op ongelukken.
Ik kan niet wachten tot daar regelgeving voor komt, het zijn gewoon scooters.

SuzyQFive
10-09-2022 om 20:03
HAHA!wait..what schreef op 09-09-2022 om 20:00:
Ah zo lief jullie reacties, ik word er zelfs een beetje verlegen van
Net even gewandeld met de hond en een mail gestuurd naar de arbeidsdeskundige en nu ben ik weer wat rustiger
Ik ben sinds mei dit jaar volledig arbeidsongeschikt verklaard, na 2 jaar ziektewet. Ik deed lichamelijk voor mij te zwaar werk en echt die 2 jaar nodig gehad bij te tanken.. Mijn uitkering is alleen zo laag dat ik er graag bij wil werken want financieel hebben we echt een probleem zo en ik wil wat te doen hebben. Een hele mooie kans/baan aangeboden gekregen en nu kan dat niet doorgaan omdat ik maar een paar uur mág werken, aangezien ik voor 20 uur op papier stond. (En daar dus ook mijn uitkering nu op gebaseerd is). Ik heb een IVA en dan wordt het echt een stuk lastiger dan wanneer je een andere uitkering hebt (WGA ofzo?). Vooral omdat er voor de werkgever veel risico's aan zitten..
Ik wil niet het hele topic kapen verder maar Suzy; welke uitkering heb jij? (mag ook via PB hoor, als je wil).
Ik heb ook een IVA, ik doe vrijwilligerswerk op een school en ik werk daarnaast via een organisatie die onderwijs verzorgt voor kinderen in het speciaal onderwijs. Daar doe ik correctiewerk voor en heel af en toe een online les. Dit laatste kan ik thuis doen.
Voor die laatste werkgever heb ik van UWV een verklaring waarin staat dat zij als werkgever dus geen risico lopen (naam even kwijt). Als je ziek wordt val je dan alsnog gewoon onder UWV. Ze hoeven dan ook geen premies voor je af te dragen aan UWV.
Van wat ik verdien (wisselt enorm per maand) wordt 2/3 verrekend en 1/3 mag ik houden.

Treurniet
10-09-2022 om 21:57
Waaron krijg ik altijd van die onzinnige persoonlijke bonus aanbiedingen? Ik koop die artikelen nooit.

rooiekater
10-09-2022 om 22:43
Treurniet schreef op 10-09-2022 om 21:57:
Waaron krijg ik altijd van die onzinnige persoonlijke bonus aanbiedingen? Ik koop die artikelen nooit.
Ik krijg vaak vaatwas tabletten in persoonlijke bonus ik heb geen vaatwasser of koffie drink ik ook nooit

Kimmeke1983
11-09-2022 om 00:31
Zo een half uurtje geleden wakker geworden met buikkrampen en misselijkheid. Naar toilet geweest en dat was wat diarree, de misselijkheid lijkt nu beter te zijn. Maar nu ben ik klaar wakker en geraak ik niet meer terug in slaap. Hopelijk voel ik mij straks weer helemaal beter

Rondstruiner
11-09-2022 om 07:54
Om 00.00 werd ik wakker van een klojo die het nodig vond om wel een kwartier of 20 minuten lang knalvuurwerk af te steken, onafgebroken. Ik kon niet goed ontdekken waar het precies was, dus het had ook niet veel zin om de politie te bellen, ik denk niet dat die rond gaan rijden om uti te zoeken waar het is. Oordoppen hielpen niets.
Ik hoop dat hij een handje er af geknald heeft.

JtM
11-09-2022 om 08:31
Zoon en ik zitten al beneden op de bank, ik heb de hondjes al uitgelaten en heb daarna de bedden al afgehaald en de was aangezet.
Zo vroeg had ik me de zondag niet voorgesteld even vergeten hoeveel werk een puppy ook alweer is. Maar wel heel gezellig

Mama-Inge
11-09-2022 om 09:46
JtM schreef op 11-09-2022 om 08:31:
Zoon en ik zitten al beneden op de bank, ik heb de hondjes al uitgelaten en heb daarna de bedden al afgehaald en de was aangezet.
Zo vroeg had ik me de zondag niet voorgesteldeven vergeten hoeveel werk een puppy ook alweer is. Maar wel heel gezellig
Hoe oud is de pup?
Hier 1 van nu 14 weken, 's nachts rond 3 uur een keer eruit en inderdaad ook 's morgens vroeg (tussen half 7 en 7 uur)

Mama-Inge
11-09-2022 om 10:33
Ik wou wat terug kijken op tv.
Krijg ik een sneer van man dat hij nooit tv kijkt.
Heb een sneer terug gegeven dat hij al weken lang als hij de kans heeft, youtube filmpjes op tv aan het kijken is en dat dat op bv een zondag de godganse dag is en dat ik daar helemaal klaar mee ben
Dat hij niet alleen in huis is en ook rekening met mij en de kinderen mag houden

JtM
11-09-2022 om 11:04
Mama-Inge schreef op 11-09-2022 om 09:46:
[..]
Hoe oud is de pup?
Hier 1 van nu 14 weken, 's nachts rond 3 uur een keer eruit en inderdaad ook 's morgens vroeg (tussen half 7 en 7 uur)
Hij is 7 maanden slaapt gelukkig de nacht door. Maar om 7.30u op zondagochtend buiten lopen is al héél lang niet meer voorgekomen. Vanavond gaat hij weer terug naar zijn baasje.
Hopelijk kan jij ook snel de nacht weer doorslapen!

HAHA!wait..what
11-09-2022 om 11:13
Mama-Inge schreef op 11-09-2022 om 10:33:
Ik wou wat terug kijken op tv.
Krijg ik een sneer van man dat hij nooit tv kijkt.
Heb een sneer terug gegeven dat hij al weken lang als hij de kans heeft, youtube filmpjes op tv aan het kijken is en dat dat op bv een zondag de godganse dag is en dat ik daar helemaal klaar mee ben
Dat hij niet alleen in huis is en ook rekening met mij en de kinderen mag houden
Ah, vind het naar om (regelmatig) te lezen dat hij vaak zoveel commentaar heeft op jou/de kinderen.. Ik hoop dat het toch uitzonderingen zijn en het meestal wel goed gaat! (bedoel het goed hoor en wil me er verder niet mee bemoeien )

Mama-Inge
11-09-2022 om 11:17
HAHA!wait..what schreef op 11-09-2022 om 11:13:
[..]
Ah, vind het naar om (regelmatig) te lezen dat hij vaak zoveel commentaar heeft op jou/de kinderen.. Ik hoop dat het toch uitzonderingen zijn en het meestal wel goed gaat! (bedoel het goed hoor en wil me er verder niet mee bemoeien
)
Bedankt
Meestal gaat het wel goed hoor en hij heeft alles voor ons over. Af en toe heeft hij zijn buien, waait wel weer over maar soms heel irritant