Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2


lientje69 schreef op 07-05-2022 om 20:41:

Ik erger me momenteel aan de 30 schijven waarover alles moet in de zorg.
Zit hier aan het bed van een zwaar zieke hallucinerende schoonvader maar de arts vindt hem nog niet ziek genoeg om palliatief in te zetten. Het is gewoon hartverscheurend iemand zo te zien lijden.
Klote regels. Alles is afgetimmerd en moet aan allerlei kaders voldoen.
Grrrr

Lientje, wat verschrikkelijk verdrietig. Hoeveel zieker moet hij dan  worden? Heel veel sterkte.

Auwereel schreef op 08-05-2022 om 15:17:

Hoe ben je daar zo achter gekomen, rionyriony? Het is niet echt de tijd van het jaar om dat te checken. Maar je hebt nog ruim een half jaar om een oplossing te vinden. Wel heel duurzaam dat je 'm niet meteen weg mikt.
Mijn kerststruik (boom kan ik het niet echt noemen) staat in mijn tuin en heeft allemaal lichtgroene uitlopertjes!

Ja, echte naaldbomen zien er nu prachtig uit!

Ik liep er langs want ik moest in het hok zijn waar hij in staat om iets anders te pakken (een trolley) en toen stak er een tak uit de flappen plastic. En toen bleken veel takken verbleekt. Volgens mij is het goed mogelijk met hobbyverf dus dat valt wel weer mee. Ik zal de verf er naast zetten, dan begin ik einde herfst ermee.

CavernousSanddollar80

CavernousSanddollar80

08-05-2022 om 16:40

Aan mensen die het normaal vinden om als ze s nachts thuiskomen van het uitgaan niet het fatsoen hebben om een beetje zachtjes te praten en te doen, maar gewoon hardop lachen en nog even nakletsen op straat. 

Doe je dat nou als je te veel gezopen hebt en dus niet meer weet wat je doet, tja, dan heb ik een mening over je, maar moet ik het maar gewoon met je asocialiteit doen. En hopen dat ik weer snel in slaap val.

Maar ik heb het nu over mensen die gewoon normale gesprekken voeren onder de lantaarnpaal bij het afscheidnemen. Gewoon hardop. Niet gedempt. Niet even nadenken dat er mensen slapen en in ieder geval in de zomer hun raam open hebben. Ik vind het getuigen van een enorm egoisme. En als het jongelui zijn die het doen. Wat mij betreft mag je dan als ouder nog wat schaven aan je opvoeding en je kind leren dat het rekening houdt met anderen. 

Dat gezegd hebbende. Ik ergerde me vannacht aan twee jonge meiden die hun gesprek onder mijn raam meenden te moeten voortzetten. Om vier uur s nachts. 

Dat is ook irritant, ik woon in een appartement en hier gaan er op alle tijden mensen weg en veel blijven dan voor de ingang nog staan praten en mijn slaapkamer ligt naast die ingang. En wat dus ook regelmatig gedaan wordt is dan wegrijden en toeteren. Waarom?

Heel irritant ja. Ik werd vanmorgen om half 6 wakker van zulke mensen. Nog even gezellig napraten op straat bij het afzetten van iemand. En dan bij het weggaan nog even met de autodeuren smijten en de muziek in de auto snoeihard aan.

Moyrrie schreef op 08-05-2022 om 15:21:

[..]

Lientje, wat verschrikkelijk verdrietig. Hoeveel zieker moet hij dan worden? Heel veel sterkte.

Hebben het uiteindelijk  voor elkaar gekregen. Werk zelf  in de zorg en weet dat familie wel meer druk kan uitoefenen  dan de zorg. Dus heb samen met man en zorg een front gevormd en met zorgtermen gesmeten als niet comfortabel, geen kwaliteit  van leven enz.

Uiteindelijk  hadden we de arts mee gelukkig. Dus binnen nu en enkele  dagen zal hij overlijden . Gelukkig.  Klinkt gek maar dit was echt vreselijk  om aan te zien. Ik ben gelukkig  vanuit werk wel wat gewend, maar toch vond ik het erg sneu.

Burgernetmelding en dan wordt je 3 keer achter mekaar gebeld. Waarom? Ik lees het bericht, is 8 km verderop, waarom dan 3 keer bellen? 

Aan die moeder met dat kleine meisje 
Kind zelf fietsen en  dan aan de buitenkant 
Ontzettend druk, doe dat kind aan de binnenkant wel zo veilig 
En als er andere fietsers of scooters aan komen, laat je kind dan voor je fietsen zodat je ziet wat ze doet.
In plaats van achter je en dan als moeder niet zien hoe je kind slingert over dat fietspad.
Oja en op de terugweg fietst moeders weer voor me en fietst steeds aan de linkerkant 

Aan dat kind hier in de buurt die iedere dag loopt te gillen 😡

Aan dat Netflix maar 4 van de 10 seizoenen erop heeft staan. Ik wil de rest ook zien!

JtM schreef op 08-05-2022 om 10:50:

Vriend is nog steeds ziek, hartstikke vervelend voor hem natuurlijk. Hij ligt nu op de bank maar hij ergert zich aan zoon die gewoon lief aan het spelen is. Dat hij dan gewoon in bed gaat/blijft liggen...

Sowieso begrijp ik nooit iets van ziek op de bank gaan liggen. Dan heeft iedereen last van je/moet rekening met je houden. Ga gewoon slapen in de je bed, dan ben je het snelste beter.

Ben ik supergoed bezig met het huishouden, lekker de schuifpui wagenwijd open, is de buurman weer bezig met zijn azijnobsessie! Die man heeft echt een afwijking, zodra de zon schijnt, móet er azijn over zijn stoep. Is dat een soort fetisj die ik niet ken?

vertelsel schreef op 09-05-2022 om 11:33:

Ben ik supergoed bezig met het huishouden, lekker de schuifpui wagenwijd open, is de buurman weer bezig met zijn azijnobsessie! Die man heeft echt een afwijking, zodra de zon schijnt, móet er azijn over zijn stoep. Is dat een soort fetisj die ik niet ken?

dat is tegen het onkruid.

watertoren schreef op 09-05-2022 om 11:34:

[..]

dat is tegen het onkruid.

Dat weet ik, maar hoeveel onkruid kun je hebben??

vertelsel schreef op 09-05-2022 om 11:36:

[..]

Dat weet ik, maar hoeveel onkruid kun je hebben??

Dan denk ik dat hij azijn spuit om onkruid te voorkomen.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.