Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

UnknownCrocodile85

UnknownCrocodile85

25-04-2023 om 22:36

Vraag voor de nacht 25 april

nachtkleding ? 

Bigshirt met korte of lange mouwen. Afhankelijk van de temperatuur.
(Momenteel lang.)

Geen broeken of onderbroeken want dat knelt.
Of het moet -20 zijn.

Winter: lang hemd tot iig op mijn bovenbenen, longsleve en dunne sokken (laatste gaan uit wanneer ik ergens rond 5/6 uur naar het toilet ga).
Zomer: datzelfde lange hemd.
Heel warm: naakt, maar wel dekbedovertrek over buik en onderrug.

nachthemd met slip. 

Normaal: alleen een t-shirt of hemdje, geen onderbroek (tenzij ongesteld), want dat schijnt beter te zijn volgens de gyn. Daardoor veel minder last van schimmels. Soms in de winter een shirt met lange mouwen. Man slaapt in boxer en als het hem te fris is een t-shirt erbij. In de zomer slapen we dus "omgekeerd": ik alleen boven iets aan, hij alleen onder. Scheelt ook qua plakkerigheid als we tegen elkaar aan kruipen, dat er altijd iets van stof tussen ons in zit. 

Allebei nooit een echte pyjama, alleen maar oude/verwassen dingen. Pyjamabroeken hebben we wel, maar alleen voor als we uit bed gaan en nog geen zin hebben om aan te kleden. Broekspijpen die in bed omhoog kruipen of zo'n pyjama in jurkmodel dat omhoog kan kruipen: de gruwel.

Wel altijd iets over me heen. Dekbed of als het heel warm is, een leeg dekbedovertrek. 

Ik vind de nachtjuken van het Finse merk nanso heerlijk. Voor de winter heel lang met lange mouw als het warmer is korter met korte mouw bij echte warm weer draag ik niets.

onderbroek en hemdje/tshirt of trui naargelang het weer. Lange broek vind ik altijd te warm in bed.

hempje en onderbroek
Als het heel koud is of als ik me niet lekker voel een groot lang shirt en een legging als ik écht ziek ben. 
Nooit sokken, dan kan ik niet slapen.

Als het heel zomers warm is , slip + hemdje.  In een koude winter vaak een lange pyjamabroek + shirt. Ergens daartussen , dus nu  ,  een nachthemd tot op de knie , met korte mouw van de Hema .
Ik heb vaak last van koude voeten en draag dan ook nog eens bedsokjes , die ik snel weer  uittrek in bed als mijn voeten warm zijn .

Onderbroek en t-shirt

FancyDuck29

FancyDuck29

26-04-2023 om 09:46

Sinds we een kleine hebben weer in een pyjama. Rot om er 's nachts uit te moeten en het koud te hebben. Als het lekker weer is vind ik naakt slapen ook fijn.

Meestal alleen een onderbroek, in de winter nog wel eens een pyjamashirt (korte mouwen) en bijbehorend kort broekje.

meestal alleen shirt of nachtjapon met korte of lange mouwen afhankelijk van temperatuur. Nu shirt met korte mouwen. En in de zomer als het echt warm is slaap ik het lieft naakt

Lange pyjamabroek en shirt met lange mouwen, in de zomer een pyamabroek tot op de knie en een shirt met korte mouwen. Ik moet altijd iets van stof tussen mijn bovenbenen hebben, anders plakken ze aan elkaar en dat voelt niet fijn.

pyjama
En ook in de zomer, maar dan met korte mouwen of een hemdje 

Nachthemd. Of niks. 
Pyjamabroeken vind ik vreselijk. Als je je omdraait lig je helemaal klem, zit t raar verdraaid…brrr. 
Ben  eerlijk gezegd verbaasd dat zoveel mensen in bed een onderbroek dragen. Ik heb echt geen idee waarom je dat zou doen…..(Behalve msch als je ongesteld bent en maandverband gebruikt) 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.