Huiskamer
FancyDuck29
06-06-2024 om 07:03
Vraag van de dag: waar ga jij stemmen?
Vandaag vindt de Europese parlementsverkiezing plaats Waar ga jij stemmen?
MMcGonagall
06-06-2024 om 11:23
Nou ja, door een reactie hierboven kwam ik er dus ook achter dat mijn vaste stemlokaal verdwenen is. Ik ga nu naar een hotel op loopafstand. Moet ook mijn dochter nog informeren die alleen wilde gaan, omdat ze nu net weet waar het is en hoe het werkt.
ToetieToover
06-06-2024 om 11:52
In een basisschool. Speciaal thuiswerken + eerder pauze genomen zodat ik niet in de stemfile terecht kom. Lekker wandelingetje.
Bakblik
06-06-2024 om 12:15
MMcGonagall schreef op 06-06-2024 om 11:23:
Nou ja, door een reactie hierboven kwam ik er dus ook achter dat mijn vaste stemlokaal verdwenen is. Ik ga nu naar een hotel op loopafstand. Moet ook mijn dochter nog informeren die alleen wilde gaan, omdat ze nu net weet waar het is en hoe het werkt.
De school in de straat waar ik woon is nu stemlokaal, dat is volgens mij voor jou ook op loopafstand.
LydiaDietz
06-06-2024 om 12:49
Ik stem straks in het wijkgebouw. Maar wacht tot mijn kinderen uit school komen. We stemmen altijd met hen erbij. Goed voorbeeld doet steaks als ze 18 zijn hopelijk goed volgen.
Cindy79
06-06-2024 om 12:59
ik ga vanavond stemmen, in een kerk.
Mijn man zit er als voorzitter, en ik ga vanavond mee tellen, en vooraf mijn stem afgeven
FancyDuck29
06-06-2024 om 13:24
leuk, de antwoorden zijn heel verschillend.
Ook leuk dat meerdere mensen hun kinderen betrekken. Die van mij zijn ook mee geweest. De oudste heeft het bolletje rood gekleurd
masatu
06-06-2024 om 13:46
Ik heb gestemd in de gemeenschappelijke ruimte van de woongroepen hier om de hoek.
Bakblik
06-06-2024 om 13:54
Lieveheersbeest schreef op 06-06-2024 om 13:24:
leuk, de antwoorden zijn heel verschillend.
Ook leuk dat meerdere mensen hun kinderen betrekken. Die van mij zijn ook mee geweest. De oudste heeft het bolletje rood gekleurd
Mocht dat?
Ik mocht hier van zo'n strenge pennenlikker 17 jaar geleden mijn 2 jarige niet eens meenemen het stemhokje in. Iedereen stemt alleen en niemand hoeft te zien wie wat gestemd heeft. Alsof de 2 jarige enig benul had van wat stemmen was en dat hij aan anderen zou kunnen vertellen dat zijn moeder D66 had gestemd.
Jongste heeft bij de vreemde mevrouw op schoot het hele stembureau bij elkaar gegild tot ik klaar was.
duet
06-06-2024 om 15:07
Ik ga stemmen in de kantine van de voetbalclub.
Mijn dochter kan thuis stemmen, in een ruimte op de begane grond van haar flatgebouw. Die hoeft dus niet eens de deur uit, nou ja, wel haar eigen voordeur, maar niet naar buiten.
Joszy
06-06-2024 om 15:41
in een uitgestorven zaaltje in het wijkcentrum... zaten vier leden van het stembureau, maar er was niemand toen ik kwam en ben ook toen ik wegging niemand tegen gekomen.. hopelijk zijn alle stemmers hier in een ander stembureau
Ysenda
06-06-2024 om 15:58
OperaQueen schreef op 06-06-2024 om 07:42:
Dat weet ik nog niet. Kan door heel NL, ik zou namelijk op die moment op mijn geliefde Vliebiza zijn maar dat is volkomen anders gelopen.
Moet je wel een kiezerspas hebben en geen stempas, want met een stempas kun je alleen in alle stemlokalen van je eigen gemeente stemmen.
En die kiezerspas had je ruim van te voren moeten aanvragen.
Ysenda
06-06-2024 om 15:59
Bakblik schreef op 06-06-2024 om 08:59:
[..]
Maakte net mijn envelop open en zie dat mijn voorkeurslocatie geen stembureau meer is.
De vervangende locatie hier dichtbij heeft in ieder geval geen stiekem struikelrandje maar een flinke opstap van meer dan een traptrede, kan ik vanuit huis zien. De gemeente kwam net een paaltje plaatsen voor een tijdelijke invaliden parkeerplaats. Heel grappig, het is mij een raadsel hoe je die opstap opkomt in je rolstoel. 😂
Ik ga overigens vanmiddag pas samen met mijn kinderen, die allebei zelf mogen stemmen sinds vorig jaar.
waarschijnlijk zijn er oprijplaten gelegd. Is elke keer weer een ding om die optijd geleverd te krijgen op alle locaties.
Biem
06-06-2024 om 16:51
op de school van dochter. Vanmorgen wat eerder gegaan en samen gestemd. Vond ze machtig interessant.
moet zeggen dat het ook hele leuke leden van het stembureau waren (zwaar op leeftijd) maar ze legden alles rustig uit waarom alles gaat zoals het gaat bij het stemmen.
Ysenda
06-06-2024 om 16:53
Ik weet nog niet waar ik ga stemmen: museum, kerk, stadhuis of toch wat minder pitoresk.
Meestal stem ik op het stemburo waar ik zit maar omdat er een lagere opkomst dan bij de 2e kamer verkiezingen verwacht wordt zijn er ook minder stemburo's ingericht en hoef ik vandaag niet op het stemburo te zitten.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.