Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Vraag van de dag 29 april: Van welke muziek word jij blij?

Dus: Van welke muziek word jij blij? 


Het gitaargeweld uit de 90's

Backstreet Boys! Echt al heel lang fan en dat blijft ook gewoon ik vind lang niet alles leuk van ze, vooral de ballads skip ik door. Maar de wat meer uptempo nummer kan ik blijven luisteren! Deze maand bestaan ze 30 jaar en ik hoop dat ze nog 30 jaar door gaan

Poison schreef op 29-04-2023 om 08:45:

Backstreet Boys😃 maakt me altijd blij, behalve hele zielige liedjes dan. Al 30 jaar lang.

Jaren 70 en 90 muziek. En vooral géén jaren 80 muziek...

Als ik op 31 december oliebollen bak, heb ik altijd heel hard jaren ‘80 muziek aan staan. Toevallig was ik laatst op een vraag van de dag aan het broeden (maar ik ben steeds te laat), die ook betrekking had op je allerfavorietste muziek. Misschien zet ik hem er vanavond om 00.00 uur op, dan ben ik zeker de eerste.

heel veel

Ppopmuziek, bijv Elvis Costello, Natalie Merchant, Kovacs,
Gitaarrock van Monster Magnet tot Muse,
Klassiek, vooral Haydn, Mendelssohn, Schubert en voorliefde voor strijker,
Oude polyfone zang a la Allegri's Miserere.

Luister naar veel verschillende soorten muziek en best regelmatig, maar blij is nou nooit een gevoel dat ik erbij ervaar. 

Het foute uur. En dan de hele dag door

ProfitableMantis53

ProfitableMantis53

29-04-2023 om 13:11

Ik las de vraag en kreeg Me Gustas Tu van Manu Chao in mijn hoofd. 
Verder hou ik ook erg van jaren 80, komt omdat ik daarmee ben opgegroeid.

Ik dacht eerst aan de klassieke en kerkkoormuziek van het koor waarin ik zing, maar dat is iets anders dan blij, dat raakt me diep.
Toen maar eens zitten dubben, waar ga ik van dansen als ik naar de radio luister en dat is zoiets als the Steve Miller band, The Joker:


https://m.youtube.com/watch?v=dV3AziKTBUo
Of: Summer in the City van The Lovin' Spoonful

https://m.youtube.com/watch?v=5YgevxRGXIU
En da's bepaald wat anders dan mijn koormuziek!

The Cure

Jaren 80

Harde muziek. Voor mij kan dat van the Prodigy zijn tot death metal en alles ertussen in.

MenacingSwan87

MenacingSwan87

29-04-2023 om 20:24

stokstaart schreef op 29-04-2023 om 18:36:

Harde muziek. Voor mij kan dat van the Prodigy zijn tot death metal en alles ertussen in.

Vond ik vroeger ook leuk... Ok nog steeds eigenlijk maar luister het vrijwel nooit meer...

muziek uit de 90’s. Werkt goed tijdens het poetsen en tijdens het sporten, krijg er altijd energie van. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.