Huiskamer
MMcGonagall
20-05-2023 om 15:45
Vraag van de dag 20 mei: dagelijkse dilemma’s
Tegen welke (dagelijkse) dilemma’s loop jij aan?
Mijne is nogal triviaal. Bij de supermarkt zijn de broodjes (pistolets, kaiser en croisants) vier voor een euro. De broodjes los zijn 35-40 cent, dus voor drie ben je duurder uit dan voor vier. Nu hebben wij meestal drie broodjes nodig, maar dan neem ik toch die vierde, die soms blijft liggen of in de groene bak belandt. Andere optie is dat ik dochter zeg dat ze maar een ‘basisbroodje’ mag en dan iets anders erbij, want ik wil graag een croissant en dan heb ik er maar twee dus voelt het niet alsof ik teveel betaal. Dat ze dan een duurdere chocoladecroissant kiest, laat ik voor het gemak maar buiten beschouwing.
MellowTurkey78
20-05-2023 om 15:53
Oww zoveel want ik ben ontzettend besluiteloos over kleine, onbelangrijke dingen. Ik kan bijv een halfuur twijfelen over wat ik ga nemen als ontbijt. En als ik uit eten ga ook, ik lust namelijk vrij veel. Ontzettend vermoeiend vind ik dat.
yette
20-05-2023 om 16:06
Geen dagelijkse dilemmas hier. Ik ben ontzettend impulsief en doe ik maar wat. Bij dagelijkse zaken is dat geen enkel probleem. Maar ik ga ook regelmatig impulsief een grotere uitdaging aan, wat me dan bij de uitvoering wèl voor dillemma's stelt.
lientje69
20-05-2023 om 16:10
De hele dag door.
Ga ik fietsen of pak ik de auto?
Zal ik gaan lezen of eerst wat in huis doen qua klusjes?
En zo ja, welk klusje dan eerst?
Wat gaan we eten vandaag, wat makkelijks of uitgebreid?
Enzovoort, enzovoort.
Ik ben dodelijk vermoeiend. Vooral voor mezelf.
MMcGonagall
20-05-2023 om 16:27
Oh ja, wat gaan we eten komt ook regelmatig voorbij. Drie dagen per week is geregeld, maar de andere dagen doe ik meestal op de dag zelf boodschappen. En ‘s morgens de vraag of ik voor of na het ontbijt ga douchen, dat hangt af van wanneer dochter in de badkamer wil en/of hoe laat ik weg moet (eerst douchen is sneller).
Lollypopje
20-05-2023 om 16:45
mijn dagelijkse dilemma is toch elke dag weer, hoeveel energie ga ik hebben, hoeveel ga ik kunnen en hoeveel moet ik rusten om toch nog te kunnen wat ik wilde doen of is dat sowieso niet haalbaar?
En minder triviaal, neem ik wel of niet een extra stukje chocola vandaag
Regendrup.
20-05-2023 om 16:45
Lollypopje schreef op 20-05-2023 om 16:45:
mijn dagelijkse dilemma is toch elke dag weer, hoeveel energie ga ik hebben, hoeveel ga ik kunnen en hoeveel moet ik rusten om toch nog te kunnen wat ik wilde doen of is dat sowieso niet haalbaar?
En minder triviaal, neem ik wel of niet een extra stukje chocola vandaag
Hoe gaat 't met je dagelijkse dosis bonbons? 😊
Regendrup.
20-05-2023 om 16:46
PhoebeHolmesreturns schreef op 20-05-2023 om 15:53:
Oww zoveel want ik ben ontzettend besluiteloos over kleine, onbelangrijke dingen. Ik kan bijv een halfuur twijfelen over wat ik ga nemen als ontbijt. En als ik uit eten ga ook, ik lust namelijk vrij veel. Ontzettend vermoeiend vind ik dat.
Dit!!! Ik kan zo moe van mezelf worden op dit gebied.
Keuzes maken is echt bijna een onmogelijke opgave voor mij want ik ga alle 192937 mogelijke vervolgsituaties analyseren. Wat als.... is een zeer veel voorkomende vraag in mijn hoofd
Lollypopje
20-05-2023 om 16:48
Regendrup. schreef op 20-05-2023 om 16:45:
[..]
Hoe gaat 't met je dagelijkse dosis bonbons? 😊
Ik ben nu begonnen aan de bonbons die ik van mijn werk heb gehad en daar neem ik er dagelijks braaf maar eentje van Daarna zijn de bonbons voorlopig op, tenzij ik weer van iemand nieuwe krijg 😂
ToetieToover
20-05-2023 om 17:08
Voor mij geen dagelijkse dilemma’s. Dat kan beter, want ik ben best impulsief. Al heb ik nu een dilemma te pakken, althans een keuzeprobleem: welke kleur op de muur komt. Ik heb al 5 swatches maar ik blijf bij nummer 1. Weet je wat, ik ga het gewoon doen, die kleur.
SpiritedMagpie74
20-05-2023 om 17:39
Mijn dagelijkse dilemma's:
- Welke klusjes kan ik nog tot morgen uitstellen?
- Ga ik nu naar bed, of pas over een uur als ik echt slaap heb.
- Ga ik koken, of haal ik wat uit de vriezer (wat 'ping' zegt) of laat ik iets bezorgen...
- Ga ik wandelen of steppen (kick-bike) ?
- Zal ik dit werk vandaag nog even afmaken, of 'bewaar' ik dat voor morgen (meestal het eerste en dus weer laat thuis en dus niet koken en ook niet de klusjes doen... )
MissBobby
20-05-2023 om 17:48
Ga ik al uit bed of blijf ik toch nog liggen? (Om half zeven in het weekend)
Zal ik nog een kopje koffie nemen of beter van niet? (bij de derde)
Welk fruit doe ik in de yoghurt?
Neem ik de auto of de fiets?
En ga zo maar door. Qua werk, verbouwen kan ik heel goed kiezen maar de kleine dingen…….:
MellowTurkey78
20-05-2023 om 18:08
yette schreef op 20-05-2023 om 16:06:
Geen dagelijkse dilemmas hier. Ik ben ontzettend impulsief en doe ik maar wat. Bij dagelijkse zaken is dat geen enkel probleem. Maar ik ga ook regelmatig impulsief een grotere uitdaging aan, wat me dan bij de uitvoering wèl voor dillemma's stelt.
Ik wil als controlfreak op les bij jou...
Herfstappeltaart
20-05-2023 om 18:28
Dagelijkse dilemma's heb ik niet zozeer. Ik kan wel maanden (zo niet jaren) twijfelen over een kleur op een muur of een nieuw meubelstuk.
MidasWolf
20-05-2023 om 19:00
Hier eerder het dilemma wat ik met bepaalde stukken tuin ga doen welke stijl, planten en bloemen erin. Wat voor tuinset enz. Daar kan ik lang over twijfelen. Heb ook niet zulke groene vingers. De basics gaan prima daar houdt het voor nu even bij.
Kersje
20-05-2023 om 19:07
Voordeel dat ik sinds mijn diagnose ‘ongeneeslijk ziek’ geen dagelijkse dilemma’s meer heb, sowieso geen echte dilemma’s meer………
‘Gewoon’ iedere dag opnieuw genieten van wat er op mijn pad komt, zo min mogelijk druk maken over onbelangrijke zaken en nu vooral genieten van de zon, helemaal gratis en voor niets! ❤️
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.