Huiskamer
Lali
09-03-2023 om 18:28
Ted68 schreef op 09-03-2023 om 15:48:
Mein eigen thee: stukjes inzweer, beetje kurkuma, en Marrokkaanse munt uit de tuin, in de zomer koud, met ijsklontjes, en in de winter warm
Stukjes inzweer? Wat is dat?
Auwereel
09-03-2023 om 18:37
Hangt van het moment van de dag af. Ik begin graag met een sterke, zwarte thee. Als ik bij de lunch thee drink, een groene thee. Rooibos als vieruurtje (hoewel ik dan ook wel koffie drink op dat tijdstip), jasmijnthee bij het avondeten en goede nachtrust thee voor het naar bed gaan.
Hadassah
09-03-2023 om 18:42
Nog niet genoemd volgens mij: Vanille!! Van Lipton. Niet in de supermarkt te koop, maar wel te bestellen bij kantoorvakhandel (dat doe ik dus ook regelmatig). Ooit ontdekt in een hotel. Meesten in m'n omgeving vinden het smerig š.
En Earl grey enĀ caramelised pear..
Pepperoni
09-03-2023 om 19:10
In de herfst en winter drinkbeker regelmatig thee en mijn top 3 is sinaasappel, aardbei, meloen. Liefst van het Jumbo huismerk. Niet duur en toch veel smaak.
Broodjebrie
09-03-2023 om 19:10
Hadassah schreef op 09-03-2023 om 18:42:
Nog niet genoemd volgens mij: Vanille!! Van Lipton. Niet in de supermarkt te koop, maar wel te bestellen bij kantoorvakhandel (dat doe ik dus ook regelmatig). Ooit ontdekt in een hotel. Meesten in m'n omgeving vinden het smerig š.
En Earl grey en caramelised pear..
Ooh die ga ik ook proberen! vanille.
Vorig jaar was ik bij iemand en die had vanille-thee van de Jumbo. Ik de dag erna naar de jumbo hier maar daar hadden ze hem niet, zo ontzettend balen! De Hema heeft ook vanille-thee maar ik vind hem zo duur daar..
PerfumedAlpaca84
09-03-2023 om 19:16
Simon Levelt had hele lekkere lavendelthee. En net toen ik die ontdekt had ging hij uit het assortimentĀ
Saga
09-03-2023 om 19:28
Verse gembertheeĀ
Verse muntthee
Verse gember- en munt theeĀ
Mag met of zonder honing
Verder alle rooibos smaakjes en groene (met gember) voor af en toe
Zonnebloem17
09-03-2023 om 19:38
Ben wel een beetje een luxe paard geworden wat thee betreft, vind veel chemisch of the gezoet. Prima voor ergens anders maar niet voor thuis. Hou het meest van kruidenthee.Ā
Lievelings thee is de chai thee van pukka, verveine thee of verse gember citroen thee. Sinaasappel met kaneel en kruidnagel vind ik ook lekker, of de wat betere groene thee (van een zaakje of de markt) met citroen.Ā
Tuinfluiter
09-03-2023 om 19:46
Lali schreef op 09-03-2023 om 18:28:
[..]
Stukjes inzweer? Wat is dat?
Ik denk dat ze ingwer = gember bedoeldĀ
GroenTuintje
09-03-2023 om 19:46
die Lipton thee schijnt ook gezoet te zijn, ooit bij KVW geweest op tv. Ik vind hem ook niet lekker die thee.
Auwereel
09-03-2023 om 19:59
Als ik het koud heb en ik word maar niet warm, is verse gemberthee erg lekker. Veel dunne plakjes verse gember een poosje laten staan in heet water, dat maakt lekkere thee. En dan de stukjes ook opeten en dan word ik wel weer warm!
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.