Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Vraag v.d. dag 8/1/23: Wat is jouw lievelingsdier?


Ik weet het niet. Het is ook erg moeilijk om een goed gevoel te hebben tegenover de dieren omdat er steeds minder plaats voor ze is vanwege al die mensen. Dus ambivalent op zijn minst.

Dieren die geen gevaar voor mij vormen zie ik natuurlijk het liefst; ik zou daarentegen een zwarte beer op bezoek een reden vinden om een heel hoge barricade op te werpen en mogelijk te verhuizen. Maar uiteraard best een mooi interessant dier.

Ik vind alle dieren die geen insect(achtige) zijn leuk, maar ik heb paarden, honden en katten. En daar moeten we het maar bij laten denk ik, als ik met nog een beest aan kom, gaat manlief sputteren 😄. Als ik echt maar een dier zou mogen kiezen, dan zou het een kat zijn.

Regendrup. schreef op 08-01-2023 om 10:06:

[..]

Hier hetzelfde!

Het liefst wil ik er nu al een maar ik ben veel van huis dus wil hem/haar dan niet zoveel alleen laten. Maar ooit komt er eentje! En tot die tijd de honden van anderen maar platknuffelen Mijn vader heeft ook zo'n lekkere knuffelhond

Kat, zonder twijfel😸

Ik hoef ( nu) geen huisdieren maar vind katten en honden leuk.
Mag graag filmpjes kijken van dieren zoals panda, koala, schapen, giraffe, apen, beren etc

Een capibara! Vind die echt zo leuk om te zien 😁 en de Quokka   
Verder ben ik gek op paarden. Dat heb ik doorgegeven aan dochter.

Alle katachtigen en woestijn vos / fennek: 

b732af8f7c833c2f88ecc6b5ff916e9c--totem-poles-fennec-fox.jpg

Qua huisdieren: niks. Ik heb gewoon niks met dieren.
In de natuur vind ik het leuk om vogels te kijken. In de dierentuin vond ik de flamingo’s het leukst.

Echte dierenliefhebbers dat zijn volgens mij mensen zoals Attenborough en crews die natuurfilms maken. Bijzonder kundige, liefdevolle en wijze mensen zijn dat. Die bewonder ik zeer.

En Freek die verschillende malen gewond is geraakt bij het filmen.

Poezie schreef op 08-01-2023 om 09:33:

Met stip op 1: de kat!

Yup en vooral die muts van mij 

Herfstappeltaart schreef op 08-01-2023 om 09:29:

Een hond. Maar dan wel een lieve, zachtaardige, vrolijke

En paarden vind ik schitterende dieren.

Die hond heb ik...en nog wat fluffy ook,hahah. Mijn lievelingsdier.

SpiritedMagpie74

SpiritedMagpie74

08-01-2023 om 10:49

Ooit verliefd geworden op een Leonberger, maar dat is toen niet doorgegaan en het past nu niet in mijn leven.
De leeuw vind ik nog altijd indrukwekkend, maar ook een lieveheersbeestje.

Honden. Heb ik mijn hele leven al en zou echt niet anders willen. Ben er gek op. 

Lievelingsdier van dochter is een giraffe. We mochten laatst in de dierentuin bij de giraffen. Mee voeren met de verzorgster, ze legde alles uit. Hebben ze mee buiten mogen zetten. En ik ben nu ook fan. Wat een geweldige, imposante, zachtaardige, grappige dieren. Fantastisch hoe voorzichtig ze het voer uit de hand van mijn dochtertje kwamen eten. En moet altijd lachen als ik een rennende giraffe zie, blijf dat zo grappig vinden.

vogeltjes! En dan die in mijn voortuin. Is echt een vogeltjesfeest

honden en katten vind ik van afstand vaak leuk maar zodra ze dichtbij komen vind ik het vies.  Zeker als ze ineens tegen je aan gaan.  Maar ben altijd onder de indruk van hun intelligentie 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.