Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Vraag v.d. dag 7/3/23: Wat zou je graag heel goed willen kunnen?

Maar kun je echt niet?


ToetieToover schreef op 07-03-2023 om 12:32:

Oooooo ik zou zo graag vriendjes willen zijn met wiskunde, rekenen, natuurkunde, scheikunde, echt álles uit die hoek blijft niet plakken in mijn hoofd, het drijft rond in de mist en lost spontaan op als de zon gaat schijnen op mijn andere talenten, die ik gelukkig wel heb. Voor taal onder andere en omdat ik nu een Finse vriend heb, ben ik Fins aan het leren. Dat valt nog niet mee 😅.

Dat lijkt mij erg moeilijk, ook omdat Fins volgens mij niet echt tot een taalgroep behoord en totaal anders is dan dat wij gewend zijn. 

Lukt het al een beetje, is het tot nu toe brood bestellen bij de bakker/iets bestellen op terras of kun je al beginnende/gevorderder  gesprekken hebben met mensen. 

Sassenach

Sassenach

07-03-2023 om 12:48 Topicstarter

Herfstappeltaart schreef op 07-03-2023 om 11:30:

[..]

Ruilen? Dat kan ik dan weer goed. Alles ordenen, netjes maken, opruimen. Ik heb ook een trap/voorraadkast met bakjes waarin alles keurig is ingedeeld op soort. Idem met de keukenkast en kruidenlades. Kledingkast wordt elk seizoen schoongemaakt en netjes gelegd/gehangen. In de badkamer een grote mand ook met bakjes erin waar alles netjes in is ingedeeld/opgeruimd. Ik kan alles in donker blindelings pakken.

Heerlijk, daar word ik ook blij van. Ik heb helaas een man die ondanks mijn bakjes en logische opruimsysteem, van alles in die bakjes gooit dat er niet hoort.

Ik zou zo graag handig zijn in het onderhoud van ons huis en onze tuin. Dat ik dat allemaal zelf kon doen. Mijn man heeft ook twee linkerhanden en voor iedere klus moeten we een bedrijf inschakelen. 

Mug schreef op 07-03-2023 om 11:48:

[..]

Lijkt me echt heerlijk om zo te zijn! Maar wat ik ook probeer, het wordt altijd weer een ongeorganiseerde bende (daarbij niet geholpen door een stel kinderen die helaas op hun moeder lijken 😂).

. Het is ook wel een beetje controlfreakerig van mij hoor. Ik word zelf heel zenuwachtig van troep in huis. Eigenbelang dus.

Sassenach schreef op 07-03-2023 om 12:48:

[..]

Heerlijk, daar word ik ook blij van. Ik heb helaas een man die ondanks mijn bakjes en logische opruimsysteem, van alles in die bakjes gooit dat er niet hoort.

Zo'n man heb ik ook helaas. Hij ziet het nut er ook niet van in. Zijn kamer (computerkamer eigenlijk) is ook snel een bende, maar daar sluit ik de laatste jaren maar gewoon mijn ogen voor. 😉

achteruit duiken (soort salto achteruit) in het zwembad. Snap niet hoe dat moet. Lijkt me leuk om te kunnen. 

Ik wil graag goed kunnen koken. Nu vind ik er niks aan, voelt iedere dag weer als een opgave terwijl ik helemaal niks bijzonders maak. Lijkt me fijn om goed te kunnen koken zodat ik het koken leuk ga vinden en er meer afwisseling in het avondeten komt. 

En het lijkt me zo fijn als ik goed zou kunnen hardlopen. Ik ben aan het oefenen maar ben echt al gesloopt na 3,5 kilometer.

Ook ik zou graag goed willen zingen en dansen. Lijkt me heerlijk, je kunt daar zoveel in kwijt. Als een personage uit de serie Fame door het leven gaan, ik zie het al helemaal voor me. 
Helaas heb ik 0,0 aanleg. 

 En het huishouden goed kunnen doen, dat zou ook fijn zijn. Ook hiervoor ontbreekt talent. 

Het lijkt mij fijn als ik makkelijker kan kletsen met mensen die ik niet ken. Bijvoorbeeld met borrels, netwerkevenement, conferenties, etc.. ik sta het liefst toe te kijken ipv actief deelnemen aan een gesprek, laat staan zelf een gesprek met iemand beginnen.

vloeiend Frans of Spaans spreken

Ik kan aardig zingen, maar zou best nog beter willen zingen, maar dat is een kwestie van luiheid, anders zat ik wel weer op zangles. En pianoles.
Ik zou graag weer kunnen fietsen zoals vroeger, of nog beter dan toen, op een vakantiefiets uren kunnen fietsen zonder de weken erna stijf te zijn en pijntje-hier-pijntje-daar.
Voor mijn werk heb ik een hele verlanglijst wat ik graag zou willen leren, maar daar kom ik niet aan toe, want ik heb het al te druk met wat ik al wel goed kan. 
En ik zou wel graag handig-in-huis willen zijn, zodat ik zelf al het achterstallig onderhoud aan zou pakken zonder weer op de klusjesman te hoeven wachten. Als ik nu iets aanpak, ben ik nooit tevreden aangezien ik nogal perfectionistisch ben. 

SpiritedMagpie74

SpiritedMagpie74

07-03-2023 om 13:48

Courage schreef op 07-03-2023 om 11:38:

Programmeren, in een programmeertaal die veel gevraagd is. Oja, en wat meer social skills ja - dat is makkelijker te leren dan dat programmeren.

Echt niet... 😄 (althans, voor mij niet...)

Daddy_gijs schreef op 07-03-2023 om 13:48:

[..]

Echt niet... 😄 (althans, voor mij niet...)

Nouja, eigenlijk heb ik voor beide eerlijk gezegd best talent (gebrek aan social skills valt ook niet heel erg op). Maar ik zou er echt iets mee moeten gaan doen om er beter in te worden. Kennelijk heb ik daar nog geen zin in.
Maar wel interessant voor mezelf om dit zo op te schrijven. Hmm.

(jij kan dus al programmeren begrijp ik?)

masatu schreef op 07-03-2023 om 13:42:

Het lijkt mij fijn als ik makkelijker kan kletsen met mensen die ik niet ken. Bijvoorbeeld met borrels, netwerkevenement, conferenties, etc.. ik sta het liefst toe te kijken ipv actief deelnemen aan een gesprek, laat staan zelf een gesprek met iemand beginnen.

Oh jaaaa, dat zou ik ook graag willen kunnen. Feestjes gaat nog wel, maar netwerken op conferenties vind ik echt de horror. Prima als je toevallig in discussie raakt over een inhoudelijk onderwerp en dan gaat de rest vanzelf, maar een gesprek dat begint met "en wat doe jij of hoe kom jij hier?" of zo'n geforceerd begin als "wat vond jij van die laatste spreker" vind ik vreselijk. Meestal ben ik na het inhoudelijke deel gelijk weg.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.