Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Vraag v.d. dag 7/2/23: Wat is jouw lievelingsfruit?

🍎

Peiling

Wat is jouw lievelingsfruit?
89 stemmen
2%
3%
8%
1%
2%
3%
0%
25%
9%
1%
8%
6%
2%
4%
0%
0%
1%
7%
2%
1%
2%
11%

Aardbeien hier, heerlijk maar dan wel als het hier het aardbeienseizoen is. 

PerfumedAlpaca84

PerfumedAlpaca84

07-02-2023 om 09:07

Banaan, ben ik echt gek op. Gewoon zo, door de yoghurt, gebakken, als smaak in fruit en milkshake. Met chocola. 
Ik vind het meeste fruit lekker, maar bij alle anderen zit een soort voorwaarden: aardbeien als het lekker weer is, meloen als ik dorst heb enz. Banaan kan gewoon altijd 😁

ik stemde voor ik lust geen fruit. Maar das niet helemaal waar. Ik houd niet van verrassingen en dat vind ik vaak bij fruit. Dan heb je een netje sinaasappels en de 5e is droog of zuur, of vol met pitten .

Lastig  kiezen maar als ik er echt maar 1 mag uitzoeken dan mango.  Zo heerlijk in elk seizoen. Maar watermeloen, nectarines, aardbeien, kersen, grapefruits, clementines vind ik ook heerlijk.

LostJellyfish83

LostJellyfish83

07-02-2023 om 09:32

Wat een moeilijke keuze, er is zoveel lekker fruit! Als los fruit dan toch maar de aardbeien, maar alleen in het aardbeienseizoen.

UnknownCrocodile85

UnknownCrocodile85

07-02-2023 om 09:34

oei lastig
Ik ga voor nectarine 

Ik kan er niet 1 kiezen. Ik vind bijna alle fruit (even) lekker. 
Ik kan wel kiezen wat niet: vijgen en pruimen

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

07-02-2023 om 09:43

Uit het lijstje hierboven: passievrucht.

Maar vooral: salak (snake fruit). Tropische vrucht die qua textuur en smaak behoorlijk op een appel lijkt. En aangezien ik dol op appels ben maar ze wegens een allergie niet kan eten, is dit mijn favoriete surrogaat.

Snake-Fruit.jpg

Met stip op 1 peren. Ik eet ze alleen bijna nooit,  omdat ik dan meteen een nacht op de wc zit. 

Frambozen maar ik vind ze te duur dus ik koop ze nooit 

Appels, ook omdat je deze in veel recepten kan verwerken. Appeltaart, appelmoes, appelflappen, appelbeignets, apfelstrudel boboti enz. Je hebt diverse soorten appels met een  eigen smaak net waar je zin in kan hebben, los vind ik ze ook heerlijk. 

En puur op smaak gericht: aardbeien.

LostJellyfish83

LostJellyfish83

07-02-2023 om 12:44

alhambra schreef op 07-02-2023 om 11:21:

Frambozen maar ik vind ze te duur dus ik koop ze nooit

Ja, jammer he. Net als bramen. 

ik hou van veel soorten fruit. De aardbeien van de regeneratieve pluktuin waar ik lid van ben zijn hemels, daar zit 10x meer smaak aan dan aan supermarktaardbeien. Verder hou ik van steenvruchten, vooral kersen en perzikken. En een sappige mandarijn, liefst een beetje zuur, vind ik lekker.

1. Aardbeien
2. Nectarine
3. Galia meloen

Blauwe bessen, frambozen en bramen vind ik ook lekker maar dan vooral in gebak of door kwark. Ik vind mandarijnen in theorie heel lekker, maar alleen als ze perfect zijn en 9 van de 10 keer zijn ze dat niet en dan moet ik ze niet (zuur, smakeloos, goor dik huidje).

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.