Huiskamer
Sassenach
30-11-2022 om 06:39
Vraag v.d. dag 30/11/22: Welk ouderwets spel speel jij graag?
Gooi de smartphone, computer, laptop en tablet vandaag aan de kant. Welk ouderwets spel speel je dan graag?
Klaverjassen, sjoelen, Yathzee, Mens-erger-je-niet, Ganzenborden, 4 op een rij, Rummikub, Scrabble, knikkeren, Risk, Pesten, dammen, schaken, Backgammon, Monopoly, Triviant enz.
MMcGonagall
30-11-2022 om 09:40
Sassenach schreef op 30-11-2022 om 06:40:
Ik vind Yathzee en Rummikub nog altijd leuk. En een wat nieuwer spel: 30 seconds.
Deze drie spelen wij het vaakst.
Ik heb laatst bij de dochter van mijn vriend Catan gespeeld. Was ook erg leuk, maar je bent dan wel even bezig.
Evaluna
30-11-2022 om 09:49
Rummikub!
Kinderen vinden yathzee ook leuk en verder spelen we weleens uno of keer op keer.
Catan junior hebben we, maar dat spelen we niet zo vaak meer.
Heb voor sinterklaas een spelletje besteld met kaartjes van smileys en blokjes waarmee je die smiley zo snel mogelijk moet maken. Ziet er leuk uit.
Quatro en regenwormen hebben we ook nog.
Eerlijk gezegd zou ik wel meer spelletjes met de kinderen kunnen doen. Maar ben er niet mee opgegroeid, dus denk er vaak ook niet aan.
TheeBoek
30-11-2022 om 09:57
Rummikub, Mens erger je niet. En voor Sinterklaas krijgen de kinderen Monopoly!
Maar we spelen hier heel veel spelletjes, nieuwe en oude!
LostJellyfish83
30-11-2022 om 10:05
alhambra schreef op 30-11-2022 om 09:21:
Uit de nog oudere doos:
- padvinderspel
- stap op
Stap op! Dat speelden wij altijd bij mijn oma, dat was echt een leuk spelletje
Boekenwurm83
30-11-2022 om 10:06
Rummicub, SkipBo, Catan, Ticket to ride zijn in ieder geval spelletjes die ik vaak wel leuk vind om te spelen. Doe ook wel regelmatig spelletje en deze zijn dan toch de spelletjes die het vaakst op tafel komen.
masatu
30-11-2022 om 10:28
Menserger je niet speel ik nog regelmatig met mijn moeder. Maar dan wel op de achterkant (6 kleuren), en 3 kleuren p.p.
Scrabble speel ik dagelijks in de vorm van wordfeud op de telefoon. Dus wel een “ouderwets” spel, maar niet op de ouderwetse manier 😉
Cookielover
30-11-2022 om 10:31
Met de kinderen heb ik ongelofelijk veel Mens erger je niet, Vier op een rij, Levensweg, Stratego, Monopoly en ganzenbord gespeeld. Ik vergeet vast nog wat spelletjes nu.
Tegenwoordig netflixen ze liever
30 seconds vind ik erg leuk! Doe ik regelmatig met vrienden of de kinderen.
MMcGonagall
30-11-2022 om 10:46
masatu schreef op 30-11-2022 om 10:28:
Menserger je niet speel ik nog regelmatig met mijn moeder. Maar dan wel op de achterkant (6 kleuren), en 3 kleuren p.p.
Scrabble speel ik dagelijks in de vorm van wordfeud op de telefoon. Dus wel een “ouderwets” spel, maar niet op de ouderwetse manier 😉
Ha, nog een volhouder met Wordfeud. Ik heb volgens mij nog een tegenspeler die ik ooit via OO heb gekregen. Ook nog een man die ik als random tegenspeler kreeg en die is blijven hangen. We chatten twee keer per jaar of zo, hij is gewoon een fatsoenlijke speler. Daarnaast wat collega’s en kennissen.
Dolfje
30-11-2022 om 11:03
Wordfeud speel ik ook nog steeds. Wel met bekenden.
Verder qua gezelschapsspellen eigenlijk niks want ik heb een man getroffen die er niet van houdt. 1 keer in de 15 jaar of zo spelen we eens monopoly.
Vroeger speelden we trivia pursuit, ligt ook nog ergens net als Scrabble.
SpiritedMagpie74
30-11-2022 om 11:24
Alle old-school-spelletjes vind ik op z'n tijd wel leuk.
Stratego staat hier nu op één.
Daarnaast 4-op-een-rij, risk, schaken, jenga, dom-mens-erger-je-niet, rummikup, kolonisten van Catan
Monopoly gaat me te traag (ook al heeeel lang niet gespeeld)
oudmaarnognietkoud
30-11-2022 om 11:25
ik speel vaak patience maar dan op de laptop. Rummykub, yahtzee en scrabble vind ik ook leuk maar dat is lastig in je upje.
Snoeske
30-11-2022 om 11:45
Catan op 1, bijna wekelijks met mijn broer en schoonzus.
Met kinderen wordt er gekaart, rummikub, halli halli, mens erger je niet.
masatu
30-11-2022 om 12:10
MMcGonagall schreef op 30-11-2022 om 10:46:
[..]
Ha, nog een volhouder met Wordfeud. Ik heb volgens mij nog een tegenspeler die ik ooit via OO heb gekregen. Ook nog een man die ik als random tegenspeler kreeg en die is blijven hangen. We chatten twee keer per jaar of zo, hij is gewoon een fatsoenlijke speler. Daarnaast wat collega’s en kennissen.
Ik speel het eigenlijk alleen met mijn vader, verder geen andere (on)bekenden. Maarja, eerst was het inderdaad veel populairder!
GroenTuintje
30-11-2022 om 12:31
Ranjemeteenrietje schreef op 30-11-2022 om 07:41:
Ik hou van spelletjes spelen, maar niemand die mee wil doen
Met de kinderen kan nu wel steeds meer! Na Sinterklaas hebben we er Betoverde Doolhof en Ticket to Ride (junior) erbij.
Verder vind ik Kolonisten van Catan, Dix It, Party & Co, Cluedo leuk. En snelle spelletjes als Set, Vlotte Geesten, Speed Cups, Kakkerlakkensoep ook leuk.
Misschien moeten we hier een viafora spelletjes middag gaan organiseren
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.