Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Vraag v.d. dag 30/1/23: - [ ] Wat roep jij meestal als je jezelf per ongeluk pijn doet?


Toen ik laatst over een ongelijke stoeptegel struikelde riep ik toen ik onderuit ging "shiiiiit!", dus kennelijk dat.

Sassenach

Sassenach

30-01-2023 om 07:59 Topicstarter

Ik ben heel goed in mezelf stoten tegen van alles en nog wat. Meestal roep ik dan tegen mezelf: “Muts, daar staat al heel lang een ….!!” Om vervolgens als het flink pijn doet “Au, au, au, au!“ te roepen.

Ahhhhh, auwauwauwauwau….

En als het echt pijn doet, dan zou er zomaar een klein, beschaafd scheldwoordje uit kunnen komen. Maar die mag ik vast niet benoemen hier. 

Niets, ik krimp in mekaar en vraag me af hoe lang dit me weer gaat hinderen in mijn bewegingsvrijheid.

UnknownCrocodile85

UnknownCrocodile85

30-01-2023 om 08:28

Ik kan wel vloeken 😊

Ik heb me er weleens op betrapt dat ik eigenlijk niks zeg als ik alleen ben, hooguit een soort kreun als het echt heel zeer doet. Als er mensen bij zijn heb ik blijkbaar meer  erkenning nodig en komt er meer herrie uit.  Vloeken zal ik niet snel doen,  meer jammeren omdat ik zielig ben.  Auwauwauw heeft blijkbaar geen zin als je alleen bent 😉

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

30-01-2023 om 08:34

Als het echt flink zeer doet: auwauwauwauw en dan overgaand in een soort gekreun.

Ik vloek.

Wieder schreef op 30-01-2023 om 08:31:

Ik heb me er weleens op betrapt dat ik eigenlijk niks zeg als ik alleen ben, hooguit een soort kreun als het echt heel zeer doet. Als er mensen bijzijn heb ik blijkbaar meer erkenning nodig en komt er meer herrie uit. Vloeken zal ik niet snel doen, meer jammeren omdat ik zielig ben. Auwauwauw heeft blijkbaar geen zin als je alleen bent 😉

Da's een hele beschouwing. Ik vind het ook een groot voordeel dat je een heel erg pijnlijk gezicht kan trekken zonder dat iemand vraagt wat er aan de hand is. Want dan moet je een ander hersendeel inschakelen namelijk "communicatie".

Natuurlijk wil ik na een minuut wel klagen.

Meestal vind ik dat ik het had kunnen voorkomen, dus dan roep ik ‘súkkel!’ tegen mezelf. Bij echt pijn zoals hard je kleine teen stoten is het denk ik toch gewoon au. 

dan floept er nog wel eens een scheldwoord uit mijn mond 

Als het echt erg is, zeg ik woorden die ik niet kan opschrijven. Begint wel met au, maar dan de meestvoorkomende vloek, een drieletterwoord en twee ziektes die vrijwel zijn uitgeroeid.

Àjjè,  en als het heel erg pijn doet komt er een minder fraai woord bij wat ik hier niet zal herhalen.

KAK!!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.