Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Vraag v.d. dag 3/4/23: Wat is jouw lievelingsgerecht?


Kaasplank. Daarop graag: Langres, epoisse, brie de meaux, Sainte-Maure De Touraine (geitenkaas), en nog een paar bauwschimmelkazen. Daarbij graag honing, vijgenjam, noten en kletsenbrood. 

MMcGonagall schreef op 03-04-2023 om 12:48:

[..]

Een wit puntje met paling vind ik ook echt een traktatie. Ik heb een collega die dat altijd trakteert als hij jarig is. Sommigen gruwelen ervan wat ik echt onbegrijpelijk vind.


Ik vond de smaak van paling best lekker. Maar het zijn aaseters en de aloude manier om ze te vangen was door een stuk kadaver in het water te hangen en dan zat dat een dag later vol met palingen. Nog steeds vang je paling in beginsel met dood aas. Sindsdien vind ik het toch wat onsmakelijk.

Visgerechten, pittige kazen. En verder vind ik eigenlijk alles lekker, ik houd alleen niet van orgaanvlees.

Ginevra schreef op 03-04-2023 om 13:29:

[..]


Ik vond de smaak van paling best lekker. Maar het zijn aaseters en de aloude manier om ze te vangen was door een stuk kadaver in het water te hangen en dan zat dat een dag later vol met palingen. Nog steeds vang je paling in beginsel met dood aas. Sindsdien vind ik het toch wat onsmakelijk.

Oh... Had ik dit maar niet gelezen...

Pasta tomaten/basilicumsaus met wokgroente .

lasagne 🤤 als dat op de kaart staat ergens, neem ik dat!

BlairW schreef op 03-04-2023 om 15:59:

lasagne 🤤 als dat op de kaart staat ergens, neem ik dat!

Staat nu in de oven 

Madamecannibale schreef op 03-04-2023 om 16:04:

[..]

Staat nu in de oven

En bij mij op het weekmenu voor volgende week Goede inspiratiebron, dit topic!

Met kop en schouders steekt dit gerecht boven mijn lievelingskostjes uit, mits door mijn man klaargemaakt: pasta met gorgonzola, créme fraiche, bleekselderij, cashewnoten en peren. Met een lekkere salade.
Nu weer zin in (helaas eten we een preischotelfantasie).

Jeetje, zoveel! 

Op dit moment heb ik al een week zin in rendang. Maar zomers zijn oa knoflooktomaten met geitenkaas en bacon favoriet. 

En verder op de gedeelde eerste plaats: nacho grande, pasta putanesca, de insanity burger van Jamie Oliver, lasagne tricolore, soba noodles met aubergine en mango van Ottolenghi, de paddoburger van Bagels & Beans, ratatouille, enchilada's, zelfgebakken brood met overjarige kaas, eend van de bbq, allerlei uitgebreide salades ... 

En nu heb ik hongerrrrr!!!!


Teveel maar ik hou wel echt van soep. Zoveel soorten..
Zelfgemaakte kipragout.
Nacho's, taco's ook lekker. Zeker met guacamole erbij.
Kaas. Op brood ( nu even kha dus nu vooral uit het vuistje), tosti, kaasfondue.

Picunia schreef op 03-04-2023 om 16:30:

Met kop en schouders steekt dit gerecht boven mijn lievelingskostjes uit, mits door mijn man klaargemaakt: pasta met gorgonzola, créme fraiche, bleekselderij, cashewnoten en peren. Met een lekkere salade.
Nu weer zin in (helaas eten we een preischotelfantasie).

Deze toevoeging of en andere van vergelijkbare strekking doet het hem voor sommige gerechten.  Dat is in mijn draadje Thuis is de ......... toch het lekkerst ook aan de orde geweest. 

Erwtensoep (snert) van mijn moeder is (in de winter) echt geweldig. Vroeger zei mijn tante dat ze hetzelfde recept van oma gebruikte en dus dezelfde snert kookte als mijn moeder maar op de een of andere manier was haar snert niet zo lekker.  En die ervaring heb ik met meer dingen. Babi pangang is bij het ene Chinese restaurant anders en dus lekkerder dan bij het andere. Bij de Italiaan hier in het dorp is de canneloni met spinazie veel minder dan een dorp verderop. 

Ik zal nooit zeggen dat ik lasagne lekker vindt en het dus bestel als het op de kaart staat.  Niet overal is de lasagne lekker genoeg naar mijn idee.

PerfumedAlpaca84

PerfumedAlpaca84

03-04-2023 om 17:58

Dolfje schreef op 03-04-2023 om 17:46:

Teveel maar ik hou wel echt van soep. Zoveel soorten..
Zelfgemaakte kipragout.
Nacho's, taco's ook lekker. Zeker met guacamole erbij.
Kaas. Op brood ( nu even kha dus nu vooral uit het vuistje), tosti, kaasfondue.

Oh ja, zelfgemaakte kipragout! Oooh zin in.

Oh ragout Ook grote favoriet hier!

Mug schreef op 03-04-2023 om 10:52:

Mijn lievelingsgerechten zijn toch echt de desserts

Een italiaans ijscoupe, zelfgemaakte tiramisu, trifle, apfelstrudel , etc etc Heerlijk!

whahhaha, ja dat is als ik uit eten ga ook t favoriet.

 t Liefste  gewoon alleen voor en nagerecht

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.