Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Vraag v.d. dag 3/12/22: Waar krijg jij kippenvel van?

Het kan zomaar gebeuren. Je hoort/ziet/proeft/ruikt/voelt iets en plots komt er kippenvel opzetten. Waar krijg jij precies kippenvel van?

Als ik onder een warme douche ga of de sauna in. Van top tot teen kippenvel.

watertoren schreef op 03-12-2022 om 10:34:

Van mooie muziek krijg ik kippenvel en als ik moet poepen.
Een paar jaar geleden toen ik op straat liep kreeg ik ineens een naar gevoel en kippenvel op mijn armen. Bleek dat er een man mij aan het volgen was. Ik was echt bang en ben de bloemenwinkel in gelopen en heb het tegen de eigenaar gezegd. Ik mocht daar blijven schuilen. De man bleef bij de planten buiten kijken. Pas na een minuut of 10 ging hij weg. Toen hij ver genoeg weg was ben ik snel naar huis gelopen. Ik trilde helemaal.

Hè bah . Nooit meer gezien naderhand?

Sassenach

Sassenach

03-12-2022 om 14:01 Topicstarter

KillerQueen schreef op 03-12-2022 om 11:52:

Of als iemand ineens erg pijn krijgt door een botbreuk ofzo.

O ja, dat heb ik ook. En dan trekt er ook een soort rilling door mijn onderlijf.

Muziek die me raakt , watergeuren parfum  en van de kou .

Herfstappeltaart schreef op 03-12-2022 om 13:33:

[..]

Hè bah . Nooit meer gezien naderhand?

Nee, gelukkig niet. Ik zou hem wel meteen herkennen.

Klankschalen en didgeridoos...

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

03-12-2022 om 16:48

Ik zag Floor Jansen en Henk Poort op de tv en was helemaal van de leg, zo mooi vond ik het. Later nog een keer geluisterd met koptelefoon en toen was het vol kippenvel en tranen. Geen idee waarom, maar die klanken kwamen zo hard binnen.

Poezenmeisje schreef op 03-12-2022 om 15:41:

Klankschalen en didgeridoos...

Aanvulling: Moordneigingen.

Poezenmeisje schreef op 03-12-2022 om 17:03:

[..]

Aanvulling: Moordneigingen.

Oooo echt waar , zo erg ? Ik vind klankschalen juist heerlijk rustgevend klinken

ProfitableMantis53

ProfitableMantis53

03-12-2022 om 17:15

wild-flower schreef op 03-12-2022 om 17:06:

[..]

Oooo echt waar , zo erg ? Ik vind klankschalen juist heerlijk rustgevend klinken

Maar bedoelt ze positief of negatief? Dat is me bij sommige antwoorden hier niet helemaal duidelijk

Nera schreef op 03-12-2022 om 17:15:

[..]

Maar bedoelt ze positief of negatief? Dat is me bij sommige antwoorden hier niet helemaal duidelijk

Nou , 'moordneigingen'  klinkt voor mij toch wel een beetje negatief hoor ...

Van massaal meezingen met muziek. De Dijk omdat het Nu Nog Kan (afscheidstour) of meer algemeen omdat het nu na Coronalockdowns Weer Kan.

Wildvreemden die etickets voor elkaar zoeken. (Dijk fans)

LostJellyfish83

LostJellyfish83

03-12-2022 om 17:36

wild-flower schreef op 03-12-2022 om 17:28:

[..]

Nou , 'moordneigingen' klinkt voor mij toch wel een beetje negatief hoor ...

Een trui/bolletje van goedkoop acryl, heb er vanochtend in de stad weer genoeg aangeraakt.  Mooi van verre maar verre van mooi als je het aanraakt.  De rillingen en fysiek kippenvel op mijn rug. 

SpiritedMagpie74

SpiritedMagpie74

03-12-2022 om 17:47

Tickel schreef op 03-12-2022 om 16:48:

Ik zag Floor Jansen en Henk Poort op de tv en was helemaal van de leg, zo mooi vond ik het. Later nog een keer geluisterd met koptelefoon en toen was het vol kippenvel en tranen. Geen idee waarom, maar die klanken kwamen zo hard binnen.

Kun je nagaan wat Floor + Henk life met een mens doet... 
27 november 2022 Amsterdam 😀
(ik krijg dan geen kippevel, maar tranen in mijn ogen van emotie)

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.