Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Vraag v.d. dag 28/12/22: Welk muziekinstrument kun of kon jij spelen?

Kun of kon jij een muziekinstrument spelen? Zo ja welke en hoe goed was je daar in?

Basgitaar en zang. Met beide ook in bandjes gezeten, en sinds kort weer basgitaar opgepakt. (Ook weer voor een bandje gevraagd, maar daar moet ik eerst nog weer voor oefenen .)

AggressiveReindeer87

AggressiveReindeer87

28-12-2022 om 11:26

Ben als kind begonnen met blokfluit, daarna piano, gitaar een blauwe maandag (moeilijk!) en inmiddels zing ik alweer jaren opera/klassiek.
Ik kom uit een vrij muzikale familie en dat vind ik leuk. Leuke vraag!

Helemaal niks. Geen aanleg voor.

AggressiveReindeer87

AggressiveReindeer87

28-12-2022 om 11:29

Dolfje schreef op 28-12-2022 om 11:28:

Helemaal niks. Geen aanleg voor.

Hoeft ook niet, gewoon doen 

Phoebe1982 schreef op 28-12-2022 om 11:29:

[..]

Hoeft ook niet, gewoon doen

Nee dat doe ik mezelf en anderen  niet aan 

AggressiveReindeer87

AggressiveReindeer87

28-12-2022 om 11:39

Dolfje schreef op 28-12-2022 om 11:31:

[..]

Nee dat doe ik mezelf en anderen niet aan

Vergeten te zeggen; ja je kunt muzikaal talent hebben maar dat wil niet zeggen dat het vanzelf gaat. Ik ben echt niet al noten-lezend en opera zingend geboren hoor...  ..

Ik speelde als kind keyboard maar ben alles vergeten.

LostJellyfish83

LostJellyfish83

28-12-2022 om 11:50

Phoebe1982 schreef op 28-12-2022 om 11:39:

[..]

Vergeten te zeggen; ja je kunt muzikaal talent hebben maar dat wil niet zeggen dat het vanzelf gaat. Ik ben echt niet al noten-lezend en opera zingend geboren hoor... ..

Ik ben lichtelijk jaloers op je, ik zou graag opera kunnen zingen! Zo prachtig mooi is dat 

Maar helaas...ik kan veel dingen , maar zingen hoort daar niet bij 

PerfumedAlpaca84

PerfumedAlpaca84

28-12-2022 om 12:00

Ik ben ook op de blokfluit begonnen en toen piano gaan spelen. Sinds een half jaartje staat er wel weer een keyboard in mijn huis, maar ik merk dat ik niet meer kan wat ik ooit kon. Dat maakt me wat gedemotiveerd, maar ik hoop het toch wel weer op te gaan pakken.

En het is inderdaad vooral oefening. Niemand kan direct een instrument spelen. Je kunt er wel heel snel heel goed in worden, maar uiteindelijk moet je het vooral veel doen om het te leren. 

Als kind blokfluit. 
Drummen,  totdat een paar jaar geleden ik daar 'zomaar' onhandiger in werd.  Geen idee wat er was. Nu is duidelijk te zien hoe mijn handen vergroeid zijn. Drummen laat ik nu over aan eega,  hij was er sowieso vaardiger in

Gestart met blokfluit op de basisschool, daarna een flink aantal jaar gitaarles gehad, daarna pianoles. M’n gitaar heb ik al een tijd niet meer aangeraakt, maar piano speel ik nog steeds graag en veel. Ik vind het stiekem nog steeds jammer dat ik van m’n ouders niet naar het conservatorium ‘mocht’, want ik hield/houd echt van muziek maken! 

ik heb piano gespeeld als kind, vond het heel leuk maar halverwege kreeg ik lerares die nogal streng was waardoor ik erg onzeker werd.
toen ben ik gestopt, zit er soms over te denken om weer les te nemen maar ik heb geen plek voor een piano en ja je moet wel blijven oefenen 

Ik kan een of twee liedjes op de piano, niveau Vader Jacob. Ik had mijn oudste eens een xylofoon voor haar verjaardag gegeven. Van tevoren een liedje geoefend om indruk te maken op mijn driejarige. Haar familie van vaderskant is zeer muzikaal, met als topper haar opa die uit ieder instrument binnen een kwartier een liedje krijgt en zelfs nummers na kan spelen die hij een keer heeft gehoord. Schoonpa pakte dus direct die xylofoon en speelde het complete repertoire van K3. Daar ging ik met mijn olifantje in het bos

Wandelvrouwtje schreef op 28-12-2022 om 12:00:

Ik ben ook op de blokfluit begonnen en toen piano gaan spelen. Sinds een half jaartje staat er wel weer een keyboard in mijn huis, maar ik merk dat ik niet meer kan wat ik ooit kon. Dat maakt me wat gedemotiveerd, maar ik hoop het toch wel weer op te gaan pakken.

En het is inderdaad vooral oefening. Niemand kan direct een instrument spelen. Je kunt er wel heel snel heel goed in worden, maar uiteindelijk moet je het vooral veel doen om het te leren.

Inderdaad. Het is gewoon oefening, ook zonder aanleg kom je een heel eind en kan je heel leuk amateur spelen. Je hoeft niet meteen de nieuwe Yo Yo Ma te zijn natuurlijk. 

Niet dat je dan meteen een muziekinstrument moet spelen, maar ‘ik heb geen aanleg’ is natuurlijk niet echt een reden. 

Heb vroeger wel keyboard gespeeld en er ook les in gehad. Was er nooit echt goed in, en   al heel lang niets meer mee gedaan, dus ben het nu ook wel verleerd.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.