Huiskamer
Koettie
24-03-2023 om 10:50
De woonkamer en slaapkamer omdraaien. Woonkamer zit aan de straatkant, weinig licht want smal straatje en geen voortuin dus zie alles ej iedereen steeds langslopen. De slaapkamer grenst aan de tuin en daar is in de ochtend een hoop zon. Sowieso leuker uitzicht op het groen. Maar te ingewikkeld, duur en teveel moeite wanr we willen met een jaar of 5, 6 opzoek naar een andere woning.
Saga
24-03-2023 om 10:57
yette schreef op 24-03-2023 om 10:09:
Vanalles. Te beginnen met nieuwe kozijnen. Of hele nieuwe gevels. De radiatoren zien er na 50 jaar niet meer uit. Het parket is mooi, maar danst 's zomers, dus dat mag vervangen. Ik zou verder graag airconditioning willen. En de badkamer is retro op een niet leuke manier.
Een grotere tuin zou ook tof zijn, met ergens een overdekt terras. Maar ik denk niet dat de buren daarvoor hun tuin af willen staan
Ik zou best een stukje van onze tuin af willen staan, 100m2 tot 200 m2 ofzo. Is dat genoeg?
Gok alleen dat je dan een stuk moet rijden om van je tuin te genieten.
SpiritedMagpie74
24-03-2023 om 10:57
Waar zullen we beginnen...
- Nieuwe bijkeuken (gaat dit jaar gebeuren)
- Nieuwe ge-isoleerde vloer (gaat ook dit jaar gebeuren) en dan gelijk vloerverwarming
- Ik hoop dan ook de open haard te verwijderen of iets beters dan wat het nu is.
- Nieuwe badkamer, want tegeltjes laten los -- is 20 jaar geleden niet goed gegaan. Indeling is ook niet handig... doorgeschoven na een volgende lotto die ik nooit ga winnen...
- Wellicht nieuwe schuur?
SuzyQFive
24-03-2023 om 11:17
Vloerverwarming, vloerisolatie, nieuwe vloer beneden. Gladgestucte muren, wc beneden (is nog origineel 1981), trappen, de voorzolder netjes afgetimmerd en alles wat netter afgewerkt.
Een mooie elegante oplossing waarbij de katten zelf naar binnen en buiten kunnen 😅.
Oh en alle aardbevingsschade weg en verholpen.
En qua tuin: grindtegels eruit en het terrasdeel met mooie tegels en van mijn gras is niets meer over dus dat ook even weer mooi aangelegd.
Ha, zo lijkt het een enorme wensenlijst maar ik heb een fijn huis. Normaliter had ik veel hiervan al zelf aangepakt maar dat lukt fysiek helaas niet meer.
Ohh en ik heb net het behang in de slaapkamer weg moeten halen want de bevingsschademeneer komt straks langs. Dus de slaapkamer ook weer netjes 😅
Renmuis
24-03-2023 om 11:35
We hebben net een nieuw huis gekocht, waarmee heel veel wensen in vervulling zijn gegaan, maar we hebben ook concessies moeten doen omdat we nog in een overspannen markt gekocht hebben, helaas. De grootste daarvan is een achtertuin op het noorden. Omdat er ook een groot gebouw pal achter het huis ligt, wordt het echt een schaduwtuin. We gaan er het beste van maken, want je doet er niets aan.
Verder de volgende plannen:
- nieuwe keuken (zit een echte klassieker in, ahum)
- zonnepanelen (de voorkant ligt dus vrij en pal op het zuiden, dus dat is weer heel gunstig)
- horren voor de ramen (dochter en ik zijn allergisch voor muggenbeten, dus hoge noodzaak)
- enkelglas vervangen door hr++ / triple glas (gelukkig maar een paar ruitjes)
- alles binnen schilderen cq behangen
- veel nieuwe meubels (of nieuwe kringloop meubels) want vloeroppervlakte meer dan dubbel ons huidige huis
De rest zien we wel als er weer geld is.
GroenTuintje
24-03-2023 om 11:54
die tuinen van de buren aan ons schenken die doen er niks mee en ik heb juist meer tuin nodig
Schommelstoel
24-03-2023 om 11:57
Een nieuwe badkamer. Dat is echt de grootste doorn in mijn oog. Het is een hele kleine ruimte, badkamer is eigenlijk een te enthousiaste benaming voor die twee vierkante meter natte ruimte. Wastafel en douche, meer is het niet.
Hij dateert uit 1994, er zitten barsten in de tegels, de voegen zijn kapot, de kraan is wit van bijna 30 jaar kalkaanslag die door vorige bewoners weinig aandacht heeft gekregen en de indeling is heel onhandig.
Maar het is een sociale huurwoning, dus de kans dat er iets gaat veranderen is vrij klein...
Schemerlampje
24-03-2023 om 12:05
Schommelstoel schreef op 24-03-2023 om 11:57:
Een nieuwe badkamer. Dat is echt de grootste doorn in mijn oog. Het is een hele kleine ruimte, badkamer is eigenlijk een te enthousiaste benaming voor die twee vierkante meter natte ruimte. Wastafel en douche, meer is het niet.
Hij dateert uit 1994, er zitten barsten in de tegels, de voegen zijn kapot, de kraan is wit van bijna 30 jaar kalkaanslag die door vorige bewoners weinig aandacht heeft gekregen en de indeling is heel onhandig.
Maar het is een sociale huurwoning, dus de kans dat er iets gaat veranderen is vrij klein...
Heb je al eens een nieuwe badkamer aangevraagd bij de verhuurder? Na 30 jaar mag dat toch wel een keer. Dat verandert dan niets aan de oppervlakte, maar een frisse ruimte weer is toch ook wel fijn lijkt me.
Schommelstoel
24-03-2023 om 12:19
Schemerlampje schreef op 24-03-2023 om 12:05:
[..]
Heb je al eens een nieuwe badkamer aangevraagd bij de verhuurder? Na 30 jaar mag dat toch wel een keer. Dat verandert dan niets aan de oppervlakte, maar een frisse ruimte weer is toch ook wel fijn lijkt me.
Ja, een paar jaar terug is het hele complex gerenoveerd van buiten (plus deels binnen) en toen heb ik die badkamer weer eens ter sprake gebracht. Er is iemand komen 'inspecteren' en de conclusie was dat twee voegen zo erg beschadigd waren dat ze herstelt moesten worden en de rest 'functioneert nog als doucheruimte' dus daar deden ze niks aan.
Ik heb uiteindelijk zelf het gebarsten (kunststof) planchet vervangen en een nieuwe spiegel opgehangen. Dat oogt al wat beter. Maar verder is het nog steeds oud en gebrekkig.
De tijd dat je in een sociale huurwoning na 20 jaar automatisch aansprak kon maken op een nieuwe badkamer of keuken is voorbij, dat snap ik ook wel en op zich is er niks mis met oud, maar alleen als het goed onderhouden is. Niet als je onder de douche tegen gebarsten tegels aankijkt. Of als de keukenkastjes niet meer sluiten.
ProfitableMantis53
24-03-2023 om 12:20
Ik zou op de enige kamer boven graag een raam aan de achterkant willen. Het is een kamer onder het schuine dak waar nu maar 1 raam is en dus is het daar vrij donker. Maar ja, huurhuis, dus ik denk niet dat het ooit gaat gebeuren.
LilBub
24-03-2023 om 12:20
Met stip op 1: betere isolate van de achterpui. Als de wind verkeerd staat, waait het vreselijk en de aluminium pui is in de winter een soort koel blok. En wij maar stoken…
Ons balkon ter grootte van een postzegel inruilen voor een tuin, hoeft niet eens heel groot te zijn.
een vaatwasser zou ik heerlijk vinden!
We hebben nu een 80 liter boiler voor al het warme water die zich doordeweeks alleen in de nacht bijvult en er ook nog 3 uur over doet. Dit zou ik graag anders willen.
Het is een sociale huurwoning dus weinig invloed op een aantal punten uit dit lijstje.
Due-scimmie
24-03-2023 om 13:52
We willen graag 3 meter uitbouwen en dan de keuken naar de uitbouw verplaatsen en vloer vervangen.
Rockstar
24-03-2023 om 14:03
Niet mogelijk:
- Overal vloerverwarming en de radiatoren in de woonkamer weg, ik weet niet of dat überhaupt mogelijk is met stadsverwarming en dat lijkt me een peperduur grapje
- Schuifdeur die tot de grootte van 2-4 deuren open kan (met hor), dan moet de hele voorkant eruit en dat gaat de verhuurder VVE nooit goed vinden denk ik en is godvergeten peper duur dus vast ook buiten budget
- Een raam in de badkamer, dan moet ik wel eerst het appartement van mijn buuf slopen
- Het appartementencomplex naast mij en tegenover mij weg zodat ik verder uitzicht heb en eerder zon krijg, maar ja iets met onteigenen en onethisch en zo
- Koelkast hoger met een volwaardige vriezer eronder, maar dan moet ik de hele keuken gaan verbouwen en dat heb ik er niet voor over
- Een andere voordeur en een leuker klinkende bel, maar ja again VVE
Mogelijk:
- Ik twijfel over een zonnescherm, hij lijkt me wel fijn in de zomer maar ik vind het ook wel zonde voor die 2 weekjes in de zomer dat het warm is binnen en mijn parasol staat ook heel gezellig voor buiten (heb een hele mooie met friemels eraan, net mini Ibiza) dus daar hoef ik hem niet voor.
Netherfield
24-03-2023 om 15:00
Heb je even? Op zich hebben we een prima huis, al hebben we boven wat weinig ruimte doordat het schuine dak meteen boven de benedenverdieping begint. Dus het liefst heb ik rechtopgaande muren waardoor er geen schuine wanden in slaapkamer en badkamer meer zitten. En dan wordt de zolder ook een stuk groter! Maar dan kan natuurlijk niet in een helft van een dubbele. Vooral de zolder groter lijkt me erg fijn. Ach ja, verder dromen dan maar.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.