Huiskamer
Moosey
24-03-2023 om 08:16
Heb u effe?
Boven een badkamer maken
Beneden muren en vloeren isoleren en nieuwe vloeren
Trap naar de eerste verdieping omdraaien
Nieuwe keuken
Huidige badkamer beneden ombouwen naar garderobe/apart toilet/washok
En ik zou eigenlijk ook nog wel folie onder de pannen aan de voorzijde van het huis willen hebben (achter hebben we dat al)
Friezinnetje
24-03-2023 om 08:34
ik heb al veel aan mijn huis gedaan, in de tijd dat ik er woon. Krijg er dit jaar nieuwe dakpannen op. Verder zou ik mijn bijkeuken wel willen aan passen, dat het er wat netter en opgeruimder uit ziet. Maar groter lukt niet en hij is smal, dus niet veel mogelijkheden. Verder alles beneden nieuw stucken incl plafond en dan schilderen. Dat is te doen, maar moet ik iemand voor inhuren. En als we dan toch bezig zijn: Nieuwe vloer erin, met vloerverwarming.
Dolfje
24-03-2023 om 08:34
Wij wonen in een appartement en zouden het appartement van de buurvrouw er wel bij willen hebben.
Dan gaan we in die van haar slapen want dat is aan de rustige kant.
Maken we van onze huidige slaapkamer een sportruimte bijvoorbeeld.
Maar goed dat is niet te betalen.
Wat ik stom vind aan ons appartement is dat we in de badkamer ontzettend grote ramen hebben. We kunnen dus niks aan de opstelling veranderen als we een nieuwe badkamer zouden willen. Wie dit bedacht heeft is echt een idioot. Ik zou die ramen weg willen, die staan toch nooit open. Niet nodig met centrale afzuiging. En net of ik daar uit het raam ga kijken.
Yumi
24-03-2023 om 08:39
MidasWolf schreef op 24-03-2023 om 07:27:
De schuur deze zit inpandig en zou wel wat groter mogen, een andere optie is er een in de tuin te zetten. Tot nu toe vind ik dat zonde van de ruimte.
Badkamer met raam zou ook fijn zijn, nu lucht ik door het raam in de aangrenzende slaapkamer open te zetten. Met de mechanische afzuiginstallatie is dat tot dusver voldoende.
Voor de rest best tevreden met mijn huis, zeker nu de organisatie waar ik huur het huis heeft verduurzaamd.
Zou ook graag een raam in de badkamer hebben. Ik heb die mechanische installatie door verhuurder opnieuw laten afstellen, en nu werkt het een stuk beter. Daarnaast kreeg ik de tip vd monteur om de deur op een kier te zetten, en niet helemaal open, sindsdien ben ik nog blijer met mijn huis
Saga
24-03-2023 om 08:48
- een grotere keuken, daar zou een stuk van de garage voor gebruikt kunnen worden (want die is net te krap voor een auto).
- Wc in de bijkeuken in plaats van in de hal bij de voordeur, daar zou ik dan een voorraadkast willen.
- Benedenverdieping aan binnenzijde helemaal opknappen; muren opnieuw stucen, verlaagd plafond eruit, nieuwe meubels, nieuwe mooiere glazen pui aan de achterzijde.
- overkapping buiten opknappen
En nog veel meer, maar dit zijn de belangrijkste
Evaluna
24-03-2023 om 08:54
Ik heb een huurhuis en ben best tevreden, alleen een vaste trap naar de zolder en de zolder een beetje opknappen, dat zou fijn zijn. In het ideale geval een dakkapel erop, zodat het een volwaardige slaapkamer wordt, maar dat mag niet van de woningbouw.
LostJellyfish83
24-03-2023 om 09:04
We hebben al heel veel gedaan in huis, maar wat ik nu nog wil is de muur van de entree/hal verplaatsen. Daardoor komt de trap in de gang ipv in de woonkamer en kunnen de wc en de garderobe wat ruimer worden gemaakt. Die zijn allebei wel heel klein nu.
En ik wil heel graag een overkapping boven mijn terras. Begroeid met blauweregen 💙
TheeBoek
24-03-2023 om 09:15
Een erker aanbouwen aan de voorkant, een nieuwe vloer (inclusief vloerverwarming) maar dat betekend ook dat de houten balkenvloer vervangen moeten worden, een nieuwe keuken en een raam in de keuken laten maken.
Al deze plannen gaan in de komende jaren uitgevoerd worden. Tot die tijd flink doorsparen!
BlairW
24-03-2023 om 09:26
Saga schreef op 24-03-2023 om 08:48:
- een grotere keuken, daar zou een stuk van de garage voor gebruikt kunnen worden (want die is net te krap voor een auto).
- Wc in de bijkeuken in plaats van in de hal bij de voordeur, daar zou ik dan een voorraadkast willen.
- Benedenverdieping aan binnenzijde helemaal opknappen; muren opnieuw stucen, verlaagd plafond eruit, nieuwe meubels, nieuwe mooiere glazen pui aan de achterzijde.
- overkapping buiten opknappen
En nog veel meer, maar dit zijn de belangrijkste
of de auto is gewoon te groot
Madamecannibale
24-03-2023 om 09:30
Mug schreef op 24-03-2023 om 09:04:
We hebben al heel veel gedaan in huis, maar wat ik nu nog wil is de muur van de entree/hal verplaatsen. Daardoor komt de trap in de gang ipv in de woonkamer en kunnen de wc en de garderobe wat ruimer worden gemaakt. Die zijn allebei wel heel klein nu.
En ik wil heel graag een overkapping boven mijn terras. Begroeid met blauweregen 💙
Grappig, in ons huis is het net andersom gedaan door de vorige bewoners. Onze hal en toilet is nog steeds ruim genoeg maar ik vind het wel minder fijn nu de trap in de woonkamer uit komt. Aan de andere kant is de woonkamer nu wel groter en was de hal ook wel erg groot.
Schemerlampje
24-03-2023 om 09:30
Dubbelglas op de bovenverdieping zou fijn zijn en gaat waarschijnlijk dit jaar gedaan worden door verhuurder. In de woonkamer wil ik een andere kast, maar heb nog niets naar mijn zin kunnen vinden. We zouden ook graag boven een toilet willen, we hebben nu alleen beneden een toilet. De zolder moet eigenlijk eens goed opgeruimd worden, maar als ik daar naar kijk, zakt de moed al in mijn schoenen, en weet ik gewoon niet waar te beginnen.
VivaLaVida
24-03-2023 om 09:36
Wij wonen hier nog geen jaar. Hebben alles verbouwd en opgeknapt, ook de tuin. Eigenlijk is niks meer hetzelfde vanaf de sleuteloverdracht.
Het enige wat nog moet gebeuren, maar geen haast heeft is de zolder. Het geld is op en we hebben er nu echt geen zin in.
MissBobby
24-03-2023 om 09:38
ik heb een prima huis en ik woon er graag maar het is wel 50 jaar oud. Heb er al heel veel aan gedaan maar wat ik graag nog wil:
Nieuwe achterpui met openslaande deuren
Een grotere achtertuin met daarin een veranda (niet te realiseren)
Trappen laten bekleden
Op termijn een nieuw dak
yette
24-03-2023 om 10:09
Vanalles. Te beginnen met nieuwe kozijnen. Of hele nieuwe gevels. De radiatoren zien er na 50 jaar niet meer uit. Het parket is mooi, maar danst 's zomers, dus dat mag vervangen. Ik zou verder graag airconditioning willen. En de badkamer is retro op een niet leuke manier.
Een grotere tuin zou ook tof zijn, met ergens een overdekt terras. Maar ik denk niet dat de buren daarvoor hun tuin af willen staan
absor
24-03-2023 om 10:23
nieuwe keuken en liefst stukje groter. Maar ja of er ooit geld voor is denk het niet
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.