Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Vraag v.d. dag 22/12/22: Wat is jouw favoriete vakantieland?

Wat is jouw favoriete vakantieland en waarom?

Scandinavië, zonder twijfel maar wel te duur voor ieder jaar.  We gaan komende zomer naar Frankrijk, dat is een goeie 2e. Of eigenlijk 5e, want Scandinavië zijn natuurlijk 4 landen. 

Lastig om een favoriet land te noemen. We zijn vaak in Frankrijk en Engeland geweest. Beide leuk, maar dat was meer omdat het dan net zo uitkwam of omdat een kind daarheen wilde. Mijn favoriet is waarschijnlijk toch Italië, vanwege het weer en het lekkere eten. Nadeel is dat niemand er fatsoenlijk Engels spreekt. De beste vakantie-ervaring was Zanzibar, maar dat is geen locatie waar ik elk jaar heen kan (qua financiën).

AggressiveReindeer87

AggressiveReindeer87

22-12-2022 om 11:11

Absoluut Griekenland, ik heb sinds 10 maanden weer een vriend en die is Grieks (woont wel in NL). Ik was daar nog nooit geweest dus afgelopen zondag was mijn 1e keer en ik vond het geweldig, ondanks dat ik niet van erg heet weer houdt haha... Erg mooi land en hele vriendelijke en hulpvaardige mensen. Ook leuk dat ik door vriend en zijn familie niet alleen de toerist uitgehangen heb maar ook kennisgemaakt heb met de echte Griekse cultuur.

De Canarische eilanden ( specifiek : la Palma , la Gomera , Lanzarote ).

Griekenland. Er zijn landen die ik qua natuur mooier vind, maar voor de rest minder leuk als vakantieland. Het totaalplaatje van Griekenland is voor mij het beste. 

Het weer is heerlijk. De reistijd is te overzien, geen lange auto-, bus- of treinrit maar slechts een paar uur vliegen. Geen jetlag. De rijke historie en wat daar nu nog van te bezoeken is. De combi zon-zee-strand. Ik hou van bergen als achtergrondplaatje, niet per se om te wandelen. De mensen vind ik over het algemeen aardig. Je kunt er als blonde vrouw normaal over straat zonder lastig gevallen te worden, ik heb me er nooit onveilig gevoeld. Het heerlijke eten, ben gek op vleesgerechten en die zijn er volop. De mogelijkheid om boottochtjes te maken. En het is nog betaalbaar. 

Denemarken!
Ik ben gewoon verliefd op dat land, en ik kan niet eens benoemen waarom. Ik hou van de taal, de mensen, geen idee waarom nog meer. Het is vooral een diepgeworteld gevoel. Sowieso trekt Scandinavië me altijd al. 

AggressiveReindeer87

AggressiveReindeer87

22-12-2022 om 12:21

Malibu2 schreef op 22-12-2022 om 11:24:

Griekenland. Er zijn landen die ik qua natuur mooier vind, maar voor de rest minder leuk als vakantieland. Het totaalplaatje van Griekenland is voor mij het beste.

Het weer is heerlijk. De reistijd is te overzien, geen lange auto-, bus- of treinrit maar slechts een paar uur vliegen. Geen jetlag. De rijke historie en wat daar nu nog van te bezoeken is. De combi zon-zee-strand. Ik hou van bergen als achtergrondplaatje, niet per se om te wandelen. De mensen vind ik over het algemeen aardig. Je kunt er als blonde vrouw normaal over straat zonder lastig gevallen te worden, ik heb me er nooit onveilig gevoeld. Het heerlijke eten, ben gek op vleesgerechten en die zijn er volop. De mogelijkheid om boottochtjes te maken. En het is nog betaalbaar.

Dat was ik nog vergeten, idd heerlijk eten!  (Dat rijmt  )

Malibu2 schreef op 22-12-2022 om 11:24:

Griekenland is ook geweldig inderdaad. Voor moussaka en ouzo met ijs kun je me ‘s nachts wakker maken

Regendrup. schreef op 22-12-2022 om 11:52:

Denemarken!
Ik ben gewoon verliefd op dat land, en ik kan niet eens benoemen waarom. Ik hou van de taal, de mensen, geen idee waarom nog meer. Het is vooral een diepgeworteld gevoel. Sowieso trekt Scandinavië me altijd al.

Ik denk dat je in je vorige leven een Deense bent geweest. 

Frankrijk en dan met name Bretagne.
Ik hou van de rotsen en de niet zo hoge temperaturen en ik vind het ook fijn dat het redelijk aan te rijden is. ik heb een hekel aan lang rijden naar een vakantiebestemming.

Ik heb niet veel gereisd maar dit jaar voor het eerst in Noorwegen geweest en dit land heeft mijn hart gestolen. Volgend jaar gaan we gelukkig weer!!

Regendrup. schreef op 22-12-2022 om 11:52:

Denemarken!

Grappig, dat heb ik met Engeland. Altijd al zo geweest. 

Vrijevlinder schreef op 22-12-2022 om 12:45:

[..]

Ik denk dat je in je vorige leven een Deense bent geweest.

Haha dat zou ik wel heel cool vinden. 

bieb1963 schreef op 22-12-2022 om 13:29:

[..]

Grappig, dat heb ik met Engeland. Altijd al zo geweest.

Maf he hoe dat kan!

pfoe wat lastig kiezen. Ik denk Oostenrijk, maar er zijn zoveel mooie, bijzondere plekken op de wereld 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.