Huiskamer
Sassenach
22-01-2023 om 08:58
Vraag v.d. dag 22/1/23: Welke brillen draag jij?
🕶️
Meerdere antwoorden mogelijk.
Peiling
Welke brillen draag jij?
Maximaal 7 antwoorden.
KillerQueen
22-01-2023 om 09:48
Meestal contactlenzen, dat vind ik veel fijner.
Maar ik heb wel een bril voor erbij want zonder zie ik zelfs de voegen op de badkamer vloer niet eens.
Ohja voor verweg dus.
Tuinfluiter
22-01-2023 om 09:48
Bril en zonnebril voor in de verte
Leesbril
Bij sommige klussen zet ik een veiligheidsbril op
Bakblik
22-01-2023 om 09:58
Multifocale bril met prisma's, de hele dag. Ik kan niks zonder bril. Ik heb er nog een overzet zonnebril bij voor in de auto, omdat 2 bellen met prisma's niet te betalen is een rijden zonder bril geen optie.
Ranjemeteenrietje
22-01-2023 om 10:45
Bril op sterkte (voor in de verte) en een zonnebril op sterkte.
Soms lenzen en dan een gewone zonnebril.
Marie111
22-01-2023 om 10:46
Multifocale leesbril.
Dus bovenin "vensterglas" (= 0) en onderin leesgedeelte.
Ik werd namelijk helemaal simpel van het constant de leesbril op- en afzetten. Op het werk, achter de computer en thuis met lezen tijdens tv-kijken.
Want iemand aankijken met een leesbril kijkt zo stom.
Ik ben zo blij met deze multifocale bril dat ik hem ongemerkt vaak de hele dag op heb.
O, ja. Ik heb dus de poll niet helemaal goed ingevuld. Ik heb nog 2 reserve leesbrillen en een zonnebril op sterkte (ook multifocaal)
LostJellyfish83
22-01-2023 om 10:52
leesbril, bril voor in de verte, zonnebril, tijdens het klussen regelmatig een veiligheidsbril.
Multifocaal kan ik helaas niet vanwege duizeligheid, dus ik moet telkens van bril switchen. Irritant is dat!
MMcGonagall
22-01-2023 om 11:07
Ik draag alleen soms een leesbril. Gedurende de dag kan ik meestal zonder, maar voor kleine lettertjes en in het donker heb ik hem wel nodig. Ik heb ook een zonnebril, maar daar doe ik weinig mee. Ik heb het idee dat ik dan toch minder zicht heb en het zit irritant.
watertoren
22-01-2023 om 11:18
Ik had een bril voor veraf om tv te kijken. Ik kreeg hoofdpijn van tv kijken. Ik zette hem niet altijd op want ik ben te ijdel om een bril te dragen en als er mensen kwamen zette ik hem gelijk af. Sorry maar ik vind brillen echt lelijk en ik vind dat het mij niet staat. Sinds ik een veel grotere tv heb heb ik hem niet meer nodig. Een zonnebril draag ik ook nooit.
wild-flower
22-01-2023 om 11:26
Bril voor in de verte en een leesbril . Wel multifocaal geprobeerd maar daar werd ik duizelig van.
In de zomer een zonnebril voor in de verte .
Friezinnetje
22-01-2023 om 11:31
multifocale bril en zonnebril (ook multifocaal). Bril overdag altijd, zonnebril wanneer ik buiten zit en boek lees. En soms in de auto, maar dan zet ik ook wel eens een oude zonnebril over mijn gewone bril.
ShowyHummingbird30
22-01-2023 om 11:32
Ik draag meestal lenzen. Maar ik heb ook een bril voor in bed of als ik ziek ben (hoge sterkte, dus zonder loop ik overal tegenaan). En een paar maanden geleden heb ik een leesbril bij de drogist gehaald omdat ik met name in de avond (moe, geen daglicht) moeite krijg met lezen. Die laatste ben ik steeds kwijt. Ik moet dus nog een goede opbergplek ervoor vinden...
Knutselkei
22-01-2023 om 11:43
Ik heb lenzen en draag een leesbril. Het lezen gaat nu echt bijna niet meer zonder.
MMcGonagall
22-01-2023 om 11:43
Coreopsis schreef op 22-01-2023 om 11:32:
Ik draag meestal lenzen. Maar ik heb ook een bril voor in bed of als ik ziek ben (hoge sterkte, dus zonder loop ik overal tegenaan). En een paar maanden geleden heb ik een leesbril bij de drogist gehaald omdat ik met name in de avond (moe, geen daglicht) moeite krijg met lezen. Die laatste ben ik steeds kwijt. Ik moet dus nog een goede opbergplek ervoor vinden...
Ik heb een goede, van de opticien. Die zit in mijn werktas. Naast mijn bed ligt er een van de Hema en beneden slingeren er ook twee rond. Altijd wel eentje in de buurt als het nodig is.
Mensen met een bril voor veraf hebben minder snel een leesbril nodig. Mijn vriend kan zonder lenzen in goed dichtbij lezen. Voor erbij heeft hij een +1, terwijl ik jonger ben en al naar +2 moet voor het goede (+1.75 doet het niet meer heel goed).
Dorestad
22-01-2023 om 11:47
1 oog is gelaserd voor veraf, 1 voor dichtbij. Al jaren geleden, ik red me dus zonder brillen maar merk dat ik net wat scherper zie met bril. Dus heb ik: bril voor veraf, bril voor dichtbij, zonnebril, computerbril. Ik draag denk ik 50% van mijn wakkere tijd geen bril.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.