Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Vraag v.d. dag 21/12/22: Kortste of langste dag, waar gaat jouw voorkeur naar uit?

Vandaag is het de ‘kortste’ dag met het minste zonlicht. Vind jij dat heerlijk al dat donker of heb je liever de ‘langste’ dag met veel zonlicht?

Peiling

De kortste of langste dag, waar gaat jouw voorkeur naar uit?
106 stemmen
26%
74%

yette schreef op 21-12-2022 om 08:54:

De langste. Ik voel me mentaal en fysiek stukken fitter bij veel daglicht.

Ik bloei ook (bijna letterlijk) op als de dagen weer langer worden.

Broodjebrie schreef op 21-12-2022 om 12:06:

[..]

Ik bloei ook (bijna letterlijk) op als de dagen weer langer worden.

Ja ik ook. 

Ik heb ook op de langste dag gestemd. En heerlijk inderdaad dat de dagen vanaf nu weer langer gaan worden.
Heb nu alweer plaatjes van zonder al te dikke lagen naar buiten te kunnen gaan en genieten van een terrasje. Deze keer heb ik extra veel reden om uit te kijken naar een fijne zomer, waarvan ik verwacht en hoop dat die er komt.

Als ik moet kiezen dan graag de langste dag

de langste!! En dat het maar snel maart mag worden, op naar de zomer 🌞

Kersje schreef op 21-12-2022 om 14:10:

de langste!! En dat het maar snel maart mag worden, op naar de zomer 🌞

Vandaag de kortste dag! Nog even volhouden 

Absoluut de langste dag in de zomer. Al vind ik de tijd van naar binnen keren en het hoopvolle, het vieren dat het licht weer komt qua sfeer wel weer fijner.

De langste. De winter heeft me al weer lang genoeg geduurd 

Ik vind korte dagen heerlijk, maar kortste dag betekent dat we weer de verkeerde kant opgaan. Ben blij als het de langste dag is geweest, want de goede kant op, maar de langste dag is veel te lang. Dus de periode vóór de kortste dag, dat vind ik het fijnst. 

Zeker weten de langste dag. Ik haat het als het al zo vroeg donker is. Sterker nog: van mij zou het altijd licht mogen zijn. En als ik dan naar bed ga, doe ik mijn rolluik dicht en ik slaap. Geen enkel probleem mee. Ik kan niet wachten tot het eind maart is en de zomertijd weer in gaat, tegen die tijd is het echt alweer lekker lang licht.

De langste, die kan mij niet lang genoeg duren, heerlijk. Ik zie altijd als een berg op tegen januari, dat vind ik zo'n lange ongezellige maand.

Gestemd voor de kortste dag. De langste dag vind ik te lang. Het grauwe van de donkere dagen voor Kerst vind ik ook niets, maar we gaan nu in ieder geval weer de goede kant op!

Kortste dag. Ik vind het gezellig als het donker is. 

LostJellyfish83

LostJellyfish83

21-12-2022 om 22:33

De kortste! Hierna wordt het weer lichter, maar hebben we nog wel de hele winter te gaan,  gezellig vroeg donker en knus binnen met de open haard en kaarsjes aan enzo. Heerlijk. Ik hou wel van deze tijd van het jaar. 

Ik vind het allebei wel wat hebben en ook alle dagen ertussen, ik vind juist de seizoenen en dus ook deze verandering prettig. Als ik moest kiezen tussen altijd lange dagen of altijd korte zou ik de laatste kiezen. Ik vind het fijn als het donker is als ik naar bed ga, en vind het ook lekker als het nog donker is als ik vroeg op sta.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.