Huiskamer
Sassenach
02-01-2023 om 07:30
Vraag v.d. dag 2/1/23: Wat heb jij gedroomd?
Beschrijf de laatste droom die jij je kunt herinneren.
Elmie
26-01-2023 om 08:41
Mug schreef op 23-01-2023 om 12:55:
Ik was op vakantie met man en kinderen, ergens in een buitenland waar heuvels en kastelen zijn. Het ging niet zo goed met me en ik moest medicijnen gebruiken die Maneskin heetten en waar ik een psychose van kreeg. Ik dacht dat iedereen me wilde vermoorden en ging ervandoor.
In wandelde in de heuvels en kwam langs een kasteel. Daar waren we al vaker geweest, dus ik dacht dat ik de weg wel terug wist, maar ik verdwaalde hopeloos. Ik kwam bij een dorpje en kreeg gelukkig wat te eten in een restaurant, voordat ik weer verder ging wandelen. Door de bossen en weilanden liep ik, maar nog steeds geen idee waar ik was. Ik kwam weer langs een kasteel en daar was een pretpark in gemaakt en dus ging ik mee in de achtbaan. Dat was leuk!
Daarna liep ik weer verder en verder tot ik een vrouw tegenkwam die heel vriendelijk was en me wel wilde helpen om de weg terug te vinden. Zij vertelde me dat bovenop de volgende heuvel een toren stond en als je daardoorheen ging was je in Zweden en kon je nooit meer terug. Ik twijfelde even, maar dat was nou ook weer niet de bedoeling en opeens was ik weer bij mijn man op de camping en werd ik wakker.
Echt raar was het
Wat een aparte droom mug. Verdwaald zijnnen de weg niet weten, vind ik altijd zo vermoeiend in een droom.
Regendrup.
26-01-2023 om 08:46
Ik droom niet vaak, maar als ik droom is het vaak een soortgelijke situatie: er is sprake van een noodsituatie en ik moet hulpdiensten bellen, maar dan weet ik het alarmnummer niet meer, of ik krijg mijn telefoon niet ontgrendeld, of ik kan niks meer intypen omdat het scherm niet reageert. En er is geen enkele andere manier om hulp in te schakelen, voelt altijd heel naar als ik dan wakker wordt.
Elmie
26-01-2023 om 08:50
Regendrup. schreef op 26-01-2023 om 08:46:
Ik droom niet vaak, maar als ik droom is het vaak een soortgelijke situatie: er is sprake van een noodsituatie en ik moet hulpdiensten bellen, maar dan weet ik het alarmnummer niet meer, of ik krijg mijn telefoon niet ontgrendeld, of ik kan niks meer intypen omdat het scherm niet reageert. En er is geen enkele andere manier om hulp in te schakelen, voelt altijd heel naar als ik dan wakker wordt.
O die dromen herken ik ook Regendrup. Zo irritant 🤨
Regendrup.
26-01-2023 om 08:51
Elmie schreef op 26-01-2023 om 08:50:
[..]
O die dromen herken ik ook Regendrup. Zo irritant 🤨
Echt zo frustrerend he!
Elmie
26-01-2023 om 09:17
Regendrup. schreef op 26-01-2023 om 08:51:
[..]
Echt zo frustrerend he!
Zeker!
Of als je naar huis wil want je bent zo moe maar je komt maar niet thuis.
lientje69
26-01-2023 om 09:21
Ik droomde dat ik hele dure dvd's had besteld van mijjn favoriete serie van vroeger. En toen kwamen ze binnen en bleek het een soort fotoalbum te zijn met achterin van die dia's die je ook als kind had in zo'n rond plaatjeskijkding dat je voor je ogen hield.
Verder gebeurde ee nog van alles, mijn kinderen en zus kwamen er in voor, en ik bleef maar als een gek in dat fotoboek bladeren in de hoop op bekende foto's. Zelfs Magnum en Crocodile Dundee stonden erin. Maar geen foto's van degene van de serie....
Ranjemeteenrietje
09-02-2023 om 06:44
Ik droomde vannacht dat ik ineens 's avonds naar mijn werk moest, want dat had ik zo afgesproken. En er was iets met de buurvrouw, die had een baby en kreeg gitaarles... en toen werd mijn man boos en we stonden buiten op straat te praten maar ik moest weg naar mijn werk. Plotseling had ik een oude splinterige bezem in mijn handen en sloeg daarmee naar mijn man. Die bezem ging dwars door zijn keel heen, hij was onthoofd. Hij leefde nog wel, want ik kon met hem praten. Ik schrok er enorm van en wilde 112 bellen, maar in plaats daarvan kreeg ik mijn moeder aan de lijn. Ik riep dat ik nu niet kon bellen maar 112 moest bellen. Ondertussen stond mijn man daar met zijn hoofd in zijn handen.
Toen werd ik wakker.
Auwereel
14-02-2023 om 20:08
Ik droomde vannacht dat ik ergens een schildpadje vond, die nogal verloren rond kroop. Dat vond ik zielig dus ik adopteerde hem en deed m in een doosje. Maar dat doosje werd geplet, ik schrok erg. Maar nadat ik het doosje opende, bleek het te gaan om een robot-schildpadje.
De droom schoot me weer te binnen toen ik een foto van een schildpadje tegenkwam op social media.
Ranjemeteenrietje
14-02-2023 om 20:17
Auwereel schreef op 14-02-2023 om 20:09:
Ranjemeteenrietje, heb je je droom ook aan je man verteld?
Haha ja, hij haalde zn schouders op en zei 'leuke droom' 😂
Dolfje
14-02-2023 om 20:28
Ik droomde gisteren dat ik met man in een soort camperbusje zat en hij reed en zat tegelijkertijd op zijn telefoon en hij stuurde ons zo een sloot en weiland in en reageerde niet op mijn geroep.
Blijkbaar riep ik echt want man schudde me wakker.
MidasWolf
14-02-2023 om 20:34
Ik droomde niet zo lang geleden dat ik op een klm vlucht zat met stewardessen die deze uniformen droegen zoals hier te zien is.Niet exact, maar dit nadert enigszins. De vlucht ging naar Zuid-Amerika. Met wie ik ging en hoe lang enz weet ik niet meer. Redelijk lang geleden dat ik zo specifiek droomde.
Sassenach
27-02-2023 om 07:51
Ik droomde dat ik meedeed met een spel. Daarbij kreeg ik kaartjes met aanwijzingen die ik op volgorde moest leggen. En vervolgens moest ik dan iets gaan zoeken.
Een onbekende had ook naar die kaartjes gekeken en wenkte mij dat ik achter hem aan moest komen. Dat deed ik maar ik raakte hem kwijt in de mensenmassa.
Ik kwam toen onbedoeld in een soort metro terecht en ik had geen idee waar deze naar toe ging, dus ik vroeg dat aan andere passagiers. Deze gaven geen antwoord, dus liep ik naar voren, waar de vrouwelijke chauffeur zat.
Zij vertelde me dat ze naar Slum gingen, waar een voorstelling voor kinderen was. Ik had geen idee waar dat lag en of dat wel in de richting was van waar ik naar toe moest. Ik vroeg dus hoe laat ik weer terug kon. Dat kon pas ‘s avonds laat.
En toen werd ik wakker.
PerfumedAlpaca84
27-02-2023 om 07:58
mijn vriend vertelde me gisteren dat hij onderdelen voor de auto had besteld. Ik was een beetje verbaasd, want volgens mij was dat niet nodig. Dus ik vroeg 'oh, was dat nodig dan?'. Hij chagrijnig, dat had ik hem zelf verteld. Nouja, in zijn dromen kennelijk... Gelukkig kon de bestelling nog geannuleerd worden.
Ik droom zelf de laatste tijd vaak over uitglijden. Misschien omdat het.op sommige plekken zo glad is nu?
lientje69
06-04-2023 om 08:47
Ik up deze even.
Ik had vannacht een rare droom
Was bij een groot zwembad met oranje water erin, dat was oranje limonade. Het zwom heerlijk. Nu ben ik heel slecht in drijven, maar ik dreef een hele baan op mijn rug. Plotseling zat de hele tribune vol en begon iedereen te applaudisseren. Daarna was ik bij mijn ouderlijk huis, en de tuin was een bende . Peter Gilles was opeens de eigenaar ( écht, waarom droom ik over die vent???)
Hij ging uiteindelijk de tuin opknappen want de was moest daar droog hangen onder een soort overkapping. Ik moest helpen, want hij en Ruudje waren te zwak om de boomstronk eruit te slaan. Dus die sloeg ik uit de grond met zo'n zware hamer.
Toen moest ik naar de wc in de schuur bij mijn ouders. Daarkon ik nauwelijks inkomen, want de die stond ook vol met rommel. Uiteindelijk kreeg ik de deur een stukje open , maar was er een leiding lek en spoot het water recht in mijn gezicht.
Toen zei Petertje, oh, dat moet ook nog even gerepareerd worden. En toen werd ik wakker.
Erg vreemde droom. Ik probeer verklaringen te vinden ( mijn ouderlijk huis moet verkocht worden, ik zwem de laatste tijd veel, ben overgestapt op limonade in plaats van cola en die Gilles is vaak in het nieuws.)
Maar dat verklaart een aantal andere dingen in mijn droom nog niet.
Hij was weer apart in elk geval.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.