Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Vraag v.d. dag 14/3/23: Hoeveel planten staan er in jouw huis?

En aanvullende vraag: Heb jij groene vingers en hou je van het verzorgen van je planten in huis en je tuin?

Peiling

Hoeveel planten staan er in jouw huis? (Meerdere planten in 1 plantenbak = 1 plant.)
95 stemmen
6%
21%
31%
11%
7%
8%
5%
4%
1%
5%

Sassenach

Sassenach

14-03-2023 om 06:59 Topicstarter

Ik heb niet echt groene vingers, maar hou wel van groen. Mijn man houdt gelukkig de tuin bij en ik doe de planten in huis. Ik heb er c.a. 25. Ik vindt orchideeën erg mooi, dus daar heb ik meerdere van.

ik ben dol op kamerplanten. Ik weet niet hoeveel ik er precies heb, maar het zijn er zeker meer dan 40, ondanks dat er in de winter toch een paar gesneuveld zijn. De afgelopen weken merk ik wel dat het voorjaar eraan komt, want mijn planten zien er allemaal opeens een stuk vrolijker uit weer.

PerfumedAlpaca84

PerfumedAlpaca84

14-03-2023 om 07:04

ik kom op 12. De meeste beneden. Ik had er op mijn werkkamer ook nog 3, maar omdat ik van een koude werkkamer houd hebben die het niet gered deze winter. 

Ik heb één, een joekel van een gatenplant. Misschien telt die wel voor drie. Of vijf.

2 planten 1 kleine cactus en de andere daar weet ik de naam niet van.

7 in de huiskamer maar mijn hobby is het niet.  Echt ze verdrogen onder mijn handen. 

Er staan 11 echt planten en 3 gehaakt planten in de huiskamer. Ik reken de twee kweek kastjes niet mee. Daar probeer ik wat kruiden in op te kweken. Ik heb in mijn leven al heel wat kamerplanten dood laten gaan, maar deze houden het het aardig vol. Toen mijn schoonmoeder overleed kregen we er een hoop planten bij. Daar zijn er wel een paar van afgevallen. De meeste zijn trouwens hetzelfde, omdat die zo makkelijk te stekken is. 

Groene vingers heb ik niet echt, maar ik probeer wel wat van de tuin te maken. Dat lukt wel aardig, maar ik heb wel het gevoel dat ik echt maar wat doe. 

14 stuks. Ik weet het precies omdat ik ze buiten heb gezet zodat er een regenbui overheen kan. Dan zijn ze lekker stofvrij.


O, tellen legoplanten ook mee. Dan nog +3.

7 maar 1 is een stekkie wat op een gegeven moment naar buiten moet.

Hier staan er 10. Ik hou van kamerplanten maar heb niet heel veel ruimte waar ze ook kunnen staan. Er zijn een paar hangplanten bij die op een hoge kast staan (en dus afhangen naar beneden).

Momenteel 22, allemaal in de woonkamer.

11, twee in de keuken en 9 in de woonkamer. Vind het fijn om planten in huis te hebben.

Ik heb er heel veel, te veel om alles te tellen.

In mijn werkkamer hangplanten voor het raam als alternatief voor gordijnen (ik heb zo’n up/down raamgeval), dat is 2x1 meter raam met 16 hangplanten. De vensterbanken daar moesten leeg blijven maar daar heb ik dus wat op gevonden 
Alle orchideeën staan boven, mijn moeder beschouwt dat namelijk als een bos bloemen en doet ze weg als ze uitgebloeid zijn. Dan neem ik het weeskind, mix potgrond met houtsnippers, zoek een glazen pot (bij de kringloop) en zet ‘m bij de collectie. Dat alleen al zijn er inmiddels 40 stuks. Ik heb een lange rij ladekasten in de slaapkamer waar ze op dienbladen (eigenlijk quiche/ovenschalen, ook kringloop) met daarin grint en water staan. We kunnen nog een paar meter  .

In de woonkamer ontelbaar, ik heb heel veel vetplanten en catussen voor het raam en als je per potje telt, kom je heel ver want het zijn vrij kleine potjes. Zo’n 4 meter.

Dan (ook woonkamer) nog 2 plafondhoge planten (plafond is hier 3 meter), 11 hangplanten en op de kast onder de tv (vóór de soundbar, die daardoor niet echt lekker klinkt haha) staan 10 (allemaal dezelfde want gestekt) planten. Op de grond nog 3 planten, waarvan 1 hele grote brede met een enorme bos spathiphyllum. Nog 2 hangers op de hoge kast, nog 8 ‘gewone’ op een andere lage kast, nog 5 hangers in de keuken op de kasten.

Tenslotte in de keukenvensterbank de rest van de vetplanten/cactuscollectie, al hebben ze daar concurrentie van olielampen, een theelicht en petroleumstel maar daar staan ze gewoon op en omheen. Nog 3 meter potjes, oh nee 2,5 meter (want minus de andere items daar); ook niet geteld. De vensterbank is diep, en de potjes zijn allemaal andere maten, anders zou ik nog kunnen rekenen.

In de kamer van dochter mag geen enkele plant staan, dat scheelt. Toen ik ziek was, heeft zij het water geven gedaan op mijn aanwijzingen en zijn er twee grote cactussen overleden… teveel water gehad. Ik kijk en voel, met mijn ene groene vinger, dat is mijn hygrometer. Maar zij ging dus echt niet in elke pot met haar vinger in de aarde voelen, ze dacht ook eerst dat ik een geintje maakte.

Dus dat is mijn tip: gebruik je ingebouwde hygrometer en geef water op kamertemperatuur.

Wij hebben er 9. Het is mijn man zijn taak om er voor te zorgen en dat doet hij met veel liefde. Ik vermoord planten altijd onbedoeld.

LostJellyfish83

LostJellyfish83

14-03-2023 om 08:41

ik heb er nu nog 4, nummer 5 is gisteren dood gegaan. 

Ik heb geen groene vingers en ik koop geen nieuwe planten meer. Ze overleven het hier toch niet.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.